Prezes Apple, Tim Cook, chce więcej kobiet w branży technologicznej

Prezes Apple, Tim Cook, chce więcej kobiet w branży technologicznej

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, chce większej różnorodności w branży technologicznej, mówiąc, że „nie ma dobrego usprawiedliwienia” dla ciągłego braku kobiet w globalnych firmach technologicznych.

Różnorodność jest dobra dla biznesus

To nie jest anormalna pozycja. Cook przekonuje, co staje się powszechnie akceptowanym argumentem, że różnorodność w firmie czyni ją lepszym. Decyzje podejmowane i wykonywane przez różne zespoły bardziej się opłacają, jak wykazały liczne ankiety, takie jak ta i ta.

„Myślę, że istota technologii i jej wpływ na ludzkość zależy od obecności kobiet przy stole” – powiedział Cook w rozmowie z BBC. że nie kończy się na dobrych rozwiązaniach”.

Apple otwiera program dla kobiet w Wielkiej Brytanii

Komentarze Cooka pojawiły się, gdy Apple po raz pierwszy wprowadził program App Store Foundation w Wielkiej Brytanii. Zaprojektowany, aby pomóc w szkoleniu przyszłych programistów, Apple zwraca szczególną uwagę na programistki w pierwszej iteracji programu.

Reprezentacja jest niezbędna. Badanie przeprowadzone przez psycholog Penelope Lockwood wykazało, że kobiety potrzebują bardziej kobiecych wzorców do naśladowania niż mężczyźni męskich wzorców do naśladowania. „Wyjątkowe kobiety mogą służyć jako inspirujące przykłady sukcesu”, powiedziała, „ilustrując rodzaje osiągnięć możliwych dla otaczających je kobiet. Pokazują, że możliwe jest przezwyciężenie tradycyjnych barier związanych z płcią, sygnalizując innym kobietom, że wysoki poziom osiągnięć jest w rzeczywistości osiągalne.

Raport PWC podkreśla wyzwanie. Stwierdza, że ​​78% studentów nie było w stanie wymienić znanej kobiety, która pracuje w branży technologicznej. A zaledwie kilka lat temu tylko 3% amerykańskich materiałów edukacyjnych skupiało się na wkładzie kobiet w historii.

Ten brak dostępu do historycznych wzorów do naśladowania systematycznie uniemożliwia kobietom wejście do tych branż.

Pomimo misji Apple wciąż ma wiele do zrobienia

Apple wciąż ma przed sobą długą drogę, zanim będzie mogło twierdzić, że wymknęło się pułapce przemysłu technologicznego, w którym menedżerowie najwyższego szczebla są biali i płci męskiej. W Apple tylko pięciu z 18 dyrektorów wymienionych na stronie profilu wykonawczego firmy to kobiety, a tylko dwóch z 12 dyrektorów najwyższego szczebla to kobiety.

Trzeba przyznać, że firma wydaje się podejmować poważne wysiłki, aby kobiety były bardziej widoczne w technologii. Obejmują one nacisk na mianowanie kobiet na stanowiska kierownicze, umieszczanie kobiet przywódczych na kluczowych stanowiskach, inwestowanie w edukację kodowania dla dzieci oraz inne próby wspierania różnorodności.

Jeśli chodzi o reprezentację kobiet w swojej sile roboczej, siła robocza Apple w USA składa się w 35% z kobiet.

Deloitte szacuje, że duże firmy technologiczne osiągną w tym roku 33% reprezentacji w branży. W Wielkiej Brytanii raport PWC stwierdza, że ​​tylko 23% osób pracujących na stanowiskach STEM w Wielkiej Brytanii to kobiety, a tylko 5% stanowisk kierowniczych w dziedzinie technologii zajmują kobiety.

zmiana wymaga czasu

Jednocześnie starania Apple o to, by kobiety były widoczne w swojej sile przywódczej, mogą pomóc w osiągnięciu długoterminowego celu, jakim jest sprawienie, by branża czuła się jak przestrzeń, w której kobiety mogą aspirować, wnosić swój wkład i odgrywać rolę. Technologia jako całość nadal cierpi z powodu postrzegania jej jako męskiego klubu, który musi się zmienić, aby osiągnąć poziom różnorodności potrzebny branży do pełnego wykorzystania swojego potencjału.

Postrzegany seksizm technologii uniemożliwia kobietom dołączanie do biznesu. Kobiety i dziewczęta nie studiują przedmiotów STEM, co oznacza, że ​​liczba wykwalifikowanych talentów kobiecych jest niewielka. Nie dzieje się tak dlatego, że nie mogą: kobiety przodują w przedmiotach STEM i przewyższają swoich męskich odpowiedników w tych przedmiotach.

Dyrektor Apple zgadza się, że jego firma musi zrobić więcej. „Firmom nie może uchodzić na sucho stwierdzenie, że nie ma wystarczającej liczby kobiet studiujących informatykę, więc nie mogę zatrudnić wystarczającej liczby pracowników” — powiedział Cook, podkreślając potrzebę edukowania większej liczby osób, kobiet i dziewcząt dla branży.

edukować jutro

Apple jest silnym zwolennikiem edukacji z kodowania i wierzy, że kodowania powinno uczyć się każdego ucznia w każdej szkole. Firma oferuje Swift Playgrounds, programy szkoleniowe z kodowania i sesje szkoleniowe z kodowania w sklepie, aby to osiągnąć, ale jest to bardzo długoterminowa strategia.

W krótkim okresie chodzi o budowanie reprezentacji i mamy nadzieję, że zapewnienie silnych kobiecych wzorców do naśladowania pomoże pielęgnować przyszłe talenty.

Jeśli jest to coś, na czym ci zależy, zwróć uwagę na coroczny Dzień Ady Lovelace, który odbędzie się 11 października. Wydarzenie ma na celu podniesienie rangi kobiet w tematach STEM.

Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.