PlayStation Plus i Nintendo Switch Online otrzymają poważną pro-konsumencką aktualizację

PlayStation Plus i Nintendo Switch Online otrzymają poważną pro-konsumencką aktualizację

Sony i Nintendo mają zmienić sposób obsługi automatycznego odnawiania subskrypcji PlayStation Plus i Nintendo Switch Online w Wielkiej Brytanii, po tym, jak Microsoft wprowadził podobne zmiany na korzyść konsumenta na początku tego roku.

W następstwie dochodzenia przeprowadzonego przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), Sony i Nintendo wdrożą zmiany w usłudze, które utrudnią nieaktywnym abonentom przypadkowe płacenie za usługi, których już nie chcą.

Sony zgodziło się przestać przyjmować płatności od członków PlayStation Plus, którzy od dawna nie korzystali z usługi, oraz przypomnieć nieaktywnym subskrybentom, jak przestać płacić za usługę.

Nintendo ze swojej strony zmieniło już swoją politykę odnawiania. Subskrypcje Nintendo Switch Online nie są już sprzedawane z domyślną opcją automatycznego odnawiania, co uniemożliwia graczom automatyczne zapisywanie się na umowy miesięcznego odnawiania.

Wcześniej PlayStation Plus i Nintendo Switch Online obciążały graczy bezterminowo, dopóki aktywnie nie anulują subskrypcji. Oznaczało to, że przez kilka miesięcy możesz przypadkowo zapłacić za usługi, ponieważ zapomniałeś je anulować.

CMA powiedział, że te zmiany w jakiś sposób temu zapobiegną, chroniąc konsumentów, którzy często nie wiedzą, czy ich subskrypcje są automatycznie odnawiane co miesiąc, a także jak trudno jest wyłączyć proces automatycznego odnawiania.

„W wyniku naszych dochodzeń wprowadzono szereg zmian w tym obszarze, aby chronić klientów i pomóc rozwiązać problemy z automatycznym odnawianiem subskrypcji” — powiedział dyrektor ds. zgodności CMA, Michael Grenfell.

„Dzisiejsze ogłoszenie kończy zatem nasze dochodzenie w sprawie branży gier online. Firmy z innych branż, które oferują subskrypcje z automatycznym odnawianiem, powinny przejrzeć swoje praktyki, aby upewnić się, że są one zgodne z prawem ochrony konsumentów.

już nie

(Źródło zdjęcia: Sony)

Podążaj za tropem Microsoftu

Aktualizacje są zgodne z podobnymi zmianami wprowadzonymi przez Microsoft w swoich subskrypcjach Xbox Live Gold i Xbox Game Pass na początku tego roku. Podobnie jak Sony, Microsoft będzie teraz przypominał nieaktywnym klientom, jak zatrzymać płatności za subskrypcję i być może przestanie ich pobierać, jeśli nadal nie będą korzystać z subskrypcji.

CMA wyjaśniło później The Verge, że te zmiany „w nieaktywnych subskrypcjach zostaną początkowo wprowadzone w Wielkiej Brytanii i wkrótce będą dostępne na całym świecie”, prawdopodobnie sugerując, że Sony i Nintendo wprowadzą swoje zmiany również na całym świecie.

Firma Microsoft zobowiązała się również do dostosowania swojej polityki zwrotów. Firma skontaktuje się teraz z klientami, którzy zapisali się na 12-miesięczne plany cykliczne, i da im możliwość rozwiązania umowy, a także zapewni proporcjonalny zwrot pieniędzy za niewykorzystane miesiące, za które nieumyślnie zapłacili.

Umyśle, wciąż jest miejsce na poprawę. Użytkownicy PlayStation Plus i Xbox Game Pass nie mają jeszcze możliwości wyłączenia automatycznego odnawiania przy pierwszej rejestracji subskrypcji, co oznacza, że ​​będą musieli ją wyłączyć ręcznie lub polegać na przypomnieniach od Microsoft i Sony. A jeśli zapomnisz poprosić o zwrot pieniędzy za przypadkowo wykorzystaną nieaktywność, zostaniesz pominięty.

Jest to z pewnością krok we właściwym kierunku i, miejmy nadzieję, pomoże ograniczyć agresywne praktyki ubezpieczeniowe, które są powszechne w całej technologii. Zmiany te mogą zachęcić inne duże firmy do tego samego, w tym Amazon, który od dawna jest krytykowany przez grupy zajmujące się prawami konsumentów za ukrywanie sposobu anulowania członkostwa w Prime.