Oto dlaczego softfony to przyszłość

Oto dlaczego softfony to przyszłość

„Endpoint” to w slangu telekomunikacyjnym określenie ostatniego urządzenia używanego podczas rozmowy telefonicznej do rozmowy i słuchania. W przeszłości był to niezmiennie telefon stacjonarny, określany w innym żargonie komunikacyjnym jako POT, czyli zupełnie normalny telefon. Telefony stacjonarne były głównym źródłem przychodów producentów i dostawców lokalnych systemów telefonicznych PBX. Należały zazwyczaj do systemu telefonicznego producenta, co dawało im monopol na dostawy. To sprawiło, że telefony biurowe stały się nieproporcjonalne, a telefony wielofunkcyjne kosztują setki funtów. Jednak w ciągu ostatniej dekady lokalne systemy telefoniczne PBX zostały zastąpione hostowanymi usługami telefonicznymi. Istnieje kilka istotnych powodów tej zmiany. Usługa hostowana nie wymaga żadnych znaczących nakładów inwestycyjnych z góry i jako usługa biznesowa stanowi koszt uzyskania przychodu, w przeciwieństwie do wydatków inwestycyjnych, które podlegają odliczeniu od podatku tylko częściowo. Startupy i małe i średnie firmy, które na początku swojej działalności często przeprowadzają się, mogą po prostu połączyć się z usługą telefonii w chmurze w nowej lokalizacji, podczas gdy inżynier serwisu musi odinstalować i ponownie zainstalować lokalny system PBX. co jest czasochłonne i kosztowne. O autorze Dave Reynolds jest dyrektorem zarządzającym Xelion w Wielkiej Brytanii. Jednak głównym powodem korzystania z hostowanej usługi telefonicznej w czasie obecnej pandemii jest to, że bardzo łatwo jest pracować z domu lub z dowolnego miejsca za pomocą niezawodnego połączenia internetowego. Pracownicy zdalni i pracujący w domu mają dostęp do funkcjonalności firmowego systemu telefonicznego tak, jakby byli w biurze i mogą zobaczyć, kto jest online i czy ich linia jest zajęta. Firmy korzystające z hostowanej usługi telefonicznej zazwyczaj udostępniają pracownikom telefon stacjonarny. Ponieważ prawie wszystkie usługi hostowane są niezależne od sprzętu, telefony te są dostępne u różnych dostawców, w tym Cisco, Yealink, Snom, Aastra, Polycom, Htek, Gigaset, Tiptel i innych. Konkurencja ta radykalnie obniżyła koszty telefonów stacjonarnych, ale istnieje alternatywny „punkt końcowy”, który całkowicie eliminuje potrzebę stosowania telefonu stacjonarnego. „Softphone” to zasadniczo aplikacja kliencka udostępniająca telefon wirtualny na telefonie komórkowym lub telefonie komórkowym użytkownika. Użytkownik może używać mikrofonu i głośników swojego urządzenia lub, dla większej poufności, zestawu słuchawkowego. Połączenia przychodzące pojawiają się w „wyskakującym oknie” z identyfikatorem dzwoniącego, dzięki czemu użytkownik może odebrać połączenie lub wysłać je na pocztę głosową. Telefony programowe oferują wszystkie funkcje tradycyjnej telefonii, których oczekują użytkownicy, a także najnowsze funkcje ujednoliconej komunikacji, w tym obecność, komunikatory internetowe, globalne książki adresowe, zarządzanie rejestrem połączeń i inne. nawet więcej. Bogate w funkcje telefony programowe eliminują potrzebę posiadania przez klientów wielu narzędzi i portali do zarządzania komunikacją. Dzięki funkcjom opartym na ekranie znacznie łatwiej jest skonfigurować funkcje niż w konwencjonalnym telefonie. Na przykład użytkownik może zdecydować o kierowaniu wszystkich połączeń na pocztę głosową w godzinach od 10:00 do XNUMX:XNUMX. i 12:00 i ponownie od 2:00. i 4:00 mieć nieprzerwany czas pracy. Chociaż technicznie możliwe jest skonfigurowanie tej funkcji za pomocą telefonu stacjonarnego, znacznie łatwiej i bardziej intuicyjnie jest to zrobić na ekranie, korzystając z dostępnych podpowiedzi. Klienci Softphone są zatem wszechstronnymi terminalami komunikacyjnymi zaprojektowanymi jako centralny węzeł wszelkiej komunikacji biznesowej. Kryzys związany z pandemią znacznie zwiększył wykorzystanie telefonów programowych. W niedawnej ankiecie, którą przeprowadziliśmy na LinkedIn, zapytaliśmy respondentów, czy do wykonywania połączeń służbowych używają telefonu stacjonarnego lub oprogramowania programowego. Spośród 101 respondentów 22% wolało korzystać z telefonu stacjonarnego, natomiast zdecydowana większość, bo 78%, zdecydowała się na korzystanie z telefonu programowego. Ta duża liczba preferencji dotyczących telefonów programowych wynika ze zwiększonego korzystania z nich przez pracowników, którzy obecnie pracują z domu, ze względu na pandemię. Ponieważ w większości domów przestrzeń do pracy biurowej jest na wagę złota, znalezienie miejsca na telefon stacjonarny może być niepraktyczne. Telefony biurowe muszą być podłączone do routera za pomocą kabla, natomiast z telefonów programowych można korzystać przez Wi-Fi. Większość osób pracujących w domu korzysta z laptopa, czasami na biurku lub stole, ale często balansuje na kolanach, siedząc na kanapie, więc telefon stacjonarny nie jest dobrym rozwiązaniem. Korzystanie z telefonu programowego ma również element pokoleniowy. Korzystanie z telefonów komórkowych oznacza, że ​​pracownicy przyzwyczaili się do faktu, że telefon nie jest czymś, co można umieścić w stałym miejscu, ale czymś, co można nosić przy sobie. Zatem oprócz aplikacji telefonicznych na komputery dostawcy telefonii hostowanej oferują także aplikacje na Androida i iPhone'a, umożliwiające użytkownikom dostęp do systemu telefonicznego firmy z urządzenia mobilnego. To zła wiadomość dla producentów telefonów stacjonarnych, ale dobra wiadomość dla liderów biznesu, ponieważ koszty licencji na telefony programowe są zazwyczaj niższe niż koszt fizycznego telefonu i licencji. Warunki licencji są czynnikiem kluczowym. Jeśli koszt licencji jest naliczany za urządzenie, a nie za użytkownika, może to sprawić, że usługa hostowana będzie zbyt wygórowana dla firm, które muszą płacić za licencję na telefon programowy, aplikację mobilną i telefon fizyczny dla każdego pracownika. . Biorąc pod uwagę ogromny wzrost liczby licencji na pracę mobilną na wielu urządzeniach, stanowi to dla klientów realny koszt. Ważne jest również, aby sprawdzić, czy telefon programowy pochodzi z hostowanej usługi, a nie z wtyczki innej firmy. Może to sprawić, że softphone będzie trochę nieporęczny. Ważne jest również, aby wybrać usługę, która wygląda i działa tak samo w przypadku oprogramowania komputerowego i aplikacji mobilnej. W przeciwnym razie użytkownicy muszą nauczyć się dwóch różnych protokołów, aby uzyskać dostęp do tej samej funkcji. Pandemia przyspieszyła wiele trendów społecznych: zakupy online, gospodarka bezgotówkowa i praca z domu.