Plan Google, aby reklama była mniej inwazyjna, napotyka kolejną przeszkodę

Plan Google, aby reklama była mniej inwazyjna, napotyka kolejną przeszkodę
Zastąpienie plików cookie innych firm w Chrome, aby zapobiec śledzeniu użytkowników online, okazuje się dla Google trudniejsze, niż początkowo sądzono, ponieważ firma nadal pracuje nad piaskownicą prywatności. Jak donosi The Register, Privacy Sandbox giganta wyszukiwania to zbiór technologii zaprojektowanych w celu dostarczania spersonalizowanych reklam, jednocześnie znacznie utrudniając śledzenie użytkowników online. Wszystkie propozycje technologii internetowych zawarte w prywatnej piaskownicy Google mają nazwy z motywem ptaków i chociaż wiele słyszeliśmy o starszym inżynierze oprogramowania FLoC (federated learning cohort) w firmie Microsoft, John Mooring niedawno stworzył koncepcyjny atak, który można wykorzystać do ataku na FLEDGE, co oznacza eksperyment pierwszej decyzji wykonywany lokalnie w grupach.

LaComparacion cię potrzebuje! Przyglądamy się, w jaki sposób nasi czytelnicy korzystają z VPN z witrynami do przesyłania strumieniowego, takimi jak Netflix, abyśmy mogli ulepszać nasze treści i oferować lepsze porady. Ta ankieta nie zajmie Ci więcej niż 60 sekund i bylibyśmy bardzo wdzięczni, gdybyś podzielił się z nami swoimi doświadczeniami.
Kliknij tutaj, aby rozpocząć ankietę w nowym oknie
Podczas gdy FLoC śledzi użytkowników w sieci, grupując ich, a nie pojedynczo, FLEDGE to propozycja remarketingowa, która zostanie wykorzystana do dotarcia do użytkowników w innych witrynach po tym, jak już odwiedzili witrynę.

ŚWIEŻE POWIETRZE

W niedawno otwartym numerze w repozytorium GitHub dla Turtledove, znanego obecnie jako FLEDGE, Mooring opisał koncepcyjny atak, który pozwoliłby atakującemu stworzyć kod na stronach internetowych w celu wykorzystania proponowanej przez Google technologii do śledzenia użytkowników w różnych witrynach. Jest to szczególnie niepokojące, ponieważ Google zaprojektował FLEDGE, aby umożliwić remarketing bez śledzenia odwiedzających witrynę za pomocą osobistych identyfikatorów. Matematyk Google, Michael Kleber, odpowiedział na problem Mooringa, przyznając, że jego przykładowy kod może zostać wykorzystany do stworzenia identyfikatora w sytuacjach, w których nie ma konkurencji reklamowej, mówiąc: „To jest rzeczywiście naturalny problem z pobieraniem odcisków palców związany z niewielkim wyciekiem, którego FLEDGE będzie musiał chronić w ten czy inny sposób. Zdecydowanie potrzebujemy jakiegoś podejścia do tego problemu przed usunięciem plików cookie innych firm w Chrome”. Zanim Google wdroży swój plan wycofania obsługi plików cookie innych firm w 2023 r., ten jednobitowy wyciek z pewnością będzie wymagał rozwiązania, aby zapewnić powodzenie inicjatywy Privacy Sandbox. poprzez rejestrację