Telewizory znów na żądanie: 223 mln telewizorów zostanie dostarczonych w 2021 r.

Telewizory znów na żądanie: 223 mln telewizorów zostanie dostarczonych w 2021 r.

Według firmy zajmującej się badaniami rynku globalna sprzedaż telewizorów wyniesie w 223 r. imponujące 2021 miliony telewizorów. Jest to liczba o 2,8% większa niż w roku ubiegłym. Według firmy badawczej TrendForce, kontynuacja pandemii Covid-19 i ważne wydarzenia sportowe, takie jak Igrzyska Olimpijskie w Tokio i Mistrzostwa UEFA, będą napędzać ten wzrost. Dostawy programów telewizyjnych osiągnęły ekstremalny poziom, aż do czasu, gdy pandemia, która wypchnęła ludzi z domów, zwiększyła popyt w zeszłym roku. Jednak niedawny niedobór produktów układów scalonych wśród dostawców półprzewodników wyższego szczebla zmusił marki telewizyjne do opóźnienia planów wysyłkowych do czwartego kwartału 4 r., co doprowadziło do globalnej dostawy o wartości 20 milionów sztuk. jednostek w 217 r., co oznacza spadek o 2020% rok do roku, jak wynika z raportu. W ubiegłym roku ceny paneli telewizyjnych o przekątnej od 0,3 do 40 cali wzrosły o ponad 55% w ciągu zaledwie sześciu miesięcy, podczas gdy ceny paneli 60-calowych wzrosły ponad dwukrotnie.

65-calowe i większe telewizory na żądanie

Z raportu TrendForce wynika, że ​​w 2020 r. łączne udziały w rynku pięciu największych marek telewizyjnych przekroczyły 60%. W rzeczywistości dostawcy wyższego szczebla, w tym odlewnie i producenci paneli, stali się coraz bardziej selektywni w stosunku do swoich klientów, a czołowe marki telewizyjne miały tę przewagę, że zabezpieczały moce produkcyjne w zakresie płytek odlewniczych ze względu na ogromną liczbę zamówień. Spadła rentowność telewizorów o przekątnej od 32 do 55 cali, które były głównym nurtem rynku. Marki telewizyjne reorientują obecnie swoje działania zakupowe w kierunku większych paneli. W drugiej połowie ubiegłego roku sprzedaż paneli telewizyjnych o przekątnej 23,4 cali (i więcej) oraz 47,8 cali (i więcej) wzrosła odpowiednio o 65% i 70%. Raport przewiduje w tym roku potencjalny 30% wzrost sprzedaży telewizorów 65-calowych (i większych) w porównaniu rok do roku. Za pośrednictwem: TrendForce