Remedy's Control to doskonała gra z naprawdę imponującą (choć wymagającą) grafiką, zwłaszcza fabułą Raya, ale Nvidia właśnie wyjaśniła, w jaki sposób ulepszyła DLSS w grze.
W pouczającym poście na blogu Nvidia przypomina nam, jeśli potrzebujemy przypomnienia, że śledzenie promieni bardzo obciąża procesor graficzny i dlatego wykorzystuje DLSS w celu zwiększenia tempa (oraz 39; poprawy jakości obrazu) ma kluczowe znaczenie w grach na GeForce RTX. karty graficzne
Jednakże w przeszłości odnotowano kilka dobrze udokumentowanych walk z DLSS, ale Nvidia uważa, że teraz się tego trzymają. Częścią tego wysiłku Control jest wprowadzenie nowego podejścia do renderowania: „superrozdzielczość”.
Jak wyjaśnia jedna z firm, zasadniczo polega to na renderowaniu „mniej piękniejszych pikseli, a następnie (wykorzystywaniu) technik superrozdzielczości w celu wykorzystania tych pikseli w natywnych rozdzielczościach ekranu przy optymalnej jakości obrazu”.
Nvidia zwraca również uwagę, że jednym z głównych wyzwań związanych z wdrażaniem super rozdzielczości jest zachowanie poziomu szczegółowości bez występowania artefaktów spowodowanych ruchem. Innymi słowy, szczególnie w przypadku ostrzejszych obrazów i szczegółów, gdy jesteś w grze, efekty migotania i inne niepożądane szumy mogą wpływać na jakość obrazu.
I chociaż większość gry spędzasz w ruchu, zamiast siedzieć nieruchomo i wpatrywać się w ładną fabułę, choć może się to zdarzać od czasu do czasu, z pewnością stanowi to problem.
Rozwiązanie tego problemu przez firmę Nvidia pojawiło się w interesujący sposób, ponieważ firma odkryła pewne artefakty, które normalnie zostałyby sklasyfikowane jako błędy, ale wydawało się, że można je wykorzystać wbrew intuicji w celu uzupełnienia szczegółów brakującego obrazu.
Wykorzystując tę wiedzę, Nvidia rozpoczęła prace nad nowym modelem badawczym AI, dzięki któremu „poczyniła ogromne postępy (i) i zapewniła bardzo wysoką jakość obrazu”. Firma dodaje: „Mamy jednak sporo pracy, aby zoptymalizować model pod kątem wydajności, zanim zabierzemy go na wyprawę”.
Jednakże firma Nvidia wykorzystała te badania nad sztuczną inteligencją do opracowania nowego algorytmu przetwarzania obrazu w granicach swojej obecnej wydajności, co zostało zintegrowane z implementacją kontroli DLSS firmy Control.
Nie mniej, Nvidia twierdzi, że nowe podejście umożliwia osiągnięcie większej liczby klatek na sekundę aż do 75%, co jest odważnym twierdzeniem.
Wyniki możecie zobaczyć na powyższym filmie Nvidii, pokazującym zintegrowane skalowanie Control Engine po lewej stronie w porównaniu do DLSS po prawej stronie, z renderowaniem 720p przy wyjściu 1080p (rozdzielczość Full HD). Jest całkiem jasne, że w tym przykładzie jest dużo więcej przerażającego migotania i odblasków, gdy DLSS jest wyłączone.
więcej pracy do zrobienia
Jednak w przypadku tej nowej techniki nadal nie wszystko jest idealne i Nvidia zauważa, że niektóre efekty, takie jak pożary, są łagodzone, a w niektórych przypadkach nie wyglądają tak dobrze, gdy używana jest nowa wersja DLSS.
Nvidia podsumowuje: „Nowe techniki DLSS dostępne w Control są najlepsze jak dotąd. Nadal intensywnie inwestujemy w sztuczną inteligencję o super rozdzielczości, aby zapewnić wyższy poziom jakości obrazu.
„Naszym następnym krokiem jest optymalizacja naszego modelu badawczego AI, aby działał z wyższą szybkością SPF. Turing 110 Turing Terrapops są gotowe i czekają na kolejną rundę innowacji. Po ich przybyciu wprowadzimy najnowsze ulepszenia, aby gracze mogli korzystać z naszej gry Gotowe sterowniki.”
Raytracing i DLSS są wciąż na wczesnym etapie wdrażania i ekscytujące jest myślenie o ulepszeniach, które możemy zaobserwować w przyszłości.
Warto też zaznaczyć, że jeśli posiadasz kartę graficzną GeForce RTX i grasz w Control z Ray Tracing, to nie musisz włączać wszystkich opcji i możesz zostawić np. takie rzeczy jak Ray Traced Contact Shadows czy Debris wyłączone. przykład i po prostu pobaw się innymi ustawieniami.
Może to pozwolić ci uzyskać lepszą liczbę klatek na sekundę, a także nową sztuczkę DLSS, i nie jest to złe, ponieważ Control bardzo obciąża twój komputer do gier.