Tesla wydaje aktualizację oprogramowania, aby wyłączyć poruszającą się grę pasażerską

Tesla wydaje aktualizację oprogramowania, aby wyłączyć poruszającą się grę pasażerską

W tym momencie nie jest zaskoczeniem, że Tesla lub dyrektor generalny Elon Musk ogłaszają przełomową funkcję dla swoich pojazdów elektrycznych.

Na początku tego roku Tesla wprowadziła możliwość grania przez pasażerów w gry wideo za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego zamontowanego na desce rozdzielczej, nawet gdy samochód jest w ruchu, co można aktywować, gdy gracz potwierdzi, że jest kierowcą lub pasażerem.

Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby kierowca również nacisnął ten komunikat.

Teraz Tesla poinformowała National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) o zamiarze wdrożenia aktualizacji oprogramowania, która wyłącza tę funkcję, gdy pojazd jest w ruchu.

Wynika to z doniesień z początku tego tygodnia, że ​​agencja wszczęła wstępne dochodzenie w sprawie hazardu pasażerskiego, w następstwie obaw wyrażonych przez właściciela Tesli Model 3, Vince'a Pattona (jak donosi New York Times). Ta sonda obejmuje wszystkie cztery modele Tesli: S, X, Y i 3 od 2017 do 2022 roku.

Sonic 1 pokazany na desce rozdzielczej Tesli

(Źródło zdjęcia: Tesla)

Podczas gdy dostępność gier takich jak Sonic 1 wywołała spore poruszenie wśród fanów gier i Tesli, eksperci i agencje bezpieczeństwa ruchu drogowego obawiają się, że wideo na żywo i interaktywne działania na ekranie dotykowym mogą stwarzać problemy z bezpieczeństwem.

Musk ujawnił swoją miłość do gry przez lata, więc jego zamiar uczynienia systemu informacyjno-rozrywkowego Tesli wysoce zdolnym do uruchamiania tytułów AAA był imponujący, ale nie zaskakujący.

NHTSA złożyła już w tym roku serię dochodzeń w sprawie usterek ekranu dotykowego, a także działania samojezdnego oprogramowania Tesli po skargach konsumentów.

Chociaż nie słyszeliśmy jeszcze nic bezpośrednio od Muska lub przedstawicieli Tesli na temat tych konkretnych dowodów, dochodzenie NHTSA jest pierwszym krokiem w długiej podróży, która może zmienić sposób, w jaki Tesla traktuje swój system.

Analiza: długa droga do innowacji

Duże zmiany w sposobie, w jaki żyjemy, pracujemy, a nawet prowadzimy samochód, nie zawsze są przyjmowane z otwartymi ramionami i można śmiało powiedzieć, że Tesla nie jest obcy sceptycyzmowi.

To powiedziawszy, postępy i ograniczenia nowych rozwiązań, takich jak potężny system informacyjno-rozrywkowy Tesli i autonomiczna jazda, wymagają ostrożności.

Wstępne szacunki NHTSA (czerwiec 2021) pokazują, że około 38,680 2020 osób zginęło w wypadkach drogowych w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku, co jest najwyższą oczekiwaną liczbą zgonów od 2020 roku. Według organizacji charytatywnej Brake Road zajmującej się bezpieczeństwem drogowym, w 1,516 roku w Wielkiej Brytanii zginęło 1.460 osób. dróg, z 56 ofiarami śmiertelnymi zarejestrowanymi w Wielkiej Brytanii i XNUMX w Irlandii Północnej.

Oczywiście trudno dokładnie określić, ile z tych zgonów można przypisać rozproszonej jeździe, ale poprzednie statystyki NHTSA sugerowały, że około 9% wypadków w 2019 r. było związanych z rozproszeniem uwagi.

Jazda autonomiczna stwarza możliwość, że rozproszona jazda będzie miała niewielki wpływ na te statystyki; jednak na razie technologia stwarza więcej problemów związanych z bezpieczeństwem niż rozwiązuje, sądząc po ankietach NHTSA.

Podczas gdy przyszłość samojezdnych samochodów pozostaje jasna, można śmiało powiedzieć, że przynajmniej na razie nadszedł czas, aby sprostać oczekiwaniom, zapiąć pasy i zakończyć grę w pasjansa, w którym jesteśmy. systemów podczas przerwy. Z drogi.