Netflix właśnie ujawnił, że stracił pół miliona użytkowników, więc o co chodzi?

Netflix właśnie ujawnił, że stracił pół miliona użytkowników, więc o co chodzi?
Jako największa i najpopularniejsza platforma streamingowa na świecie, Netflix nie może zrobić nic złego. Rozwój firmy multimedialnej był wykładniczy w ciągu ostatniej dekady, do tego stopnia, że ​​Netflix niedawno ogłosił plany ekspansji na tworzenie gier wideo bez dodatkowych kosztów dla swojej globalnej bazy abonentów. Pomimo pozytywnego odbioru tego ogłoszenia, a także odnotowania przez Netflix przychodów w wysokości 7.3 miliarda euro w drugim kwartale 2021 r., w siedzibie giganta streamingowego nie wszystko wygląda różowo. Ponieważ? Ponieważ Netflix stracił subskrybentów w swojej głównej twierdzy w Ameryce Północnej. Ujawniony w raporcie zysków firmy za drugi kwartał 2021 r. (według The Hollywood Reporter i Variety), Netflix poinformował, że odnotował utratę 430.000 1,5 abonentów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Ogólnie rzecz biorąc, baza abonentów Netflix wzrosła o 2021 miliona między pierwszym a drugim kwartałem 209 r. (streamer dodał prawie milion nowych płacących użytkowników w samym regionie Azji i Pacyfiku) i obecnie prowadzi swoich rywali w zakresie transmisji strumieniowych z globalną bazą abonentów wynoszącą 2021 milionów . Jednak Netflix doświadcza spowolnienia wzrostu swojej bazy użytkowników. W pierwszym kwartale 6 roku firma przewidywała, że ​​do swojej bazy abonentów dołączy 4 milionów nowych użytkowników, ale rzeczywista liczba 33 milionów była o 3,5% niższa niż szacowano. Netflix spodziewa się, że w trzecim kwartale 2021 r. zwiększy swoją bazę użytkowników do 2021 miliona nowych subskrybentów, co jest skromniejszą prognozą opartą na danych z drugiego kwartału XNUMX r.

Analiza: dlaczego Netflix odnotował spadek liczby użytkowników w 2021 roku?

Josh Duhamel, Leslie Bibb i Ben Daniels oraz Jupiter's Legacy i Netflix

(Zdjęcie: Steve Wilkie/Netflix) Ze swojej strony Netflix uważa, że ​​istnieją dwa główne powody kurczącej się bazy użytkowników w Ameryce Północnej i wolniejszego ogólnego wzrostu. Pierwszy powód? COVID 19. Netflix, podobnie jak wszystkie inne globalne firmy, nie był odporny na skutki trwającej pandemii, a abonenci musieli zdecydować, czy mogą nadal płacić miesięczne opłaty abonamentowe, które w przypadku subskrypcji Premium mogą kosztować 17,99 EUR (13,99 EUR). . ) na miesiąc. Przemawiając podczas rozmowy o zyskach za drugi kwartał (za pośrednictwem THR), dyrektor finansowy Netflix, Spencer Neumann, powiedział: „Szczerze mówiąc, to naprawdę sprowadza się do Covid. Dla nas powoduje to przynajmniej krótkoterminowe wahania trendów biznesowych. Współzarządzający Netflix, Reed Hastings, dodał: „Mieliśmy te 10 lat, które były jedwabiście gładkie, a teraz jesteśmy trochę chwiejni”. Jeśli chodzi o drugą przyczynę, Netflix przypisuje spowolnieniu wzrostu konkurencję ze strony innych popularnych aplikacji rozrywkowych, takich jak TikTok i YouTube. Jak donosi Variety, list z raportu o zarobkach Netflix za drugi kwartał 2021 r. brzmi: „W wyścigu o zapewnienie rozrywki konsumentom na całym świecie nadal konkurujemy o czas przed ekranem z szeroką gamą firm oferujących czas przed ekranem, takich jak YouTube, Epic Games i TikTok (do to tylko kilka z nich. Ale przede wszystkim konkurujemy sami ze sobą, aby jak najszybciej udoskonalać nasze usługi. Jeśli nam się to uda, jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać silną pozycję i rozwijać się tak szybko, jak to tylko możliwe. możliwe. tak samo jak przez ostatnie dwie dekady”.

Obsada The Irregulars Netflixa w pierwszym sezonie odwołanego programu telewizyjnego

(Zdjęcie: Matt Squire/Netflix) Niezależnie od tego, jak ważne są te dwa powody, czy skłonność Netflix do anulowania ulubionych programów fanów jest kolejną przyczyną spowolnienia płacących klientów? Tylko w 2021 roku Netflix wypuścił 10 seriali telewizyjnych, w tym spin-off Sherlocka Holmesa The Irregulars, adaptację na żywo komiksu Jupiter's Legacy Marka Millara oraz sitcom Jamiego Foxxa Dad Stop Embarrassing Me! Szybkie wyszukiwanie w mediach społecznościowych niektórych programów, które Netflix odwołał w tym roku, pokazuje, że była (i nadal jest) dla nich publiczność. Jeśli niektórzy fani Netflix są coraz bardziej rozczarowani ciągłym anulowaniem ich ulubionych programów, dlaczego mieliby nadal wspierać platformę streamingową, która to robi? Oczywiście Netflix to biznes, a ponieważ odczuł skutki finansowe pandemii Covid-19, będzie musiał dokonać cięć budżetowych i anulować niektóre programy. Faktem jest, że gigant streamingowy stracił subskrybentów na jednym ze swoich kluczowych terytoriów i może nie być przypadkiem, że niektórzy użytkownicy zakończyli subskrypcje w tym samym kwartale, w którym Netflix anulował kultowe programy.