Plan Google dotyczący zastąpienia plików cookie innych firm nowymi standardami Privacy Sandbox zostanie zrealizowany po uzyskaniu zgody brytyjskiego regulatora konkurencji.
Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) ogłosił, że formalnie zaakceptował zobowiązania giganta wyszukiwania dotyczące sposobu, w jaki będzie rozwijać swoje nowe standardy w sposób, który nie utrudnia konkurencji ani nie przynosi nieuczciwych korzyści biznesowi reklamowemu Google.
W komunikacie prasowym dyrektor generalny CMA, Andrea Coscelli, wyjaśniła, że chociaż organ regulacyjny zatwierdził nowy zestaw standardów Google, będzie nadal „uważnie monitorował” giganta wyszukiwarek podczas opracowywania tych propozycji, mówiąc:
„Zobowiązania, które otrzymaliśmy od Google, będą promować konkurencję, chronić możliwości wydawców internetowych w zakresie pozyskiwania pieniędzy za pośrednictwem reklam oraz chronić prywatność użytkowników. Chociaż jest to ważny krok, nie mamy złudzeń, że nasza praca została wykonana. Wkraczamy teraz w nową fazę, w której będziemy obserwować Google, który będzie rozwijał te oferty. Zaangażujemy w ten proces wszystkich uczestników rynku, aby upewnić się, że Google uwzględni zgłoszone obawy i sugestie. »
Propozycje piaskownicy prywatności
Po rezygnacji z początkowej propozycji FLoC (Federated Learning Cohort), Google niedawno wprowadził substytut o nazwie Google Topics, który będzie wyświetlał użytkownikom reklamy na podstawie szerokich kategorii zainteresowań, zamiast wykorzystywać szczegółowe i często bardziej wrażliwe dane gromadzone przez pliki cookie innych firm.
Teraz, gdy CMA formalnie zaakceptowała zobowiązania firmy, stały się one prawnie wiążące, a Google powiedział, że będzie je egzekwować na całym świecie. W ramach tych zobowiązań firma w przejrzysty sposób opracuje swoje propozycje Privacy Sandbox, a także opublikuje wyniki testów.
Google potwierdziło również, że nie usunie plików cookie innych firm z Chrome, dopóki CMA nie wyjaśni, że jego nowe alternatywy nie budzą obaw o konkurencję. Jednocześnie gigant wyszukiwania nie będzie udostępniał danych w Twojej firmie w sposób nieuczciwy i dający przewagę nad konkurencją.
Jest jeszcze trochę czasu, zanim Google wycofa pliki cookie innych firm w Chrome, ponieważ firma planuje wdrożyć swoje standardy prywatności Sandbox do końca przyszłego roku. Jednak inne przeglądarki, takie jak Firefox i Safari, zdecydowały się już całkowicie zablokować pliki cookie innych firm.
nad krawędzią