Qualcomm uruchamia Snapdragon Spaces: wyjaśniamy, co to jest

Qualcomm uruchamia Snapdragon Spaces: wyjaśniamy, co to jest
Metaverse stał się modnym słowem w kręgach technologicznych. Prawie każda większa platforma ma zaplanowaną przyszłość opartą na aplikacjach wirtualnych. Chodzi o to, że te okulary potrzebują okularów AR (Augmented Reality), aby były w pełni skuteczne. Wszystko wskazuje na to, że marki smartfonów mogłyby opracować i wprowadzić na rynek własne okulary AR. I tu pojawia się producent chipów Qualcomm. Uruchomiła platformę, która ma wypełnić lukę między okularami AR a smartfonem. Mówiąc najprościej, kupując szkło AR, możesz sprawić, by działało ze smartfonem za pośrednictwem platformy oprogramowania Snapdragon Spaces. W tym celu firma Qualcomm Technologies zaprezentowała swoją platformę „Snapdragon Spaces XR Developer Platform”, która pomoże programistom ulepszać istniejące aplikacje i tworzyć nowe, aby w pełni wykorzystać możliwości urządzeń AR do noszenia. Qualcomm powiedział, że Snapdragon Spaces zapewni solidną, zoptymalizowaną pod kątem wydajności i energooszczędną technologię percepcji maszynowej dla nowej generacji okularów AR. Snapdragon Spaces przyjmie podejście skierowane bezpośrednio do konsumenta i pozwoli programistom tworzyć aplikacje na okulary AR i udostępniać je użytkownikom końcowym za pośrednictwem smartfonów.

Apple zostało pominięte

Spaces to oprogramowanie, dzięki któremu okulary będą działać z większą liczbą aplikacji na telefon. Platforma pobiera pliki na kompatybilne telefony i umożliwia podłączenie okularów typu plug-in. Okulary stają się przedłużeniem telefonu, wykorzystując moc obliczeniową urządzenia i łącze telekomunikacyjne do dostarczania wrażeń. Snapdragon Spaces umożliwia także programistom tworzenie aplikacji 3D VR od podstaw lub po prostu dodawanie funkcji VR montowanych na głowie do istniejących aplikacji na smartfony z systemem Android, aby zapewnić ujednolicone wrażenia na wielu ekranach między ekranem smartfona 2D a prawdziwym światem w 3D. Marki smartfonów, takie jak Lenovo/Motorola, Xiaomi i Oppo, są pierwszymi partnerami platformy Snapdragon Spaces, a twórcy aplikacji, tacy jak Epic Games i Niantic, są również powiązani. „Z niecierpliwością czekamy na umożliwienie twórcom aplikacji AR dotarcie do maksymalnej liczby odbiorców za pośrednictwem otwartej platformy Snapdragon Spaces i naszych przyszłych urządzeń obsługujących Snapdragon Space” – powiedział XueZhong Zeng, starszy wiceprezes Xiaomi. W tej chwili platforma jest kompatybilna tylko z niektórymi telefonami z Androidem, które są zasilane przez chipy Qualcomm, a iPhone'y są odizolowane od tego ekosystemu. Czytelnicy wiedzą, że Apple wykorzystuje w swoich urządzeniach układ ARM M1. Firma podała, że ​​Snapdragon Spaces zapewnił wczesny dostęp niektórym programistom i oczekuje się, że będzie ogólnie dostępny wiosną 2022 roku. Platforma Snapdragon Spaces zapewni programistom narzędzia do tworzenia doświadczeń rzeczywistości rozszerzonej twarzą w twarz, które mogą inteligentnie wykrywać użytkownika i wchodzić z nim w interakcje oraz dostosowywać się do jego fizycznych przestrzeni wewnętrznych. „Niektóre z renomowanych funkcji rozumienia środowiska obejmują mapowanie przestrzenne i siatkę, okluzję, wykrywanie płaszczyzn, rozpoznawanie i śledzenie obiektów i obrazów, lokalne kotwice i trwałość oraz rozumienie sceny. wskazany. Deweloperzy otrzymają również bibliotekę zasobów zawierającą dokumentację, próbki kodu, samouczki, bazy wiedzy i narzędzia przyspieszające ich rozwój.

Qualcomm wzmacnia ekosystem Spaces

Lanza Qualcomm Snapdragon Spaces

(Zdjęcie: Qualcomm) Qualcomm Technologies nabył sprzęt i niektóre aktywa technologiczne HINS SAS i jej spółki zależnej, Clay AIR, dostawcy rozwiązań do śledzenia dłoni i rozpoznawania gestów, które umożliwiają programistom tworzenie interaktywnych doświadczeń. interakcje użytkownika z rękami. Qualcomm nawiązał również współpracę z Wikitude, światowej klasy dostawcą technologii AR. Snapdragon Spaces zawiera zestawy do tworzenia oprogramowania (SDK) dla wszystkich głównych silników 3D, w tym Unreal Engine Epic Games, dzięki czemu programiści mogą tworzyć doświadczenia przy użyciu znanych narzędzi 3D. Platforma programistyczna Niantic Lightship, uruchomiona w tym tygodniu, zintegruje się z Snapdragon Spaces, aby umożliwić programistom tworzenie doświadczeń AR na skalę planetarną. Qualcomm Technologies współpracuje również z globalnymi operatorami, w tym Deutsche Telekom, NTT Docomo i T-Mobile US. Operatorzy pomogą rozwijać i komercjalizować okulary AR podłączone do smartfonów obsługujących Snapdragon Spaces od przyszłego roku. T-Mobile US i Deutsche Telekom będą wspierać Snapdragon Spaces swoimi innowacyjnymi programami T-Mobile Accelerator dla programistów. Inteligentne okulary Lenovo ThinkReality A3 w połączeniu ze smartfonem Motorola będą pierwszymi na rynku Snapdragon Spaces.