Sprzedaż telefonów Xiaomi ponownie przewyższa Apple

Sprzedaż telefonów Xiaomi ponownie przewyższa Apple

Gartner twierdzi, że światowa sprzedaż smartfonów wzrosła o 5% w drugim kwartale 3 r., przy odbiciu popytu i telefonach XNUMXG, które napędzają rozwój pomimo ciągłych wyzwań produkcyjnych. W ciągu XNUMX miesięcy sprzedano łącznie XNUMX miliona telefonów komórkowych, ponieważ producenci uporali się z ograniczeniami w łańcuchu dostaw i niedoborami komponentów spowodowanymi przez Covid-XNUMX. „Wzmocnione instrukcje dotyczące schronienia na miejscu i zamknięcia fabryk w Indiach i Wietnamie z powodu drugiej fali COVID-XNUMX, a także zamykanie sklepów detalicznych i ograniczenia dostaw online negatywnie wpłynęły na wywiad telefoniczny w drugim kwartale po dobrym początku na początku XNUMX roku” – powiedział Anshul Gupta, starszy specjalista ds. badań w firmie Gartner.

Sprzedaż smartfonów

„Jednak obszary o większej penetracji łączności 5G odnotowały duży popyt na smartfony 5G i były motorem rozwoju dla głównych dostawców smartfonów”. „Popyt na smartfony utrzymywał się w tym kwartale na wysokim poziomie, a kupujący preferowali wyższą specyfikację i lepsze wrażenia użytkownika. Stłumiony popyt od 0 r. będzie nadal korzystny dla globalnych sprzedawców smartfonów w XNUMX r.” Samsung pozostaje największym producentem na świecie, wprowadzając na rynek telefony klasy średniej i podstawowej, które przyczyniają się do wzrostu sprzedaży, ale jego udział w rynku wzrósł z XNUMX% do XNUMX%. Koreański gigant elektroniczny nie był odporny na wyżej wymienione problemy, z którymi boryka się cała branża. Tymczasem Xiaomi kontynuowało szybki rozwój Poza swoimi tradycyjnymi rynkami, pokonując Apple i zapewniając sobie drugie miejsce. Sprzedaż wzrosła o XNUMX% do XNUMX milionów telefonów dzięki inwestycjom w kanały dystrybucji i partnerstwu z operatorami, co dało chińskiemu wydawcy XNUMX% udziału w rynku. Sprzedaż Apple spadła z XNUMX mln euro do XNUMX mln euro, plasując go na trzecim miejscu przed Oppo i Vivo -XNUMX, które odnotowały zyski. „Gwałtowna promocja sprzedaży przez Apple smartfonów z serii iPhone XNUMX i iPhone SE (XNUMX) przyczyniła się do rozwoju firmy w segmencie wrażliwym na cenę” — dodał Gupta.