Salesforce ogłasza platformę chmurową NFT w obliczu problemów z kryptowalutami

Salesforce ogłasza platformę chmurową NFT w obliczu problemów z kryptowalutami

Salesforce ogłosił w środę, że uruchomił zamknięty program pilotażowy nowej usługi o nazwie NFT Cloud, która umożliwia użytkownikom tworzenie NFT i zarządzanie nimi w celach marketingowych i angażowania marki, nawet gdy rynek kryptowalut stale rośnie.

NFT, czyli tokeny niezamienne, są najbardziej znane jako metoda przechwytywania ekranów dotykowych obiektu artystycznego, w szczególności kodu lub w innym przypadku jego cyfrowego przechowywania, przy użyciu podstawowej technologii blokady blokowej, do której wykorzystywana jest kryptowaluta utwórz jedną kopię tego artykułu. Pomysł polega na tym, że ponieważ przedmiot ten można jednoznacznie zidentyfikować, staje się on „niezamienny” i może mieć określoną wartość na rynku, w taki sam sposób, w jaki słynne dzieło sztuki ma wartość jako reprodukcja bez względu na miejsce.

Salesforce zauważył w swoim ogłoszeniu, że platforma NFT Cloud nie obsługuje blockchainów typu proof-of-work: tworzenie wielu kryptowalut opiera się na wykorzystaniu ogromnych ilości mocy obliczeniowej, przy proporcjonalnie dużych kosztach energii i śladzie węglowym, a Salesforce prawdopodobnie tak jest starając się uniknąć krytyki, którą wiele osób skierowało pod adresem branży kryptowalut.

Firma twierdzi, że zamiast tego użyje technologii blockchain proof-of-stake, która prawie wyeliminuje zużycie energii podczas korzystania z blockchain, oraz że NFT Cloud automatycznie obliczy emisję dwutlenku węgla dla opcji handlu blockchain, co pozwoli użytkownikom śledzić swój ślad węglowy bezpośrednio z Platforma.

Salesforce ogłosił także plany zajęcia się innym częstym błędem w świecie kryptowalut: bezpieczeństwem. Korzystając z inteligentnych modeli kontraktów, aby zapewnić uczciwe transakcje i markowych technologii zakupów w celu ochrony przed oszustwami, firma ma nadzieję uniknąć fali włamań i oszustw, które w ostatnich latach nękają NFT i kryptowaluty.

Rynek kryptowalut cieszy się ostatnio dużym zainteresowaniem biznesowym, ale firmy chcące wejść w tę technologię napotykają wiele przeszkód.

Większość organizacji prawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy ze złożoności własności aktywów w sferze cyfrowej, co stwarza nowe zagrożenia dla bezpieczeństwa, którym firmy będą musiały się zająć. Scentralizowane platformy cyfrowej wymiany towarów prawdopodobnie charakteryzują się tymi samymi lukami w zabezpieczeniach, co inne witryny handlu elektronicznego, a ze względu na charakter łańcucha bloków transakcji nie można łatwo odwrócić w przypadku oszustwa. Ponadto mnożą się oszustwa mające na celu uzyskanie dostępu do NFT i portfeli kryptowalutowych, a niektórzy użytkownicy mogą nie być świadomi konieczności dokładnego testowania produktów blockchain przeznaczonych do użytku korporacyjnego. Tymczasem cena bitcoina, głównej kryptowaluty, spadła o ponad 50% w ciągu ostatnich siedmiu miesięcy.

Salesforce nie ogłosił daty publicznego uruchomienia programu pilotażowego ani żadnych szczegółów na temat szerszej dostępności.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.