Oracle otwiera centrum danych drugiej generacji w Dubaju w miarę przyspieszania transformacji cyfrowej

Oracle otwiera centrum danych drugiej generacji w Dubaju w miarę przyspieszania transformacji cyfrowej

Hyperscalers nadal otwierają i ogłaszają nowe Strefy Dostępności w krajach Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC), ponieważ CIO dalej przyspieszają swoje obecne wysiłki w zakresie transformacji cyfrowej, aby sprostać nowym potrzebom w zakresie elastyczności biznesowej. klientów i operacji. Firma Oracle, która otworzyła swoje drugie centrum danych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w Dubaju, odnotowuje rosnące zapotrzebowanie na przetwarzanie w chmurze w związku z Covid-19. Amerykański gigant technologiczny otworzył swoje pierwsze centrum danych na Bliskim Wschodzie w Abu Zabi w zeszłym roku i jedno w Arabii Saudyjskiej w tym roku. Oracle ma obecnie 26 regionów chmury na całym świecie i jest na dobrej drodze do posiadania 36 regionów chmur do końca roku, w porównaniu do 25 regionów Amazon Web Services (AWS). „Dużo inwestujemy w regionie, ponieważ obserwujemy stały wzrost technologii cyfrowych. Mamy lojalnych klientów w regionie, a naszym zadaniem jest zabrać ich i przenieść na wyższy poziom” – powiedział TechRadar Pro Middle Andrew Sutherland, starszy wiceprezes ds. rozwoju biznesu – EMEA Systems and Technology Licensing. i APAC w Oracle. Ten. Powiedział, że w regionie panuje pragmatyczne podejście i bardzo silne, odgórne przywództwo, które widać nawet w sektorze rządowym. „Dzięki naszej znajomości rynku i naszej historycznej obecności w regionie daje nam to duże zaufanie do inwestycji, których dokonaliśmy w regionie. Zobaczymy, jak obecni klienci Oracle przeniosą swoje obciążenia do chmury, a poza nią pojawi się chmura hybrydowa, chmura klienta i chmura dedykowana w regionie oraz nowe obciążenia w chmurze. – zadeklarował. Zaznaczył jednak, że różne firmy są na różnych etapach transformacji i w niektórych przypadkach szukają redukcji kosztów i lepszej wydajności istniejących procesów. Nie wszystkie centra danych są takie same – powiedział, dodając, że Organizacje muszą przyjrzeć się bliżej funkcjonalności centrów danych.

Wyjątkowa oferta

„Dzięki OCI Gen 2 weszliśmy w technologię chmurową dla przedsiębiorstw i mamy wyjątkową ofertę na rynku. Staramy się przekonać naszych klientów i upewnić się, że docenią prawdziwą wartość chmury. Jesteśmy najlepsi w branży i mogę to powiedzieć z mocą” – powiedział Sutherland. Podróż Oracle do chmury rozpoczęła się 12 lat temu od oprogramowania jako usługi (SaaS), a pięć lat temu przeszła na infrastrukturę i platformę jako usługę. „Kto jeszcze ma samodzielną bazę danych, a kto jeszcze może uruchamiać OLTP (Online Transaction Processing), oprogramowanie zdolne do obsługi aplikacji zorientowanych na transakcje w chmurze”. Ponadto powiedział, że centra danych 2. generacji były jedyną architekturą centrów danych zbudowaną od podstaw z myślą o prawdziwie korporacyjnej chmurze, z naciskiem na bezpieczeństwo oraz z możliwościami sztucznej inteligencji, skalowalnością i wydajnością. Główne różnice między chmurą Generacji 1 i Generacji 2 polegają na tym, że chmura Generacji 1 umieszcza kod użytkownika i dane na tym samym komputerze, co kod kontrolny chmury ze współdzielonym procesorem, pamięcią i pamięcią masową, dzięki czemu dostawcy chmury mogą zobaczyć dane użytkownika podczas generacja 2, chmura umieszcza kod klienta, dane i zasoby na pustym komputerze, podczas gdy kod kontrolny chmury znajduje się na oddzielnym komputerze o innej architekturze. Oprócz tego firma Oracle niedawno rozszerzyła swoją ofertę zabezpieczeń o „Cloud Guard” i „Top Security Zones”, aby zautomatyzować reagowanie na zagrożenia oraz szybko i skutecznie zmniejszać zagrożenia bezpieczeństwa chmury klientów bez dodatkowych kosztów. Sutherland powiedział, że Oracle jest pierwszym dostawcą chmury publicznej, który od pierwszego dnia automatycznie umożliwia egzekwowanie najlepszych praktyk w zakresie zasad bezpieczeństwa, aby zapobiegać błędnej konfiguracji i bezpiecznie wdrażać obciążenia.

Kluczowy nacisk na bezpieczeństwo

Powiedział, że bezpieczeństwo od lat stanowi kluczową kwestię projektową w chmurze Oracle i powinno być fundamentalne i zintegrowane. „Klienci nie powinni iść na kompromis w kwestii bezpieczeństwa i kosztów. Strefa maksymalnego bezpieczeństwa jest przeznaczona dla indywidualnych klientów chmury, którzy mogą ustalać własne zasady i pozostawać pod ich kontrolą, podczas gdy Cloud Guard to stała i nieprzerwana ochrona oparta na sztucznej inteligencji w całym ich środowisku, która może zwrócić uwagę użytkowników na potencjalne naruszenia” – powiedział mi Sutherland. Powiedział, że większość naruszeń bezpieczeństwa, które miały miejsce, jest spowodowana błędami ludzkimi, a firma Oracle dokłada wszelkich starań, aby wyeliminować błędy ludzkie w jak największym stopniu. „Nie jestem pewien, czy ktoś ma oddzielną bazę danych, która dba o siebie, a my jako jedyni poważnie potraktowaliśmy kwestie bezpieczeństwa i przenieśliśmy je na wyższy poziom. Bezpieczeństwo jest wbudowane w każdą warstwę chmury: infrastrukturę, bazę danych i aplikacje” – powiedział. Powiedział, że w obecnym scenariuszu bezpieczeństwo ma kluczowe znaczenie, a niektóre tylne drzwi mogą zostać omyłkowo otwarte dla hakerów, ponieważ wymagania wobec komputerów rosną i wywierają presję na cenne zasoby ludzkie” – powiedział. . „Wiele organizacji znacznie częściej korzysta z infrastruktury cyfrowej podczas Covid, a ludzie nie mogą spędzać dużo czasu na zarządzaniu i monitorowaniu danych. Musimy więc mieć inteligentniejszy sposób obsługi danych i to właśnie robi Cloud Guard, maszyny dbają o maszyny” – powiedział. Kiedy Oracle zbudował swoją podstawową infrastrukturę chmurową drugiej generacji, powiedział, że opiera się na czterech podstawowych zasadach: wydajności, bezpieczeństwie, otwartości (interoperacyjność z innymi dostawcami usług w chmurze) i niezależnych możliwościach.

zaakceptować wyzwanie

Ponadto Sutherland powiedział, że Oracle zbudowała od podstaw całkowicie nową infrastrukturę chmurową, kładąc główny nacisk na inżynierię, aby sprostać wyzwaniom, i jest to infrastruktura chmurowa Oracle Gen 2. Gartner w swoim raporcie „Magic Quadrant for Cloud Infrastructure and Platform Services” powiedział, że Oracle, niszowy gracz, jest teraz dobrze przygotowany do obsługi dużych przypadków użycia (nie tylko tych ograniczonych do aplikacji Oracle) i obciążeń hybrydowych, z naciskiem na przyszłość. konkurencyjne możliwości. „Oracle wyróżnia się spośród większości firm w swoim rodowodzie, ponieważ opracowała starannie zaprojektowane hiperskalowe architektury chmury, które są konkurencyjne w stosunku do bardziej uznanych dostawców usług w chmurze” — stwierdziła firma badawcza. Według Gartnera, w ciągu ostatniego roku firma Oracle wykazała imponującą poprawę w zakresie możliwości IaaS i PaaS firmy OCI. Gartner powiedział, że w latach 2019-2020 OIC przeszedł od wyniku rozwiązania z 38 na 100 do 62 na 100. Jego wynik w zakresie krytycznych wymagań biznesowych wzrósł z 45% do 74%. „W porównaniu z AWS, Azure, Google Cloud Platform (GCP) i Alibaba Cloud, Oracle jest dostawcą z najlepszymi wynikami w 2020 r.” – podała firma badawcza. Amerykański gigant odnotował również 140% wzrost przychodów z chmury publicznej Gen2 w wynikach czwartego kwartału, który zakończył się 31 maja. Sutherland powiedział, że wielu klientów niedawno dodanych przez Oracle — Zoom, 8X8, McAfee, 7-Eleven, GE, Sky, Outfront, CERN, Cisco i Nissan — nie jest nowicjuszem w chmurze. „Od lat korzystają z usług innych dostawców usług w chmurze, a klienci postrzegają nasze wysiłki jako zwiększone bezpieczeństwo, niższe koszty administracyjne i lepszą wydajność skalowalności” — powiedział. Powiedział, że chcąc przenieść się do chmury, firmy powinny wziąć pod uwagę ofertę usług dostawców usług w chmurze oraz inwestycje, jakie poczynili w regionie.