Samsung usunie reklamy, które wyświetla w swoich aplikacjach mobilnych

Samsung usunie reklamy, które wyświetla w swoich aplikacjach mobilnych
Jest mało prawdopodobne, aby znaleźć kogoś, kto byłby fanem reklam, które Samsung wyświetla w swoich aplikacjach mobilnych, w tym Samsung Weather i Samsung Pay, a firma potwierdziła teraz, że boksy reklamowe zostaną usunięte przed końcem roku. Jak poinformował Yonap, prezes Samsunga TM Roh jako pierwszy zasugerował, że domyślne aplikacje Samsunga wkrótce będą wolne od reklam. Jego słowa zostały później potwierdzone przez oficjalne oświadczenie Samsunga przekazane serwisowi The Verge. „Samsung podjął decyzję o zaprzestaniu wyświetlania reklam w zastrzeżonych aplikacjach, takich jak Samsung Weather, Samsung Pay i Samsung Theme” – czytamy w oświadczeniu. „Aktualizacja będzie gotowa do końca tego roku”.

Śmierć okna sprzedaży

Nawet bardzo drogie, wysokiej klasy telefony, takie jak Samsung Galaxy S21 Ultra, wyświetlają teraz te reklamy i chociaż z pewnością pomagają one poprawić wyniki finansowe Samsunga, nieuchronnie utrudniają wrażenia użytkownika. Samsung zwykle dostarcza dużą aktualizację swojego oprogramowania One UI w listopadzie lub grudniu. Możliwe więc, że reklamy znikną w tym momencie, chociaż Samsung nie powiedział konkretnie, że znikną z każdą opracowaną aplikacją. „Naszym priorytetem jest dostarczanie naszym konsumentom innowacyjnych rozwiązań mobilnych w oparciu o ich potrzeby i pragnienia” — powiedział Samsung. „Cenimy opinie naszych użytkowników i kontynuujemy nasze zaangażowanie, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z naszych produktów i usług Galaxy”.

Analiza: mniej reklam oznacza szczęśliwszych użytkowników

Samsung galaxy s21

Samsunga Galaxy S21. (Źródło: TechRadar) Rozumiemy, że Samsung musi zarabiać, tak jak każda inna firma, ale umieszczanie reklam w aplikacjach mobilnych zawsze było złym posunięciem, zwłaszcza że pojawiają się one na urządzeniach, które mogą kosztować cztery dolary. Samsung nie jest tutaj osamotniony: Google zarabia dużą część swoich pieniędzy na reklamach, Amazon obniży ceny Kindle, jeśli pozwoli na umieszczanie reklam na ekranie głównym, a nawet Apple jest znane z porażek. dzięki powiadomieniom push o nowych programach w Apple TV Plus. Ponadto wiele aplikacji mobilnych i gier innych firm korzysta z reklam w aplikacjach, aby programiści mogli odzyskać swoje pieniądze. Wygląda na to, że Samsung traci dużo dobrej woli użytkowników w zamian za to, co zakładamy, że nie jest dużym źródłem dochodów. Usuwając reklamy z przyszłych wersji tych standardowych aplikacji, Samsung odzyska coś o wielkiej wartości: szczęśliwszych klientów. Dzięki temu użytkownicy będą znacznie mniej skłonni do natychmiastowego przełączania się na inne aplikacje, gdy tylko uruchomią swoje nowe urządzenia Samsung.