Spider-Man: Miles Morales ma najbardziej autentyczną postać 2020 roku

Spider-Man: Miles Morales ma najbardziej autentyczną postać 2020 roku
Earth-616 jest na szczycie fandomu Spidey. Po udanej integracji Spider-Mana z ciągle rozwijającym się MCU, postać została ożywiona w formie gry wideo, zanim zyskała powszechne uznanie dzięki debiutowi fabularnemu Milesa Moralesa w Spider-Man: Into the Spider-Verse. Po potwierdzeniu kontynuacji dla wszystkich w pracach, pierwsza pochodzi od Insomniac Games ze Spider-Man: Miles Morales, pierwszą grą, w której gra się tą postacią. Marvel's Spider-Man (2018) zwykle plasuje się tam z najlepszymi wersjami na PlayStation 4, więc wszelkie kontynuacje wymagały bliższego przyjrzenia się, tym bardziej po pomyleniu wczesnego marketingu z długością gry.Jednak Miles Morales to zrobił To. do (Venom) obalić wszelkie oczekiwania, że ​​​​doświadczenie nie spełni swojego poprzednika, z przytłaczająco pozytywnym konsensusem krytycznym. Nietrudno zrozumieć, dlaczego. Każdy, kto zagłębił się w podejście Insomniaca do „Web-Slingera”, szybko zda sobie sprawę, że jest to dzieło miłości, ponieważ przedstawia Milesa, jego przyjaciół, rodzinę i teraz. rodzinne miasto Harlem po raz pierwszy. W tym miejscu leży sedno tej historii, z różnorodną obsadą z różnych środowisk i kultur. Jednym z bardziej znanych mieszkańców Harlemu, których spotykamy, jest Hailey Cooper, mieszkająca w pobliżu uliczna artystka, która szybko nawiązuje kontakt z superbohaterem. Postać Hailey jest rzadką reprezentacją w grach dla społeczności niesłyszących. Najnowsza próba głównego nurtu pochodziła z The Quiet Man firmy Square Enix dwa lata temu i została skrytykowana za wykorzystywanie niepełnosprawności jako urządzenia do gry, bez odkrywania rzeczywistości. Ale Spider-Man: Miles Morales oferuje poczucie autentyczności, tworząc jedne z najbardziej szczerych momentów w narracji.

brak oddzwonienia

Spider-Man Miles Morales

(Źródło zdjęcia: Insomniac Games) „Nie wiedziałem wtedy, że to było dla Spider-Mana, wiedziałem tylko, że to była gra wideo” – mówi Natasha Ofili, która gra Hailey w grze i jest również głucha. „Wysłali mi podział ról i chcieli, żebym zrobiła przesłuchanie lektora, które odbyło się w ASL (amerykański język migowy), jednocześnie migując i mówiąc” — wspomina. „Myślałem, że jedynym sposobem na zakochanie się w tym miejscu jest zakochanie się w ludziach; Hailey była jedną z nich”. Mary Kenney — Insomniac Games Ofili, która wkroczyła do Hollywood jako projektantka mody, pojawiła się na ekranie, grając role w serialach Netflix The Politician i Amazon Originals Undone. Teraz przechodząc do gier, casting Hailey był znacznie szybszy niż oczekiwano. „Zazwyczaj proces polega na wykonaniu automatycznego pasma, następnie oddzwonieniu, a następnie zarezerwowaniu pozycji” — wyjaśnia Ofili. „Więc kiedy poszedłem na przesłuchanie i zostałem zatrudniony kilka dni później, pomyślałem:„ Wow! Natychmiast, bez pamiętania!”. Byłem tak szczęśliwy i podekscytowany, że mogę być w grze wideo. ”Zaawansowana pisarka Insomniac Games, Mary Kenney, pomyślała o tym pomyśle dla postaci Hailey podczas pracy nad serią zadań „Przyjazne sąsiedztwo”, serią zadań, w których Miles pomaga jej i zakochuje się w jej nowej dzielnicy, Harlemie. Zakochanie się w tym miejscu było zakochaniem się w ludzie; Hailey była jedną z nich” – mówi nam Kenney w e-mailu. „Pierwszą rzeczą, jakiej dowiedziałem się o Hailey, było to, że była aktywistką. Hailey pełna pasji, nieustraszona, a czasami lekceważąca, nie bała się mówić tego, co myśli, a nie Spider -Człowieka lub tych, którzy zagrażają Harlemowi. Za drugim razem byłbym głuchy.” Po zaledwie tygodniu pracy w Insomniac, Kenney przyznał, że przedstawienie pomysłu swojemu dyrektorowi kreatywnemu i głównym animatorom było „przerażającą” sytuacją. „Spodziewałem się sprzeciwu:„ to za dużo pracy ”lub„ nikt nigdy wcześniej tego nie zrobił ”- powiedział. „Zamiast tego były to emocje. Wszyscy chcieli urzeczywistnić Hailey. Żadna gra nie jest tworzona przez jedną osobę, a wielu z nas było zaangażowanych w tworzenie Hailey: postaci, animatorów, aktorów, programistów i wielu innych. "

historycznie dwujęzyczny

Spider-Man Miles Morales

(Źródło: Insomniac Games) Jednym z decydujących czynników, które odróżniają Milesa od Petera Parkera, jest to, że jest dwujęzyczny, znając w komiksach zarówno hiszpański, jak i angielski. Insomniac postanowił pójść o krok dalej, dodając ASL do repertuaru Milesa. „Myślę, że dzisiaj możesz być zaskoczony, ponieważ tak wielu ludzi na świecie zna język migowy, a my nie. Jest uniwersalny, więc Miles ma sens, żeby go znać”. Natasha Ofili „Myślę, że dziś zdziwicie się, że wielu ludzi na całym świecie zna język migowy, a my nie” – mówi Ofili o wyborach. „To uniwersalna rzecz, więc oczywiście Miles ma sens, aby wiedzieć” - powiedział. Ta decyzja pomogła w procesie twórczym, ponieważ Ofili i Nadja Jeter (która podkłada głos Milesowi) wykonali przechwytywanie ruchu, przy czym ten pierwszy stwierdził, że „od razu kliknęli”. Niezależnie od tego, czy jest to ich pierwsze spotkanie, krótkie interakcje na ulicy, czy oddana misja, w której Hailey daje Milesowi swój szalik, iskra jest oczywista dla wszystkich. „Pod wieloma względami reprezentuje rosnącą więź Milesa z sąsiedztwem” — mówi Kenney o znaczeniu tej postaci. Dodając to: „Podróżą Milesa jest stanie się jego własnym Spider-Manem. Musi nauczyć się, o co walczy: ludzi i dom, który kocha. Hailey już to wie. Będąc autentycznym sobą, popycha Milesa, by stał się lepszym Pająkiem -Człowiek."

„wyraźnie rzadki”

Spider-Man Miles Morales

(Źródło zdjęcia: Insomniac Games) Było to doświadczenie, które „przekroczyło” oczekiwania nadawcy, otrzymując pozytywne wiadomości od społeczności niesłyszących z całego świata. Jednak nadal uważa się, że niezwykle rzadko zdarza się, aby osoba niepełnosprawna pełniła taką rolę. „Nie sądzę, żeby coś takiego kiedykolwiek istniało” – powiedział Ofili. „To naprawdę rzadkie zjawisko w przemyśle rozrywkowym. Generalnie role niesłyszących są bardzo, bardzo ograniczone. Nadal mamy to piętno... z osobami niepełnosprawnymi i po prostu pokazujemy je na ekranie. „Nie sądzę, żeby coś takiego kiedykolwiek istniało. Jest to bardzo rzadkie w branży rozrywkowej. Ogólnie role niesłyszących są bardzo, bardzo ograniczone. Nadal mamy to piętno… z osobami niepełnosprawnymi i pokazywaniem im na ekranie." Natasha Ofili „To wielki postęp, aby w końcu przedstawić osobę niepełnosprawną jako osobę” – dodaje. Ofili uważa, że ​​aktorzy rozrywkowi mogą nie wiedzieć, jak dotrzeć do społeczności niepełnosprawnych lub ogólnie nie wiedzą jak, ale jest to rozmowa, którą należy się zająć, ponieważ w hollywoodzkich filmach wciąż często obsadza się osoby niebędące aktorami. osoby niepełnosprawne na terenach niepełnosprawnych. Jednym z najnowszych tego przykładów był Bryan Cranston grający użytkownika wózka inwalidzkiego w The Upside w 2017 roku. Badanie Rudermana w białej księdze wykazało, że 95% niepełnosprawnych postaci w 10 najlepszych programach telewizyjnych jest granych przez aktorów bez niepełnosprawności. Gry wideo również walczą o umieszczenie osób niepełnosprawnych w roli bohaterów. „Mamy wielu utalentowanych ludzi niepełnosprawnych, którzy chcą pracować” – mówi Ofili. „Chcą oddać swoje serce i zagrać każdą rolę. Mam nadzieję, że to naprawdę otworzy wszystkie firmy zajmujące się grami wideo, mediami i sieciami, aby stworzyć nie jedną postać, ale wiele”. Po wydaniu Milesa i Hailey wielu ma nadzieję na powrót tej postaci w przyszłości. Po pierwsze, po kampanii Miles pyta, czy jest wolne miejsce na FEAST, żeby oprowadzić Hailey po okolicy. „Mam nadzieję, że zobaczymy więcej” – mówi Ofili. „Na pewno mają chemię. Myślę, że na początku było to coś w stylu „hej, ten facet jest fajny” i „wygląda naprawdę fajnie” na „trochę lubię tego faceta”, więc myślę, że ich interakcje są bardzo naturalne i organiczne… i może rozkwitnąć w kwiat . "