Wygląda na to, że Sony poważnie podchodzi do samochodów elektrycznych, przygotowując się na duży rozwój pojazdów elektrycznych

Wygląda na to, że Sony poważnie podchodzi do samochodów elektrycznych, przygotowując się na duży rozwój pojazdów elektrycznych

Sony, kultowa firma elektroniczna znana z produkcji konsol do gier wideo i telewizorów, przygotowuje się do wejścia na rynek pojazdów elektrycznych.

Jej program pojazdów elektrycznych rozpoczął się dwa lata temu, ale teraz firma przyciąga partnerów, którzy mogą pomóc jej w opracowywaniu i budowaniu samochodów zdatnych do ruchu drogowego. Nie jest jeszcze jasne, jak daleko Sony posunie się z tymi wysiłkami, ale elementy łączą się, aby firma mogła rozpocząć konkurencyjną działalność w zakresie pojazdów elektrycznych.

Dla Sony droga do opłacalnego pojazdu elektrycznego wiedzie pod górę. Firma stawia czoła wszystkim „normalnym” wyzwaniom i przeszkodom w budowaniu odnoszącej sukcesy marki motoryzacyjnej, w tym zapewnieniu sprawnego łańcucha dostaw, produkcji, testowania i nie tylko.

To wszystko jest dodatkiem do fazy projektowania i nie obejmuje setek dodatkowych pracowników, których Sony będzie musiało zatrudnić, aby napędzać swoje wysiłki w zakresie pojazdów elektrycznych.

Jasne, firma może zwrócić się w stronę produkcji kontraktowej i innych rozwiązań outsourcingowych, ale zrównoważony rozwój ostatecznie będzie wymagał od Sony przejścia na produkcję i rozwój we własnym zakresie.

Ryzyko do podjęcia?

Szeroki ekran koncepcyjnego Vision-S 02

Rozrywka jest kluczowym elementem koncepcji Vision-S 02 (Źródło: Sony)

W konkurencyjnym krajobrazie czekają kolejne trudności, w których Sony zmierzy się ze wszystkimi tradycyjnymi producentami samochodów, a także z kilkoma dobrze finansowanymi start-upami, z których niektóre już zaczęły dostarczać klientom nowe pojazdy elektryczne.

To powiedziawszy, Sony ma dwa prototypy i już współpracuje z Magna International, która ma fabrykę w Austrii. Bosch i inni główni dostawcy części samochodowych są na pokładzie, więc wiele wymaganych części jest już na miejscu lub jest w ruchu.

Dlaczego Sony miałoby chcieć wejść w tak trudny biznes? Twórca PlayStation widzi szansę na zwiększenie przychodów dzięki usługom subskrypcji treści i innym funkcjom typu pay-as-you-go, które można wbudować w samochody.

Firma przyznaje również, że ignorowanie pojazdów elektrycznych stanowi ryzyko, ponieważ jej kierownictwo uważa, że ​​pojazdy elektryczne zmieniają branżę motoryzacyjną w taki sam sposób, w jaki iPhone zmienił telefony komórkowe ponad dziesięć lat temu.

Za pośrednictwem CNBC/Reutersa