Nie lekceważ potęgi zbierania danych internetowych, aby uzyskać przewagę informacyjną

Nie lekceważ potęgi zbierania danych internetowych, aby uzyskać przewagę informacyjną

Nasza gospodarka czasu rzeczywistego opiera się na danych w czasie rzeczywistym; w ciągu ostatnich kilku lat stało się to powszechnie znanym faktem. Bez danych wszystko wyglądałoby bardzo, bardzo inaczej. Właśnie dlatego dzisiejsze firmy nie traktują już w przeważającej mierze cyfrowej transformacji swoich operacji i procesów jako priorytetu. Zamiast tego wykorzystują dane do tworzenia bardziej atrakcyjnych doświadczeń dla klientów usług, budowania w oparciu o rzeczywiste zapotrzebowanie rynku, rozwijania procesów operacyjnych, informowania o przyszłych modelach biznesowych i podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. Dane, aw szczególności dane w czasie rzeczywistym, znajdują się w centrum najbardziej krytycznych ruchów biznesowych. Im bardziej wiarygodne masz dane w czasie rzeczywistym, tym lepsze rozdzielczości podejmiesz.

Z tego powodu wiele firm z różnych branż, od funduszy hedgingowych po marki produktów kosmetycznych, wykorzystuje gromadzenie publicznych danych internetowych na dużą skalę, aby podejmować bardziej strategiczne decyzje. W tym kontekście przewaga informacyjna polega na odkrywaniu inteligentnych technologii danych i innowacyjnych sposobów wyszukiwania danych internetowych w celu przekształcania ogromnych ilości nieustrukturyzowanych danych w wartościowe spostrzeżenia i trendy. Będzie to podstawą dla obecnych i przyszłych uchwał biznesowych. W rezultacie dane stają się motorem wszystkiego, co firma robi i dokąd zmierza.

Przyjrzyjmy się, w jaki sposób strategie gromadzenia danych internetowych mogą wpływać na przewagę konkurencyjną i zbadajmy, w jaki sposób firmy wykorzystują gromadzenie danych internetowych na swoją korzyść.

Miej oczy na nagrodę

Istnieje wiele powodów, dla których firmy gromadzą bezpłatne, publiczne dane, które badają krajobraz ich rynku i branży. Jednak głównym powodem jest uzyskanie przewagi informacyjnej, aby upewnić się, że podejmują trafne decyzje biznesowe. Jednak dostęp do tych publicznych danych jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać.

Strony publiczne są często blokowane ze względów konkurencyjnych, nawet jeśli informacje są ogólnodostępne i łatwo dostępne dla zwykłych użytkowników. W tym miejscu rozwiązania do gromadzenia danych odgrywają zasadniczą rolę, zapewniając dostęp do tysięcy publicznych punktów dostępu do danych w sieci, które w przeciwnym razie byłyby kontynuowane w czeluściach Internetu. Rozwiązania te zaprojektowano z myślą o łatwej integracji z codziennymi operacjami biznesowymi.

Gromadzenie danych internetowych na dużą skalę w czasie rzeczywistym stało się już użytecznym narzędziem w wielu dziedzinach, w tym w handlu elektronicznym, podróżach, cyberbezpieczeństwie, technologiach promocyjnych i fintech. Możemy spodziewać się, że w przyszłości będzie szeroko stosowany w szerszym zakresie branż, w tym w tradycyjnych organizacjach świadczących usługi finansowe, w opiece zdrowotnej i wielu innych.

Dane ESG nie są niszą

Termin „ESG” jest dziś często używany. Ale co to oznacza?

Akronim obejmuje wszystkie informacje publiczne związane z czynnikami środowiskowymi, społecznymi i zarządczymi, które mogą mieć wpływ na organizację.

Jest to szczególnie przydatne dla uczestników branży finansowej przy ocenie krótko- i długoterminowego ryzyka i zwrotów potencjalnego biznesu inwestycyjnego. Jednak ESG nie powinno już być postrzegane jako „nisza”. Według AIMA i innych źródeł do XNUMX roku dostępnych będzie ponad XNUMX niezależnych alternatywnych zestawów danych ESG.

Ponadto niedawna ankieta przeprowadzona we współpracy z firmą Vanson Bourne wykazała, że ​​osiągnięcie Celów Zrównoważonego Rozwoju jest najwyższym priorytetem dla firm, niezależnie od dziedziny. W rzeczywistości prawie dwie trzecie (sześćdziesiąt%) firm stwierdziło, że względy środowiskowe mają fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania ich działalności. Badanie wykazało również, że osiem na dziesięć firm współpracuje obecnie z partnerami publicznymi lub prywatnymi w celu wykorzystania danych do rozwiązywania problemów związanych ze zmianą klimatu, a ponad jedna trzecia (XNUMX%) współpracuje z lokalnymi władzami publicznymi.

Strategie gromadzenia danych w publicznej sieci już uwzględniają czynniki ESG jako sposób na uzyskanie przewagi nad rywalami. W przyszłości spodziewamy się, że ten rozwój będzie się rozwijał.

Dane nastrojów społecznych mogą rozmawiać, ale czy nadążają? - Oto przykład

Teraz, gdy ustaliliśmy, czym jest gromadzenie danych w Internecie i jakie są jego zalety, konieczne jest przetestowanie, jak ważne jest to dla dzisiejszych firm w rzeczywistych przypadkach użycia.

Melvin Capital Management (MCM), firma zarządzająca inwestycjami, nigdy nie korzystała publicznie z bezpłatnych danych na temat nastrojów społecznych, co doprowadziło do ogromnych strat na akcjach starego GameStop (NYSE:GME). MCM dokonał podstawowych „szortów” w oparciu o „tradycyjne korporacyjne zestawy danych finansowych” (np. stosunek zadłużenia do zysków i przewidywaną roczną sprzedaż).

Nie zdawał sobie jednak sprawy z wpływu nastrojów społecznych na giełdę. Ponieważ MCM skupiło się na hedgingu przed GME, inwestorzy WSB jasno wyrazili swoje pozytywne nastawienie do tej sytuacji. Potrafiły one na chwilę wzrosnąć prawie dwustukrotnie powyżej historycznej średniej wyceny akcji. Byłoby miło, gdyby nie fakt, że zarządzający portfelami MCM byli tak pewni swoich decyzji, że zabezpieczyli ponad czterdzieści procent istniejącego wolumenu akcji. W rezultacie zostali zmuszeni do sprzedaży po określonych poziomach cen; w przeciwnym razie ich fundusz nie miałby fizycznie wystarczającej ilości gotówki na pokrycie strat i zbankrutowałby.

Głównym wnioskiem jest to, że firmy uzyskujące dostęp do publicznych danych w mediach społecznościowych były w stanie śledzić pozytywne nastawienie do GME, co pozwoliło im na podjęcie działań zapobiegawczych (tj. sprzedaż krótkich pozycji) i proaktywnych (tj. „zajmowanie pozycji długiej”).

nie stój w tyle

W branży, w której przez całą dobę można wykonać lub przerwać strategiczny ruch, dostęp do zasobów w czasie rzeczywistym może oznaczać różnicę między niezwykle udanym posunięciem a takim, które go nie przyniesie. Niektóre firmy nie zdały sobie jeszcze sprawy z prawdziwej mocy publicznych danych internetowych i tego, jak łatwo można je zintegrować, gdy są one połączone z odpowiednią platformą do gromadzenia danych internetowych. Nadszedł czas na przetestowanie i upewnienie się, że korzystasz z wiarygodnego źródła informacji, które zapewni Ci szybszą przewagę, krok, który dziś jest znacznie łatwiejszy do włączenia i zintegrowania.

Aby odnieść sukces, musisz podjąć właściwą decyzję we właściwym czasie, a mając dane internetowe po twojej stronie, siła prawdopodobnie zawsze będzie z tobą.