Microsoft wykorzystuje te same gry, które chce kupić za miliardy dolarów

Microsoft wykorzystuje te same gry, które chce kupić za miliardy dolarów

Microsoft parał się grami Activision Blizzard, starając się zrealizować swój plan przejęcia mega-wydawcy.

Ponieważ gigante tecnológico anunciara planes para comprar Activision Blizzard ma principios de este año, Los Regulators de la Competencia Comenzaron zbadało przejęcie. W niedawnym wniosku o zezwolenie (otwiera się w nowej karcie) przesłanym do Komisji Handlu Nowej Zelandii, Microsoft próbował uzasadnić przejęcie, celowo przeciągając gry od Activision Blizzard (dzięki, RockPaperShotgun (otwiera się w nowym pliku pestaña)).

„Jeśli chodzi o gry Activision Blizzard, nie ma nic wyjątkowego w grach tworzonych i publikowanych przez Activision Blizzard, które są„ koniecznością ”dla konkurencyjnych wydawców gier na komputery PC i konsole, co mogłoby doprowadzić do awarii” — powiedział Microsoft. w aplikacji.

sprzeczne poglądy

Operator Florence Carter trzyma broń i przeskakuje stos worków z piaskiem w Call of Duty Warzone

(Zdjęcie: Activision)

To trochę zabawne usprawiedliwienie odkupienia. Microsoft będzie skłonny pokazać regulatorom, że proponowane przejęcie jednego z największych na świecie wydawców gier wideo nie zaszkodzi w istotny sposób konkurencji na rynku ani konsumentom. Odbywa się to tutaj, wysadzając gry Activision Blizzard, pokazując adresy IP, które chce kupić za aż 68 milionów euro.

Ale organy regulacyjne mogą nie być tak łatwo zachwycone. Oczekuje się, że nadchodzące Call of Duty: Modern Warfare 2 firmy Activision i spin-off serii Battle Royale Call of Duty: Warzone 2 będą jednymi z największych gier roku.

W rozmowie z brazylijskim regulatorem w niedawnym raporcie (otwiera się w nowej karcie) Sony podkreśliło dominację, jaką Call of Duty da Microsoftowi nad całą branżą. Opisał Call of Duty jako „niezbędną grę” i „potrójnego kolesia, którego nie można pokonać” (przetłumaczone przez Google).

„Call of Duty jest tak popularne, że wpływa na wybór konsoli przez użytkowników” – powiedział Sony. „Ich sieć lojalnych użytkowników jest tak zakorzeniona, że ​​nawet gdyby konkurent miał budżet na opracowanie podobnego produktu, nie mógłby konkurować”.

Sony cytowało anonimowe badanie z 2019 r., cytując je w następujący sposób: „Znaczenie Call of Duty dla rozrywki w ogóle jest nie do opisania. Marka była jedyną firmą zajmującą się grami wideo, która znalazła się w pierwszej dziesiątce wszystkich marek rozrywkowych wśród fanów, dołączając do takich potęg, jak Gwiezdne Wojny, Gra o Tron, Harry Potter i Władca Pierścieni.

W odpowiedzi udzielonej Komisji Handlu Nowej Zelandii Microsoft ponownie potwierdził swoje zobowiązanie do nieusuwania treści z konkurencyjnych platform, takich jak PS5, PS4 czy jakichkolwiek przyszłych konsol PlayStation. Wcześniej powiedział, że planuje honorować wszystkie istniejące umowy, aby gry Activision Blizzard były wieloplatformowe. Warto jednak zauważyć, że nie powiedział wyraźnie, że nadchodzące gry Activision, w tym Call of Duty, ostatecznie nie będą dostępne wyłącznie na Xbox i PC.

Microsoft i reszta branży gier będą teraz czekać, aż organy nadzoru konkurencji dokończą swoje recenzje. Ale sprawa może stanąć w obliczu inkwizycji.