Wiemy już, że Microsoft planuje wprowadzić swoją technologię DirectStorage na komputery PC z systemem Windows 10 (został wprowadzony wraz z Xbox Series X), a właśnie usłyszeliśmy więcej o tym, jak to będzie działać, a mianowicie, że obsługiwane będą starsze dyski SSD PCIe 3.0 NVMe, a także procesory graficzne DX12. W skrócie, DirectStorage to interfejs API, który usprawnia działanie między procesorem graficznym a pamięcią masową, dzięki czemu ogólna wydajność (ładowanie zasobów w czasie rzeczywistym w świecie gry) i oczywiście czasy ładowania są poprawione (jeśli gra obsługuje technologię). Wcześniej nic nie było wiadomo o implementacji DirectStorage, obecnie dostępnego wyłącznie dla Xboksa API, na PC, gdzie implementacja jest bardziej złożona. W rzeczywistości ze swoją konsolą Microsoft działa tylko z jednym znanym zestawem sprzętu, podczas gdy komputery PC mają bardzo zróżnicowaną gamę komponentów. Jednak, jak donosi PC Gamer, dzięki użytkownikowi Reddit, który zamieścił informacje z prezentacji Microsoftu na Game Stack Live 2021, wiemy, że posiadacze PCIe 3.0 NVMe SSD będą gotowi do korzystania z DirectStorage, gdy w końcu wystartuje na PC.