Powrót oszustwa phishingowego Amazon Prime: oto wszystko, co musisz wiedzieć

Powrót oszustwa phishingowego Amazon Prime: oto wszystko, co musisz wiedzieć

Kupujący korzystający z Amazon Prime zostali powiadomieni o poważnym oszustwie phishingowym, które prawdopodobnie pojawiło się ponownie w całym kraju. Przestępcy atakują ofiary za pomocą zautomatyzowanego połączenia telefonicznego, twierdząc, że otworzyły konto Amazon Prime i że powinny „nacisnąć jeden”, aby anulować transakcję. Spowoduje to jednak połączenie połączenia z oszustem udającym przedstawiciela obsługi klienta Amazon, zgodnie z ostrzeżeniem Chartered Trading Standards Institute (CTSI).

Oszustwo Amazon Prime

Oszust informuje odbiorcę połączenia, że ​​jego subskrypcja została oszukańczo zakupiona z powodu rzekomego „naruszenia bezpieczeństwa” na komputerze osoby docelowej. Fałszywy przedstawiciel Amazon żąda następnie zdalnego dostępu do komputera odbiorcy, rzekomo w celu naprawienia naruszenia bezpieczeństwa. Zdalny dostęp zapewnia dostęp kontrolny, który umożliwia oszustom kradzież danych osobowych, w tym haseł i informacji bankowych. CTSI odkryło również e-mailową wersję tego samego oszustwa, ponownie wykorzystując hak Amazon Prime, który ma około ośmiu milionów użytkowników w Wielkiej Brytanii. Elektroniczna wersja tego oszustwa polega na tym, że ofiara otrzymuje wiadomość informującą, że rozpoczęła subskrypcję Amazon Music za 28.99 € miesięcznie. Następnie wiadomość e-mail prosi odbiorcę o kliknięcie łącza, jeśli chce zrezygnować z subskrypcji i otrzymać zwrot pieniędzy, ale zamiast tego zostanie wysłana strona, na którą zostanie przekierowany w celu wprowadzenia danych karty i otrzymania zwrotu pieniędzy. swoje dane kontaktowe oszustom. „Z powodu pandemii COVID-19 ludzie spędzają więcej czasu w domu i więcej osób korzysta z platform internetowych do robienia zakupów niż kiedykolwiek wcześniej. Oszustwa phishingowe wymierzone w użytkowników głównych platform, takich jak Amazon, istnieją już od dłuższego czasu, ale obecny kryzys uczyniło ich bardziej podatnymi na ataki” – powiedziała Katherine Hart, dyrektor generalny CTSI. „Amazon nigdy nie dzwoni do klientów, nie prosi o zdalny dostęp do komputera ani nie płaci przez telefon. Nie podawaj żadnych szczegółów dzwoniącemu i zawsze weryfikuj bezpośrednio w Amazon, logując się na swoje oficjalne konto i kontaktując się z obsługą klienta”. CTSI dodaje, że każdy, kto otrzyma takie telefony lub e-maile, powinien zgłosić je Action Fraud lub, jeśli jest w Szkocji, zgłosić je policji Szkocji, dzwoniąc pod numer 101.