Nokia bierze pod uwagę koszt konkurencji w kontekście udziału w rynku 5G

Nokia bierze pod uwagę koszt konkurencji w kontekście udziału w rynku 5G

Nokia twierdzi, że wysokie koszty rozwoju technologii 5G i duża konkurencja w branży doprowadziły do ​​pogorszenia perspektyw finansowych i podziału dywidendy.

Fiński gigant sieciowy spełnił oczekiwania na trzeci kwartał. Jej sprzedaż wzrosła o 5% do 5.700 miliarda euro. Twierdzi, że zawarła 48 umów handlowych na 5G i 15 działających sieci. Prognozy na lata 2019 i 2020 zostały jednak obniżone.

Wstrzymując wypłatę dywidendy, Nokia ma nadzieję zwiększyć inwestycje w 5G i inne sektory działalności oraz wzmocnić przepływy pieniężne firmy.

Nokia 5G

Dyrektor naczelny Rajeev Suri powiedział inwestorom, że jest przekonany, że strategia Nokii jest słuszna, podkreślając jej kompleksowe możliwości technologiczne oraz rozwój oprogramowania i działalności biznesowej.

„Wiele naszych przedsiębiorstw radzi sobie dobrze i spodziewamy się, że czwarty kwartał będzie dobry” – powiedział.

„Jednocześnie materializują się niektóre z wcześniej zgłaszanych przez nas ryzyk związanych z początkową fazą 5G. W szczególności na naszą marżę brutto w trzecim kwartale wpływ miał asortyment produktów; wysoki poziom kosztów związany z naszą pierwszą generacją 5G produktów, wyzwania związane z rentownością w Chinach, presja cenowa we wczesnych transakcjach 5G oraz niepewność związana z ogłoszoną fuzją północnoamerykańskiego operatora.

„Mamy nadzieję, że w ciągu przyszłego roku będziemy stopniowo łagodzić te problemy”. W tym celu zwiększymy inwestycje w 5G, aby przyspieszyć plany rozwoju produktów i obniżyć ich koszty, a także w cyfryzację procesów wewnętrznych w celu poprawy ogólnej produktywności. "

Nokia konkuruje z Huawei, Ericsson, Cisco i Samsung na rynku sprzętu 5G i uważa, że ​​jej kompleksowe możliwości stanowią kluczowy wyróżnik. Według Nokii zakup sprzętu, oprogramowania i usług od jednego dostawcy może obniżyć całkowity koszt posiadania o ponad 20%, a czas wprowadzenia produktu na rynek o co najmniej 30% w porównaniu ze strategią obejmującą wielu dostawców.