Sony, kultowa firma elektroniczna znana z produkcji konsol do gier wideo i telewizorów, przygotowuje się do wejścia na rynek pojazdów elektrycznych.
Jej program pojazdów elektrycznych rozpoczął się dwa lata temu, ale teraz firma przyciąga partnerów, którzy mogą pomóc jej w opracowywaniu i budowaniu samochodów zdatnych do ruchu drogowego. Nie jest jeszcze jasne, jak daleko Sony posunie się z tymi wysiłkami, ale elementy łączą się, aby firma mogła rozpocząć konkurencyjną działalność w zakresie pojazdów elektrycznych.
Dla Sony droga do opłacalnego pojazdu elektrycznego wiedzie pod górę. Firma stawia czoła wszystkim „normalnym” wyzwaniom i przeszkodom w budowaniu odnoszącej sukcesy marki motoryzacyjnej, w tym zapewnieniu sprawnego łańcucha dostaw, produkcji, testowania i nie tylko.
To wszystko jest dodatkiem do fazy projektowania i nie obejmuje setek dodatkowych pracowników, których Sony będzie musiało zatrudnić, aby napędzać swoje wysiłki w zakresie pojazdów elektrycznych.
Jasne, firma może zwrócić się w stronę produkcji kontraktowej i innych rozwiązań outsourcingowych, ale zrównoważony rozwój ostatecznie będzie wymagał od Sony przejścia na produkcję i rozwój we własnym zakresie.
Ryzyko do podjęcia?
Rozrywka jest kluczowym elementem koncepcji Vision-S 02 (Źródło: Sony)W konkurencyjnym krajobrazie czekają kolejne trudności, w których Sony zmierzy się ze wszystkimi tradycyjnymi producentami samochodów, a także z kilkoma dobrze finansowanymi start-upami, z których niektóre już zaczęły dostarczać klientom nowe pojazdy elektryczne.
To powiedziawszy, Sony ma dwa prototypy i już współpracuje z Magna International, która ma fabrykę w Austrii. Bosch i inni główni dostawcy części samochodowych są na pokładzie, więc wiele wymaganych części jest już na miejscu lub jest w ruchu.
Dlaczego Sony miałoby chcieć wejść w tak trudny biznes? Twórca PlayStation widzi szansę na zwiększenie przychodów dzięki usługom subskrypcji treści i innym funkcjom typu pay-as-you-go, które można wbudować w samochody.
Firma przyznaje również, że ignorowanie pojazdów elektrycznych stanowi ryzyko, ponieważ jej kierownictwo uważa, że pojazdy elektryczne zmieniają branżę motoryzacyjną w taki sam sposób, w jaki iPhone zmienił telefony komórkowe ponad dziesięć lat temu.
Za pośrednictwem CNBC/Reutersa