Spotify ma teraz platformę czatową w stylu Clubhouse

Spotify ma teraz platformę czatową w stylu Clubhouse Od czasu pojawienia się Clubhouse niemal we wszystkich serwisach społecznościowych mamy do czynienia z ogromną tendencją do wypróbowywania różnych sposobów wdrażania rozwiązań czatu na ich platformach. Od Twitter Spaces po Facebook czy Telegram, prawie każda znana platforma chce odpowiedzieć na ten rosnący trend. Kontynuując ten trend, aplikacja do strumieniowego przesyłania muzyki Spotify ogłosiła również uruchomienie Greenroom, dedykowanej aplikacji, która koncentruje się na czatach audio na żywo. Aplikacja jest już dostępna dla użytkowników systemów iOS i Android w 135 krajach. Dla tych, którzy nie wiedzą, Spotify Greenroom to w zasadzie aplikacja do szatni, która została przejęta przez Spotify w marcu. Teraz ta aplikacja Locker Room została ponownie uruchomiona z nową tożsamością i nowymi funkcjami. Dzięki Greenhouse Spotify chce wypełnić lukę między artystami a publicznością, dając im platformę do swobodnej interakcji. Użytkownicy będą mogli dołączać do pokoi, aby dyskutować na takie tematy, jak muzyka, kultura, rozrywka, a nawet sport, taki jak NFL i NBA.

spotify zielonej przestrzeni

(Źródło zdjęcia: Avenir)

Klub otwarty dla wszystkich

Sama aplikacja ma zielony motyw kolorystyczny, charakterystyczny dla Spotify, a interfejs przypomina klub. Każdy, kto ma konto Spotify, może zarejestrować się w Greenroom, a po zalogowaniu użytkownik może prowadzić pokoje na żywo lub uczestniczyć w nich. Możesz także utworzyć pokój, możesz udostępnić go znajomym, zapraszając ich do dyskusji. Platforma oczekuje jednak profesjonalnego zachowania w stosunku do artystów i innych słuchaczy. Dlatego tuż przed dołączeniem do dyskusji otrzymasz przypomnienie o Kodeksie postępowania i Polityce nietolerancji mowy nienawiści. Gdy znajdziesz się w pokoju, zobaczysz listę mówców i słuchaczy, a na dole pośrodku zobaczysz ikonę „podnieś rękę” i ikonę udostępniania, aby inni wiedzieli o pokoju. Istnieje również opcja nagrania czatu, a Spotify wyśle ​​nagranie e-mailem po zakończeniu czatu. Ponadto użytkownicy mogą aktywować sesję czatu podczas tworzenia pokoju. Możliwość czatowania nie istnieje w Clubhouse, a użytkownicy Greenhouse docenią fakt, że jest ona dostępna od pierwszego dnia. Ponadto Spotify planuje również ogłosić Fundusz Twórców, który podobno zostanie wykorzystany do płacenia twórcom treści lub użytkownikom na podstawie ich poziomu zaangażowania lub popularności.