Oto gadżety, które najprawdopodobniej będą Cię szpiegować w Czarny Piątek


Nowe badania ostrzegają, że niektóre z najpopularniejszych zakupów dostępnych w Czarny piątek mogą okazać się znacznie bardziej inwazyjne, niż oczekiwano. W najnowszym przewodniku dla kupujących Mozilli dotyczącym prywatności nieuwzględniono podkreślenia braku zabezpieczeń prywatności w szerokiej gamie urządzeń i produktów technologicznych. Podejrzane produkty obejmują zabawki dla dzieci, monitory kondycji, a nawet inteligentne ekspresy do kawy niektórych z największych współczesnych producentów, co pokazuje, jak wiele obszarów branży technologicznej musi jeszcze udoskonalić swoją działalność, aby zapewnić ochronę konsumentów.

Poufność nie jest uwzględniona

W raporcie Mozilli dokonano przeglądu 136 popularnych, połączonych prezentów, które można kupić w Stanach Zjednoczonych, w siedmiu kategoriach: zabawki i gry; Inteligentny dom; Rozrywka; Nadający się do użytku; Zdrowie i aktywność fizyczna; Zwierzęta domowe; i domowe biuro. Oprócz podstawowych liczb badacze firmy przeanalizowali politykę prywatności produktów i przeprowadzili bezpośrednie wywiady z firmami, aby odpowiedzieć na pytania takie jak: Czy kamera, mikrofon lub GPS tego produktu mogą mnie monitorować? Jakie dane zbiera urządzenie i dokąd trafia? Jaka jest znana historia firmy w zakresie ochrony danych użytkowników? „ Łącznie etykietą ostrzegawczą „Prywatność nie jest uwzględniona” oznaczono 37 produktów, w tym dobrze znane produkty, takie jak Amazon Halo, Dyson Pure Cool, portal Facebook, inteligentny ekspres do kawy Hamilton Beach, bieżnie T z serii NordicTrack, Oculus Quest 2 VR , trackery dla psów Whistle Go, zestawy robotów Ubtech Jimu i zestawy drążków do transmisji strumieniowej Roku. Amazon, Huawei i Roku zostały wyróżnione jako szczególnie niepokojące, przy czym pierwszy z nich wyróżniał się modułem Halo Fitness Tracker dzięki zastosowaniu czujników i mikrofonów, a drugi opisany jako „koszmar prywatności” ze względu na nadmierne śledzenie i udostępnianie danych osobowych reklamodawcom i innym stronom trzecim. Z drugiej strony Apple chwalono za ochronę prywatności, przy czym firma obiecała nie udostępniać ani nie sprzedawać danych użytkowników oraz zapewnić Prośby Siri pozostają prywatne, podkreśla Mozilla. „Prezenty świąteczne stają się z roku na rok „inteligentniejsze”: od zegarków, które zbierają coraz więcej danych zdrowotnych, po drony z GPS i kamerami „rozwiązania bezpieczeństwa w domu połączone z chmurą” – stwierdziła Ashley Boyd. , wiceprezes ds. promocji w Mozilli. „Niestety, te prezenty są często coraz bardziej przerażające. Złe standardy bezpieczeństwa i praktyki dotyczące prywatności mogą oznaczać, że Twój podłączony prezent nie będzie sprawiał radości, a raczej wścibskie spojrzenia i luki w zabezpieczeniach. "