Nokia rezygnuje z kompleksowej strategii 5G podczas restrukturyzacji

Nokia rezygnuje z kompleksowej strategii 5G podczas restrukturyzacji

Nokia przejdzie poważną wewnętrzną restrukturyzację, ponieważ stara się jak najlepiej zabezpieczyć korporacyjny rynek 5G i telekomunikacji, którego główną ofiarą jest etos „end-to-end”, na którym opiera się dotychczasowa strategia. . Fiński gigant sieciowy toczy zaciekłą walkę z innymi dostawcami sprzętu sieciowego (NEP), takimi jak Ericsson i Huawei, i reklamuje się jako jedyny dostawca z portfolio obejmującym radiowe, transportowe i podstawowe warstwy sieci. Jednak firma miała trudności z poniesieniem wysokich kosztów rozwoju technologii 5G, podczas gdy kompleksowe przesyłanie wiadomości może mieć trudności z rezonowaniem z operatorami i ich podejściem do sieci nowej generacji opartym na wielu dostawcach.

Nokia 5G

Te zmagania doprowadziły do ​​redukcji zatrudnienia i mianowania nowego dyrektora generalnego w Pekka Lundmark. Jednak w ostatnich miesiącach firma odniosła większy sukces, stając się jednym z głównych beneficjentów działań podejmowanych przez niektóre rządy przeciwko Huawei. W przyszłości Nokia będzie miała cztery główne grupy biznesowe: sieci komórkowe, sieci IP i stacjonarne, usługi sieciowe i w chmurze oraz technologie Nokia, z których każda będzie miała własne priorytety i będzie wspierana przez horyzontalną organizację zajmującą się obsługą klienta. Nokia będzie dążyć do przywództwa technologicznego we wszystkich czterech kategoriach, zamiast popychać narrację od jednego końca do drugiego, a wszystkie będą musiały wykazywać wyraźny zwrot dla akcjonariuszy jako kluczowy wskaźnik. Lundmark twierdzi, że finansowanie jest dostępne dla jednego z jego oddziałów, jeśli może osiągnąć te ambicje. „Nasza branża przechodzi głębokie zmiany. Automatyzacja przemysłowa i cyfryzacja zwiększają zapotrzebowanie klientów na wysokowydajne sieci, z trendem w kierunku otwartych interfejsów, wirtualizacji i oprogramowania natywnego dla chmury. Zrewolucjonizuje sposób, w jaki projektujemy, wdrażamy, zarządzamy i sprzedajemy nasze produkty i rozwiązania” – powiedział. „Pracując nad odnowieniem naszej strategii, upewnimy się, że jesteśmy dobrze przygotowani do wykorzystania tych trendów, poprawy naszych wyników i przygotowania firmy do długoterminowego tworzenia wartości”. „Naszym celem jest lepsze dostosowanie się do potrzeb naszych klientów, a tym samym zwiększenie odpowiedzialności, zmniejszenie złożoności i poprawa rentowności. W przyszłości przyjmiemy bardziej rygorystyczne podejście do alokacji kapitału i będziemy inwestować, aby wygrywać w segmentach, w których zdecydujemy się być konkurencyjni. Nowa struktura wejdzie w życie 1 stycznia i jest pierwszym z trzech etapów programu transformacji Nokii. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych w nadchodzących miesiącach.