Sony A7C vs Panasonic Lumix S5: Który aparat pełnoklatkowy jest najlepszy?

Sony A7C vs Panasonic Lumix S5: Który aparat pełnoklatkowy jest najlepszy? Jednym z największych trendów fotograficznych roku było pojawienie się małych, przystępnych cenowo aparatów pełnoklatkowych. Nikon Z5 wylądował w sierpniu, a teraz mamy Sony A7C i Panasonic Lumix S5. Chociaż Nikon Z5 jest przeznaczony głównie dla fotografów, Sony A7C i Panasonic Lumix S5 są mniejsze i bardziej zorientowane na wideo. Oba to pełnoklatkowe aparaty 24 MP, które są również najbardziej kompaktowymi modelami w swoich liniach. Co ciekawe, Panasonic Lumix S5 jest jeszcze mniejszy niż Panasonic Lumix GH5, który ma stosunkowo małą matrycę Mikro Cztery Trzecie, podczas gdy Sony A7C zajmuje mniej miejsca niż Sony A7 III. Ale, Który z tych dwóch aparatów jest lepszy? Sony ma szybszy tryb zdjęć seryjnych i autofokus z detekcją fazową, a wszystko to w mniejszej obudowie niż jego rywal. Z drugiej strony Panasonic Lumix S5 może nagrywać wideo 4K/60p. aw przyszłości będziesz mógł przesłać strumień wideo 6K do zewnętrznego rejestratora. Na pierwszy rzut oka są to bardzo dobrze dopasowane aparaty pełnoklatkowe, ale kopnij trochę głębiej i możesz dowiedzieć się, który aparat jest naprawdę odpowiedni dla Ciebie.

Sony A7C vs Panasonic Lumix S5: cena i data premiery

Panasonic Lumix S5 został ogłoszony na krótko przed Sony A7C, a oba aparaty pojawiły się we wrześniu 2020 r. Cenowo też są podobne chociaż Lumix S5 jest nieco tańszy. Cena samego korpusu wynosi 1999 USD / 1799 EUR / 3199 USD, a obiektyw kitowy 20-60 mm f / 3.5-5.6 jest dostępny za 2299 USD / 1999 EUR / 3699 USD. Tymczasem, koszty Sony A7C 1,800 USD / 1,900 EUR / 3,299 AUD z samym korpusem lub 2,100 USD / 2,150 EUR / 3,899 AUD z nowym ultralekkim obiektywem FE 28-60 mm f/4-5.6. od Sony. Ten obiektyw będzie kosztował około 499 USD / 450 EUR, więc jest to jeszcze lepszy zwrot niż zwykle, ponieważ jest to obiektyw mniej więcej zaprojektowany tylko dla tego korpusu.

Sony A7C kontra Panasonic Lumix S5: projekt

Oba aparaty są przeznaczone do przenoszenia i fotografowania z ręki. Są również znacznie mniejsze i lżejsze niż niektóre z ich rodzeństwa. Jednak Sony naprawdę przybiło tę część. Sony A7C ma ten sam rozmiar czujnika co Panasonic Lumix S5, ale jest znacznie bardziej kompaktowy. Z 124 x 71,1 x 59,7 mm, to najmniejszy pełnoklatkowy aparat Sony, jaki można dostać. Jest malutki, mniejszy we wszystkich wymiarach od Lumix S5 o wymiarach 133 x 97 x 82 mm. Sony A7C (po lewej) kontra Panasonic Lumix S5 (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Sony A7C (po lewej) vs Panasonic Lumix S5 (po prawej) (Zdjęcie: Sony/Panasonic) Sony nie zmieniło zbytnio podstawowego stylu nadwozia, ponieważ aparaty Alpha są już dość kompaktowe, ale A7C jest nadal znacznie cieńszy niż Sony A7 III o wymiarach 127 x 96 x 74 mm. Oznacza to, że będzie najlepiej pasował do nowego ultralekkiego obiektywu FE 28-60mm f/4-5.6 i może wyglądać nieco nie na miejscu, jeśli zostanie zamocowany do jednego z większych obiektywów FE z mocowaniem typu E na uchwycie z serii Alpha. rozdrobnione, aby komora była tak mała, jak jest. W połączeniu z nowym obiektywem kitowym Sony A7C waży zaledwie 676 g (tylko korpus 509 g), podczas gdy korpus Panasonic Lumix S5 waży 714 g, co daje prawie kilogram po dodaniu 20 g do obiektywu 60 mm. Więc chociaż oba te aparaty są stosunkowo małe i lekkie, Sony A7C jest w innej lidze. Podczas gdy inżynierowie niewątpliwie musieli iść na kompromisy, aby zmniejszyć rozmiar, Lumix S5 i Alpha A7C mają wewnętrzną powłokę ze stopu magnezu i Są również odporne na wodę i kurz.

Sony A7C kontra Panasonic Lumix S5: autofokus

Sony ma również przewagę w autofokusie, przynajmniej na papierze. Lumix S5 nadal wykorzystuje technologię Depth of Defocus (DfD) firmy Panasonic, opartą na wykrywaniu kontrastu. Wystarczy dodać algorytmiczną analizę obrazu, aby przewidzieć, gdzie znajduje się punkt ostrości, aby przyspieszyć działanie. System ogniskowania Panasonic Lumix S225 składa się z 5 punktów, podobnie jak Panasonic Lumix GH5. Sony Alpha A7C ma autofokus z detekcją kontrastu i detekcją fazy, z 693 punktami opartymi na fazie i 425 punktami kontrastu. System ten obejmuje 93% pola widzenia. Panasonic Lumix S5 (po lewej) vs Sony A7C (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Panasonic Lumix S5 (po lewej) vs Sony A7C (po prawej) (Zdjęcie: Sony/Panasonic) Panasonic wykonał świetną robotę, poprawiając wydajność wykrywania kontrastu, aby wyglądał przynajmniej trochę konkurencyjnie w 2020 roku. Możesz jednak zauważyć lekkie pulsowanie skupić się, gdy Lumix S5 dokonuje ostatecznych regulacji. uwaga. Jest to szczególnie ważne w przypadku filmów. System ustawiania ostrości Sony A7C prawdopodobnie będzie bardziej bezpieczny i bardziej zdecydowany w użyciu. Mimo to Panasonic faktycznie zapewnia wyższą ostrość w słabym świetle niż Sony. Mówi się, że Lumix S5 może ustawić ostrość w środowiskach tak ciemnych jak -6EV, Sony -4EV. To jest coś, co będziemy musieli przetestować z pierwszej ręki, ale oba aparaty mają niezbędne oprogramowanie pomocnicze, takie jak śledzenie wzroku. Dlaczego Panasonic nadal korzysta z DfD? Sprzęt nie jest już oczywistą wymówką, ponieważ wiele czujników pełnoklatkowych ma wymaganą technologię wykrywania fazy w czujniku. Oczywistym powodem jest to, że Panasonic od lat pracuje nad DfD i obecnie uważa, że ​​to wciąż najlepsze rozwiązanie dla ich aparatów.

Sony A7C kontra Panasonic Lumix S5: specyfikacje

Oba aparaty mają elektroniczne wizjery i w pełni przegubowe ekrany. Nie są to „kompaktowe” aparaty bezlusterkowe sprzed kilku lat, w których najważniejsze elementy zostały przycięte w celu zmniejszenia rozmiaru. Dostajesz gniazda mikrofonowe i słuchawkowe 3,5 mm, ładowanie przez USB-C i dedykowany przycisk wideo na każdym z nich, aby szybko i łatwo nagrywać. Sony A7C (po lewej) kontra Panasonic Lumix S5 (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Sony A7C (po lewej) vs Panasonic Lumix S5 (po prawej) (Zdjęcie: Sony / Panasonic) Stan baterii jest odwrotny do tego, czego można by się spodziewać, biorąc pod uwagę jego wymiary. Panasonic Lumix S5 jest oceniany na 440 zdjęć na jednym ładowaniu (standard CIPA), w porównaniu do 680 zdjęć z aparatu Sony Alpha A7C (z wizjerem elektronicznym) lub 740 zdjęć przy użyciu ekranu do komponowania. Wynika to częściowo z baterii Sony z serii Z, która ma pojemność 2280 mAh, chociaż statystyki dot bateria Lumixa S5 jest w rzeczywistości bardzo podobna przy 2200 mAh. Oznacza to, że Sony A7C jest prawdopodobnie trochę łatwiejszy w obsłudze niż Panasonic S5, chociaż musielibyśmy przeprowadzić testy side-by-side, aby mieć pewność.

Sony A7C kontra Panasonic Lumix S5: wideo

Wydaje się, że Sony posunęło serię Alpha dalej niż Panasonic zrobił to do tej pory z linią Lumix, ale Lumix S5 ma kilka fundamentalnych zalet. Możesz nagrywać wideo 4K z prędkością do 60 klatek na sekundę. Dla porównania Sony A7C radzi sobie tylko z 4K przy 30 klatkach na sekundę. Dla niektórych to wystarczy, aby przechylić szalę na korzyść Panasonica. Panasonic Lumix S5 może również nagrywać z 10-bitową głębią, lepszą niż 8-bitowa Sony. Jednak 4-klatkowy 60K wykorzystuje kadrowanie APS-C w Lumix S5. Aby korzystać z pełnej szerokości klatki, musisz zejść do 30 klatek na sekundę. Sony A7C wykorzystuje również ten rodzaj upsamplingu do nagrywania 4K bez przycinania. Co to znaczy? Czujniki 24 MP aparatów mają zbyt wysoką rozdzielczość, aby uchwycić pełny obraz bez zbyt dużej ilości danych lub zbyt wielu pikseli dla obrazu 4K. Robią „upsample”, aby sprowadzić go do rozdzielczości 4K w pliku końcowym. Limity czasu nagrywania stały się ostatnio dużą wiadomością w kręgach fotoamatorów, po tym jak wielu odkryło, że Canon EOS R5 przegrzewa się w ciągu około 15 minut podczas nagrywania wideo 8K. Sony twierdzi, że w przypadku Sony A7C „nie ma ograniczeń co do czasu nagrywania”.. Istnieje 30-minutowy limit na Panasonic Lumix S5, ale tylko w wyższych trybach fotografowania, których brakuje Alpha, przy użyciu 4-bitowego przechwytywania 10K. Panasonic Lumix S5 (po lewej) vs Sony A7C (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Panasonic Lumix S5 (po lewej) vs Sony A7C (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Nawet ich możliwości i statystyki są takie same. Obie kamery umożliwiają ciągłe nagrywanie w rozdzielczości 4K/30p 8-bitowej. Aby naprawdę przetestować ten film, będziesz potrzebować dnia kręcenia w ponad 30 stopniach Celsjusza. Istnieje jednak duża aktualizacja dla Lumix S5. Aktualizacja oprogramowania (prawdopodobnie za opłatą) pozwoli na nagrywanie wideo 6K na zewnętrzną nagrywarkę. Na starcie możesz nagrywać 6K w trybie zdjęć seryjnych 30 klatek na sekundę, ale to nie to samo. Lumix S5 staje się oczywistym wyborem dla tych, którym bardziej zależy na filmach niż na zdjęciach. Panasonic Lumix S5 oferuje też nieco lepsze spowolnienie. Przechwytuj 1080p do 180 fps, jeśli bitrate jest ograniczony, z przycinaniem. Tymczasem Sony A7C osiąga 120 klatek na sekundę przy 1080p. Jednak oba aparaty mają płaskie tryby fotografowania S-Log / V-Log i HLG, więc wszelkie twierdzenia, że ​​​​Sony A7C nie jest dobrym wyborem dla YouTuberów i twórców treści, są nie na miejscu.

Sony A7C kontra Panasonic Lumix S5: zdjęcia

Pełnoklatkowe czujniki 24 MP w obu aparatach sugerują, że jakość zdjęć będzie porównywalna.. Spodziewaj się 14-15 stopni zakresu dynamicznego przy podstawowym ISO i bardzo dobrej wydajności przy słabym oświetleniu. Zakresy ISO Sony A7C i Panasonic Lumix S5 są również takie same: 100-51,200 50 natywnie, z możliwością rozszerzenia do ISO 204,800 i do ISO XNUMX XNUMX. Więc gdzie jest różnica? Sony oferuje znacznie lepsze zdjęcia seryjne. Panasonic Lumix S5 zarządza 7 fps lub 5 fps z ciągłym autofokusem. Aparat Sony jest znacznie szybszy, z szybkością 10 klatek na sekundę z ciągłym autofokusem. Jest bardzo szybki i powinien sprawić, że będzie lepszym wyborem do fotografii akcji. Sony A7C (po lewej) kontra Panasonic Lumix S5 (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Sony A7C (po lewej) kontra Panasonic Lumix S5 (po prawej) (Źródło zdjęcia: Sony/Panasonic) Oczywistym pytaniem dla fotografów jest to, czy Sony i Panasonic musiały osłabić IBIS, aby wyprodukować te mniejsze aparaty. A7C i Lumix S5 mają stabilizację w pięciu osiach, co najwyraźniej daje pięć przystanków stabilizacji. Nie ma więc tam wyraźnych cięć. System Panasonic można zwiększyć do 6,5 stopnia za pomocą stabilizowanego obiektywu. Ale mały obiektyw Sony A7C nie ma własnej stabilizacji optycznej, co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę jego rozmiar.

Wczesny werdykt Sony A7C vs Panasonic Lumix S5

Następnie Jakie wnioski powinniśmy wyciągnąć z tego bezpośredniego porównania? Odwzoruj te różnice na kilka scenariuszy i mamy lepszy pomysł, kto powinien kupić Sony A7C i Panasonic Lumix S5. Czy kręcisz wideo w stacjonarnym środowisku studyjnym, w którym ostrość się blokuje? Lumix S5 to oczywisty wybór. Możesz nagrywać w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę, aw przyszłości będziesz mieć nawet opcję 6K, jeśli możesz sobie pozwolić na zewnętrzną nagrywarkę. Tymczasem, Sony A7C prawdopodobnie ma największy sens jako aparat bezlusterkowy do zastosowań mieszanych, zwłaszcza jeśli chcesz coś małego, co możesz zabrać wszędzie. Ta rzecz jest niewielka, biorąc pod uwagę, że ma matrycę pełnoklatkową i IBIS. Podoba nam się pomysł wprowadzenia go z nowym kompaktowym obiektywem FE 28-60mm f/4-5.6 lub jeszcze mniejszym naleśnikiem Sony 28mm f/2.8.. Oferuje fotografowanie na pełnej klatce, tylko w korpusie, który jest zasadniczo tego samego rozmiaru, co kompaktowy aparat APS-C, taki jak Sony A6600. Już wkrótce przedstawimy pełne recenzje obu aparatów.