Playdate i wartość sprzętu gamingowego w dobie cyfrowej racjonalizacji

Playdate i wartość sprzętu gamingowego w dobie cyfrowej racjonalizacji
Gdy zbliżamy się do E3 2019, wszyscy myślą o nowej generacji, od informacji o specyfikacji PS5 po Project Xbox Scarlett. Ponownie, jeśli sprawy potoczą się po myśli Google, dedykowany sprzęt może należeć do przeszłości, ponieważ po prostu gramy w najnowsze gry z dowolnego ekranu podłączonego do Internetu za pośrednictwem Stadia. A potem jest Playdate. Przybywająca w 2020 roku, ta jasnożółta, niezależna konsola przenośna jest tak daleka od „nowej generacji”, jak możesz sobie wyobrazić. Spójrz na jego 1-bitowy monochromatyczny ekran z mniejszą liczbą przycisków niż oryginalny Game Boy, a możesz nawet nazwać go retro, gdyby nie fakt, że ma 39, ma również korbę z boku, która nie zawiedzie aby tworzyć nowe doświadczenia w grach. . - W rzeczywistości jest to jedyna kontrola wejścia dla pierwszej ogłoszonej gry, Time Travel Adventure, autorstwa Keanka Tarihashiego, twórcy. autorstwa Katamari Damacy z Crankin. Z pewnością nie jest to próba konkurowania z wielkimi graczami, ale jest to także najwspanialsza konsola, jaką widzieliśmy od dłuższego czasu, z własnymi dziwactwami i ograniczeniami, które przypominają nam, co czyni konsole tak wyjątkowymi.

Na zewnątrz pudełka

Gry Playdate zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić krótkie chwile zabawy, których nie można doświadczyć nigdzie indziej (Źródło zdjęcia: Panic) Gry Playdate zostały zaprojektowane tak, aby były chwilami zabawy, których nie można doświadczyć nigdzie indziej (Źródło zdjęcia: Panika) Problem polega na tym, że konsole od wieków nie wydawały się wyjątkowe. Ponieważ każda generacja staje się coraz potężniejsza, jest to niewiele więcej niż komputer do gier. PS4 i Xbox One to w zasadzie czarne lub białe dekodery, które nieszkodliwie wtapiają się w inne pudełka pod komputerem. TELEWIZJA. „Fancy” to tylko wymówka, by zeszlifować dziwne krawędzie. Dotyczy to również kontrolerów. Liczba analogowych przycisków, wyzwalaczy i kontrolerów pozostała taka sama dla PlayStation i Xbox, i nie jest zaskakujące, że kontrolery Google używają tych projektów. To właśnie ten rodzaj jednorodności pozwala Google przyjąć slogan dla swojej platformy streamingowej Stadia: „przyszłość gier to nie pudełko”. Bo oprócz logo firmy, co tak naprawdę wyróżnia te pudełka? Jeśli nie ma namacalnej definicji jakości, dlaczego obchodzi nas, czy chmura musi je jutro zmieść? Playdate to odświeżająca odpowiedź na to pytanie, odpowiedź, której nikt się nie spodziewał, ale to był powód ich twórczej paniki. Zgodnie z komunikatem prasowym firmy: „Nic nie jest bardziej zaskakujące, a niespodzianki są wspaniałe! Panika dostrzegła szansę na coś naprawdę innego w świecie gier wideo. Coś na małą skalę, co może zapewnić graczom dawkę zabawy i zachwytu którzy widzieli wszystko inne”.

klucz retro

Sega Genesis Mini Nawet jeśli nie jest używany, Genesis Mini ma przesłonę kasety, ponieważ szczegóły mają znaczenie (kredyt Sega). , Playdate wyróżnia się na tle swoich rówieśników. Jego ekran jest nie tylko monochromatyczny i nie jest podświetlany, ale także nie posiada ekranu dotykowego. Teenager Engineering, partner projektowy Panic, powiedział: „Chcemy, aby ludzie wyrwali się z psychozy dotykowej”. To jest powód, dla którego korba została wprowadzona w Playdate. To taka dziwna funkcja, a czas pokaże, czy to gadżet, ale to rozróżnienie i celowe ograniczenia konsoli przypominają mi konsole z przeszłości. „Chcemy oddzielić ludzi od psychozy dotykowej”.

Teenage Engineering Bo jeśli branża szuka następnej generacji i wykorzystuje więcej numerów niż poprzednia generacja, zawsze kochamy retro-team, o czym świadczy sukces mini-wersji w ostatnich latach. Jest to częściowo motywowane czynnikiem nostalgicznym, ale trzymanie ich dosłownie w dłoni przypomina o ich wyjątkowym designie. Po prostu włóż Super Nintendo i Sega Genesis, aby nikt się nie pomylił. Starszy sprzęt gamingowy był również definiowany przez swoje ograniczenia. Obejrzyj porównanie wideo na PS4/Xbox One/PC, a większość ludzi ledwo zauważy różnicę, ale w konsolach 8-bitowych i 16-bitowych ich charakterystyka chipsetu była bardzo różna, więc ograniczone palety kolorów Nadaj każdemu systemowi charakterystyczny wygląd lub możesz zidentyfikować system na podstawie samego układu dźwiękowego, niezależnie od tego, czy jest to układ Commodore 64 SID, czy układ syntezatora Yamaha Genesis, który wniósł do muzyki większą dynamikę. Oczywiście kontrolery oferowały również różne doświadczenia. Nawet gdy Sega wprowadziła kontroler z sześcioma przyciskami, który obsługuje wersję Genesis Street Fighter II, nie była to tylko kopia kontrolera SNES.

Nie robią ich tak jak wcześniej.

< p class="bordeaux-image-check">Czy prawdziwym następcą 3DS-a może być od początku Playdate? (Zdjęcie: Nintendo) Czy prawdziwym następcą 3DS-a może być od początku Playdate? (Źródło zdjęcia: Nintendo) Często zwracamy się do Nintendo w poszukiwaniu innowacji, od trójstykowego kontrolera N64 po przedefiniowanie sposobu interakcji z grami za pomocą DS i Wiimote. Jednak dzięki Nintendo Switch firma ewoluuje bardziej niż kiedykolwiek. Oczywiście system, który pozwala doświadczać wysokiej jakości wrażeń na konsoli domowej, od dawna był marzeniem. Ale odwrotnie, gramy również w te same stare gry (z portami zalewanymi co tydzień, dosłownie). Jego względna zgodność ze sprzętem obecnej generacji oznacza, że ​​projektowanie gry z myślą o kieszonkowej konsoli należy już do przeszłości. Oczywiście usprawnianie ma swoje zalety, zwłaszcza dla zewnętrznych deweloperów, którzy mogą integrować swoje gry na różnych platformach bez obniżania jakości lub marnowania zasobów na przenoszenie określonych funkcji lub ograniczeń innego systemu. Ale kiedy programista obejmuje dziwactwa konsoli, otrzymujemy również nowe doświadczenia. „Jeśli konsole mają przetrwać w chmurze, potrzebują czegoś więcej niż tylko dużych liczb”. Chociaż wciąż zastanawiamy się, czy Rockstar kiedykolwiek wprowadzi GTA 5 na Switcha, to szkoda, że ​​nigdy nie znaleźliśmy na DS czegoś takiego jak Chinatown Wars, gry niewiele gorszej od GTA 4, ale raczej genialnej alternatywy nadającej się do mieszkania. platforma. Został wykonany od podstaw. Ponieważ Switch sprawia, że ​​3DS staje się przestarzały, oznacza to również koniec gier na dwóch ekranach, być może ostatnią prawdziwą innowację Nintendo w przestrzeni gier przenośnych. Dlatego mała gra w idiotów i sezon małych gier zaprojektowanych tak, aby pasowały tylko do żółtego kwadratu, mają odświeżające znaczenie. W przeciwieństwie do tego, co Google pogardliwie myśli o grach w przeszłości i teraźniejszości, konsole to nie tylko pudełka, są definiowane przez ich odrębną osobowość, a ograniczenia nadają im tożsamość. Jeśli konsole mają przetrwać w chmurze, potrzebują czegoś więcej niż tylko dużych liczb, muszą przypominać nam o tym, co je wyróżnia i sprawiać radość z ich utrzymania. A co jest bardziej innego i radośniejszego niż wariatka?