Gdy zbliżamy się do E3 2019, wszyscy myślą o nowej generacji, od informacji o specyfikacji PS5 po Project Xbox Scarlett. Ponownie, jeśli sprawy potoczą się po myśli Google, dedykowany sprzęt może należeć do przeszłości, ponieważ po prostu gramy w najnowsze gry z dowolnego ekranu podłączonego do Internetu za pośrednictwem Stadia. A potem jest Playdate. Przybywająca w 2020 roku, ta jasnożółta, niezależna konsola przenośna jest tak daleka od „nowej generacji”, jak możesz sobie wyobrazić. Spójrz na jego 1-bitowy monochromatyczny ekran z mniejszą liczbą przycisków niż oryginalny Game Boy, a możesz nawet nazwać go retro, gdyby nie fakt, że ma 39, ma również korbę z boku, która nie zawiedzie aby tworzyć nowe doświadczenia w grach. . - W rzeczywistości jest to jedyna kontrola wejścia dla pierwszej ogłoszonej gry, Time Travel Adventure, autorstwa Keanka Tarihashiego, twórcy. autorstwa Katamari Damacy z Crankin. Z pewnością nie jest to próba konkurowania z wielkimi graczami, ale jest to także najwspanialsza konsola, jaką widzieliśmy od dłuższego czasu, z własnymi dziwactwami i ograniczeniami, które przypominają nam, co czyni konsole tak wyjątkowymi.
Na zewnątrz pudełka
Gry Playdate zostały zaprojektowane tak, aby były chwilami zabawy, których nie można doświadczyć nigdzie indziej (Źródło zdjęcia: Panika) Problem polega na tym, że konsole od wieków nie wydawały się wyjątkowe. Ponieważ każda generacja staje się coraz potężniejsza, jest to niewiele więcej niż komputer do gier. PS4 i Xbox One to w zasadzie czarne lub białe dekodery, które nieszkodliwie wtapiają się w inne pudełka pod komputerem. TELEWIZJA. „Fancy” to tylko wymówka, by zeszlifować dziwne krawędzie. Dotyczy to również kontrolerów. Liczba analogowych przycisków, wyzwalaczy i kontrolerów pozostała taka sama dla PlayStation i Xbox, i nie jest zaskakujące, że kontrolery Google używają tych projektów. To właśnie ten rodzaj jednorodności pozwala Google przyjąć slogan dla swojej platformy streamingowej Stadia: „przyszłość gier to nie pudełko”. Bo oprócz logo firmy, co tak naprawdę wyróżnia te pudełka? Jeśli nie ma namacalnej definicji jakości, dlaczego obchodzi nas, czy chmura musi je jutro zmieść? Playdate to odświeżająca odpowiedź na to pytanie, odpowiedź, której nikt się nie spodziewał, ale to był powód ich twórczej paniki. Zgodnie z komunikatem prasowym firmy: „Nic nie jest bardziej zaskakujące, a niespodzianki są wspaniałe! Panika dostrzegła szansę na coś naprawdę innego w świecie gier wideo. Coś na małą skalę, co może zapewnić graczom dawkę zabawy i zachwytu którzy widzieli wszystko inne”.
klucz retro
Nawet jeśli nie jest używany, Genesis Mini ma przesłonę kasety, ponieważ szczegóły mają znaczenie (kredyt Sega). , Playdate wyróżnia się na tle swoich rówieśników. Jego ekran jest nie tylko monochromatyczny i nie jest podświetlany, ale także nie posiada ekranu dotykowego. Teenager Engineering, partner projektowy Panic, powiedział: „Chcemy, aby ludzie wyrwali się z psychozy dotykowej”. To jest powód, dla którego korba została wprowadzona w Playdate. To taka dziwna funkcja, a czas pokaże, czy to gadżet, ale to rozróżnienie i celowe ograniczenia konsoli przypominają mi konsole z przeszłości. „Chcemy oddzielić ludzi od psychozy dotykowej”.
Teenage Engineering Bo jeśli branża szuka następnej generacji i wykorzystuje więcej numerów niż poprzednia generacja, zawsze kochamy retro-team, o czym świadczy sukces mini-wersji w ostatnich latach. Jest to częściowo motywowane czynnikiem nostalgicznym, ale trzymanie ich dosłownie w dłoni przypomina o ich wyjątkowym designie. Po prostu włóż Super Nintendo i Sega Genesis, aby nikt się nie pomylił. Starszy sprzęt gamingowy był również definiowany przez swoje ograniczenia. Obejrzyj porównanie wideo na PS4/Xbox One/PC, a większość ludzi ledwo zauważy różnicę, ale w konsolach 8-bitowych i 16-bitowych ich charakterystyka chipsetu była bardzo różna, więc ograniczone palety kolorów Nadaj każdemu systemowi charakterystyczny wygląd lub możesz zidentyfikować system na podstawie samego układu dźwiękowego, niezależnie od tego, czy jest to układ Commodore 64 SID, czy układ syntezatora Yamaha Genesis, który wniósł do muzyki większą dynamikę. Oczywiście kontrolery oferowały również różne doświadczenia. Nawet gdy Sega wprowadziła kontroler z sześcioma przyciskami, który obsługuje wersję Genesis Street Fighter II, nie była to tylko kopia kontrolera SNES.