Stany Zjednoczone mogłyby dokonać przeglądu przepisów dotyczących prawa do naprawiania telefonów i konsol, ale ile?

Stany Zjednoczone mogłyby dokonać przeglądu przepisów dotyczących prawa do naprawiania telefonów i konsol, ale ile?

W nadchodzących dniach prezydent USA Joe Biden może podjąć działania w sprawie bliskiej entuzjastom gadżetów: wolności w naprawianiu gadżetów. Według raportu Bloomberga oczekuje się, że zwróci się do Federalnej Komisji Handlu (FTC) o dokonanie przeglądu krajowych przepisów dotyczących prawa do naprawy. Prezydencka dyrektywa zwróci się do FTC o opracowanie nowych zasad, które uniemożliwią producentom uniemożliwianie użytkownikom naprawy ich urządzeń, a w szczególności wymieni producentów telefonów komórkowych i kontrahentów Departamentu Obrony jako „potencjalne obszary do regulacji”, powiedziało źródło. — stwierdził Bloomberg. Rolnicy, którzy kupują traktory i inny sprzęt wymagający narzędzi naprawczych i autorskiego oprogramowania, również mogą spodziewać się pewnej ulgi. Dla jasności, jest to przewodnik i nie gwarantuje żadnego konkretnego działania ze strony FTC. Pokazuje jednak, że przepisy zwracają uwagę na problem, który wymaga od użytkowników przestrzegania protokołów producenta w celu naprawy swoich urządzeń zamiast samodzielnego ich naprawiania. Ma to wpływ na wiele rodzajów urządzeń, ale zwłaszcza te z dużych firm technologicznych, takich jak Apple i Microsoft, które utrudniają użytkownikom samodzielną naprawę urządzeń z powodu ograniczeń oprogramowania i sprzętu. W przypadku Apple oznaczało to zabranie (lub wysłanie) urządzeń do firmowych punktów sprzedaży i naprawy lub autoryzowanych sklepów zewnętrznych. FTC posunęła się tak daleko, że skrytykowała Apple w raporcie opublikowanym w maju, w którym potępiła ograniczenia napraw jako antykonkurencyjne, takie jak ograniczenie dostępu do instrukcji serwisowych i wymaganie niezapowiedzianych inspekcji tych sklepów stron trzecich, wyjaśnił 9to5Mac. Pojawiła się nawet krytyka projektu sprzętu, na przykład przywiązanie komponentów do płyt głównych i sprawienie, że wymiana baterii była tak trudna i na tyle nieekonomiczna, że ​​zachęcała do zmiany kanałów Apple, a nawet zakupu nowego urządzenia. . Każdy, kto pękł w swoim ekranie, miał problem z zapłaceniem wysokich kosztów naprawy Apple lub udaniem się do tańszego niezależnego sklepu i narażeniem telefonu na odrzucenie ekranu. Byłoby to poważniejsze w przypadku iPhone'a z serii XNUMX, który wymaga zastrzeżonych narzędzi do resetowania numerów seryjnych wymienianych części lub naprawiany telefon nie włącza się, zgodnie z ujawnioną instrukcją naprawy Apple.

Argumenty przemawiające za prawem do naprawy i dlaczego wielkie technologie stawiają opór

Rozporządzenie prezydenta USA Joe Bidena w sprawie FTC ma na celu zachęcenie do „większej konkurencji w gospodarce, oferując niższe koszty dla amerykańskich rodzin i wyższe płace dla amerykańskich pracowników” – powiedział konsultant ekonomiczny Białego Domu, Brian Deese, według Bloomberga. Łatwo zauważyć, że ta logika jest kontynuowana, ponieważ może sprawić, że naprawa urządzeń przez zewnętrzne warsztaty naprawcze będzie prostsza i tańsza, a zwiększona konkurencja obniży koszty naprawy urządzeń dla użytkowników. Ułatwiłoby to również życie właścicielom urządzeń i urządzeń, którzy nie mają łatwego dostępu do sieci naprawczych z pierwszej ręki lub którzy nie chcą korzystać z platformy w przypadku drobnych przerw, na przykład rolnikom, którzy nie mogą naprawić swoich traktorów w terenie lub właścicielom telefonów na obszarach wiejskich obszary. Twórcy gadżetów twierdzą, że ich ścisła kontrola nad sieciami i protokołami napraw jest formą kontroli jakości, która chroni użytkowników przed niedoskonałymi naprawami i nadużyciami. I jest pewne poczucie ochrony w wyborach projektowych, takich jak podłączenie określonych komponentów Touch ID do płyty głównej w celu ochrony poufnych danych uwierzytelniających. Tak czy inaczej, atmosfera wokół prawa do naprawy wycofała się z paternalistycznej postawy firm technologicznych, a Unia Europejska ogłosiła plany przeglądu swoich przepisów dotyczących naprawy urządzeń. Apple stopniowo rozluźnia kontrolę nad swoją siecią napraw, zwiększając liczbę niezależnych firm w swoim programie napraw w Europie i Kanadzie. Ale wciąż jest jeszcze długa droga do umożliwienia użytkownikom i sklepom naprawy urządzeń poprzez szerokie udostępnianie instrukcji serwisowych i części, co może być na stole w zależności od tego, jak FTC zdecyduje się włączyć dyrektywę o ochronie prywatności.