Plan wymiany plików cookie firmy Google właśnie usunął poważną przeszkodę

Plan wymiany plików cookie firmy Google właśnie usunął poważną przeszkodę

Plan Google dotyczący zastąpienia plików cookie innych firm nowymi standardami Privacy Sandbox zostanie zrealizowany po uzyskaniu zgody brytyjskiego regulatora konkurencji.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) ogłosił, że formalnie zaakceptował zobowiązania giganta wyszukiwania dotyczące sposobu, w jaki będzie rozwijać swoje nowe standardy w sposób, który nie utrudnia konkurencji ani nie przynosi nieuczciwych korzyści biznesowi reklamowemu Google.

W komunikacie prasowym dyrektor generalny CMA, Andrea Coscelli, wyjaśniła, że ​​chociaż organ regulacyjny zatwierdził nowy zestaw standardów Google, będzie nadal „uważnie monitorował” giganta wyszukiwarek podczas opracowywania tych propozycji, mówiąc:

„Zobowiązania, które otrzymaliśmy od Google, będą promować konkurencję, chronić możliwości wydawców internetowych w zakresie pozyskiwania pieniędzy za pośrednictwem reklam oraz chronić prywatność użytkowników. Chociaż jest to ważny krok, nie mamy złudzeń, że nasza praca została wykonana. Wkraczamy teraz w nową fazę, w której będziemy obserwować Google, który będzie rozwijał te oferty. Zaangażujemy w ten proces wszystkich uczestników rynku, aby upewnić się, że Google uwzględni zgłoszone obawy i sugestie. »

Propozycje piaskownicy prywatności

Po rezygnacji z początkowej propozycji FLoC (Federated Learning Cohort), Google niedawno wprowadził substytut o nazwie Google Topics, który będzie wyświetlał użytkownikom reklamy na podstawie szerokich kategorii zainteresowań, zamiast wykorzystywać szczegółowe i często bardziej wrażliwe dane gromadzone przez pliki cookie innych firm.

Teraz, gdy CMA formalnie zaakceptowała zobowiązania firmy, stały się one prawnie wiążące, a Google powiedział, że będzie je egzekwować na całym świecie. W ramach tych zobowiązań firma w przejrzysty sposób opracuje swoje propozycje Privacy Sandbox, a także opublikuje wyniki testów.

Google potwierdziło również, że nie usunie plików cookie innych firm z Chrome, dopóki CMA nie wyjaśni, że jego nowe alternatywy nie budzą obaw o konkurencję. Jednocześnie gigant wyszukiwania nie będzie udostępniał danych w Twojej firmie w sposób nieuczciwy i dający przewagę nad konkurencją.

Jest jeszcze trochę czasu, zanim Google wycofa pliki cookie innych firm w Chrome, ponieważ firma planuje wdrożyć swoje standardy prywatności Sandbox do końca przyszłego roku. Jednak inne przeglądarki, takie jak Firefox i Safari, zdecydowały się już całkowicie zablokować pliki cookie innych firm.

nad krawędzią