Sonos w końcu oferuje kontrowersyjną metodę recyklingu starych głośników bezprzewodowych

Sonos w końcu oferuje kontrowersyjną metodę recyklingu starych głośników bezprzewodowych
Producent głośników bezprzewodowych Sonos zmodyfikował swój kontrowersyjny program wymiany, więc nie musisz niszczyć swojego starego głośnika Sonos, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze na nowszym modelu, takim jak Sonos Move lub Sonos One. w nowych modelach, pierwotnie zmuszał klientów do przełączenia starych głośników w tryb recyklingu, czyniąc je całkowicie bezużytecznymi. Nowy ruch oznacza, że ​​możesz zatrzymać swój stary głośnik Sonos, korzystając z 30% zniżki. Kwalifikujące się głośniki to Sonos Connect, Connect:Amp, ZP30, ZP80, ZP90 i ZP100, a także Sonos Play:120, który został wycofany i zastąpiony przez Sonos One i One SL. Aby skorzystać z programu, musisz przejść do aplikacji Sonos, wybrać Moje konto, a następnie System. Tutaj wystarczy wpisać numer seryjny starego urządzenia (możesz to zrobić z wieloma głośnikami), a otrzymasz 1% zniżki. Po potwierdzeniu w aplikacji Sonos otrzymasz zniżkę za przypisanie do nowego urządzenia, niezależnie od tego, czy wybierzesz Move, soundbary, takie jak Beam i Playbase, czy głośniki bezprzewodowe, takie jak Play:30, lub inne.

Nie marnuj, nie chciej

Podczas gdy Sonos można pochwalić za wysiłki na rzecz ograniczenia e-odpadów (e-odpadów) i zachęcania swoich klientów do recyklingu niechcianych urządzeń, zmuszanie użytkowników do skutecznego niszczenia produktów, które wciąż mogą działać płynnie, wydawało się nieco, no cóż, obrzydliwe. i może to być w rzeczywistości bardziej marnotrawne niż pozwolenie klientom na odsprzedaż lub dalsze używanie starych urządzeń. Kiedy Sonos wprowadził program Trade Up w październiku ubiegłego roku, klienci musieli skutecznie uśmiercić stare urządzenia, aby skorzystać z tej 30% zniżki; Przełączenie głośników w tryb recyklingu oznaczało usunięcie ich danych i ich trwałe wyłączenie. Miałeś kilka możliwości recyklingu; Możesz zabrać swoje stare głośniki Sonos do certyfikowanego centrum recyklingu urządzeń elektronicznych lub uczestniczącego sprzedawcy albo wydrukować opłaconą z góry etykietę wysyłkową i zwrócić stare głośniki do Sonos. Według Engadget, jeśli już wprowadziłeś określone produkty do trybu recyklingu, nie możesz tego cofnąć samodzielnie, ale Sonos powiedział, że klienci w takiej sytuacji powinni skontaktować się z zespołem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy. Skontaktowaliśmy się z firmą Sonos w celu uzyskania komentarza, ale nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi.

El Sonos Move (foto) es el último altavoz inalámbrico de la compañía.

Sonos Move (na zdjęciu) to najnowszy głośnik bezprzewodowy firmy. (Zdjęcie: Sonos) Sonos znalazł się ostatnio pod ostrzałem po ogłoszeniu, że nie będzie już zapewniał aktualizacji oprogramowania i stałego wsparcia dla kilku swoich starszych produktów, w tym oryginalnego Sonos Play: 5. Oprócz Play: 2010 z 5 r., Sonos będzie zatrzymać aktualizację w maju dla Connect and Connect Amp, oryginalnych odtwarzaczy Zone Players, CR200 i Bridge. Ważne jest, aby pamiętać, że nie oznacza to, że stary głośnik Sonos przestanie działać, po prostu nie otrzyma żadnych nowych funkcji od maja. Może to być problematyczne dla każdego, kto używa jednego z tych głośników w ramach konfiguracji multiroom, ponieważ każdy głośnik musi korzystać z tego samego oprogramowania układowego. Może to uniemożliwić nowemu głośnikowi Sonos otrzymywanie potrzebnych aktualizacji; rozwiązaniem jest oczywiście odłączenie wadliwego głośnika (ale brakuje elementu w konfiguracji multiroom, co nie jest idealne, jeśli początkowo zawierasz tylko dwa głośniki). Podczas gdy Sonos potwierdził, że będzie „monitorował i naprawiał błędy w przyszłości, jeśli wystąpią” w tych starszych głośnikach, wielu klientów kupiło te głośniki z nadzieją, że będą działać przez dziesięciolecia jak tradycyjne systemy hi-fi. W obronie Sonos możliwości techniczne tych starszych głośników oznaczały, że nie mogły obsługiwać nowych aktualizacji, nawet gdyby chciały, ze względu na ograniczenia pamięci i mocy. Mimo to dyrektor generalny Sonos, Patrick Spence, przeprosił fanów na Twitterze: „Słyszeliśmy was. Nie od początku” – napisał Spence w liście, przepraszając za zapobiegawcze usunięcie Sonosa z urządzeń Sonos. i stwierdzając, że te produkty będą teraz otrzymywać poprawki błędów i poprawki bezpieczeństwa „Tak długo, jak to możliwe”.