Microsoft przedstawia Viva, platformę obsługi pracowników dla Teams

Microsoft przedstawia Viva, platformę obsługi pracowników dla Teams
            Microsoft presentó hoy su plataforma de experiencia de los empleados, Viva, que la compañía llama una 'puerta de enlace' digital para que los empleados accedan a noticias, aprendizaje, análisis y conocimientos relevantes dentro de su organización.
Microsoft powiedział, że cztery „moduły” Viva — Connections, Insights, Learning i Topics — będą dostępne w Teams w sposób rozłożony w ciągu najbliższych kilku miesięcy, opierając się na istniejących możliwościach w portfolio Microsoft 365, w tym SharePoint i narzędziach analitycznych. Platforma ma również na celu zapewnienie menedżerom i liderom lepszego wglądu w samopoczucie i wydajność pracowników, powiedziała firma. „Dzisiaj łączymy współpracę, naukę i dobre samopoczucie, aby stworzyć zupełnie nową kategorię produktów: platformę doświadczeń pracowników lub EXP” — powiedział dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella w nagranej wcześniej odprawie przed ogłoszeniem. Nadella powiedział, że tak jak trzy dekady temu aplikacje do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) łączyły księgowość i finanse z podstawową działalnością biznesową, tak teraz firmy poszukują podobnego dostosowania do systemów dla pracowników. „Wierzymy, że ta sama zmiana paradygmatu, która miała miejsce w przypadku ERP, nastąpi dzisiaj w przypadku EXP” — powiedział. „Działania ludzkie nie będą już ograniczone do zasobów ludzkich, ale zostaną zintegrowane ze wszystkimi aspektami działalności, aby poprawić ogólny stan i odporność organizacji. „Każda organizacja będzie wymagać ujednoliconego doświadczenia pracowników, od wdrożenia i współpracy po ciągłe uczenie się i rozwój” — powiedział Nadella. „Te funkcje nie mogą być dłużej izolowane. Premiera Vivy następuje w miarę wzrostu liczby pracowników skoncentrowanych na biznesie i pracowników zdalnych, zwłaszcza podczas pandemii i wzrostu rozproszonej siły roboczej. Microsoft argumentuje, że „rozdrobniony” rynek narzędzi do zwiększania satysfakcji pracowników, który obejmuje szkolenia pracowników w zakresie świadczeń, analiz i innych kwestii dotyczących dobrego samopoczucia, jest już wart na świecie 300 miliardów dolarów. „Ale zbyt często te technologie są fragmentaryczne, trudne do znalezienia i zakłócają przepływ pracy” — powiedział w czwartkowym poście na blogu Jared Spataro, korporacyjny wiceprezes Microsoft 365. W miarę jak firmy przygotowują się do obsługi dużej zdalnej siły roboczej w następstwie pandemii, rośnie zainteresowanie narzędziami do śledzenia doświadczeń pracowników i zarządzania nimi. Sukces pierwszej oferty publicznej SAP Qualtrics i przejęcie przez Workday firmy Peakon za 700 milionów dolarów to dwa niedawne przykłady. W 2020 roku firma Salesforce uruchomiła platformę obsługi pracowników Work.com. „Bez wątpienia pandemia zwiększyła nacisk na doświadczenia pracowników ze względu na warunki, do których wielu musiało się dostosować” — powiedziała Carolina Milanesi, starszy analityk w Creative Strategies. „To z kolei uwydatniło niedociągnięcia wielu organizacji w zakresie wspierania, szkolenia i zarządzania talentami. … Ludzie zdali sobie sprawę, że sposób, w jaki pracują, nie odzwierciedla tego, jak my powinniśmy pracować. To, wraz ze zwiększoną widocznością warunków pracy, problemów społecznych i podnoszenia kwalifikacji, stwarza Microsoftowi doskonały moment na zaoferowanie kompleksowej platformy. „Obecne atuty firmy Microsoft w zakresie produktywności w miejscu pracy oraz zwiększone wykorzystanie usługi Teams, która ma obecnie 115 milionów aktywnych użytkowników dziennie, pozwalają dostawcy dobrze wprowadzić możliwości związane z doświadczeniem pracowników” — powiedział David Johnson, starszy analityk w firmie Forrester. „Microsoft rozumie, jak ważna jest technologia w codziennym życiu zawodowym ludzi, że jest ważną częścią ogólnego doświadczenia pracowników” — powiedział Johnson. „Poinformowanie o tym i tworzenie rozwiązań pomagających firmom w tworzeniu lepszych doświadczeń dla ich pracowników to dobra inicjatywa”. Milanesi zauważył również, że Microsoft ma szerszy zasięg niż większość firm nastawionych na doświadczenie pracowników. „Największą zaletą Microsoft jest to, że opiera się na rozwiązaniach, które są już obecne w wielu organizacjach, takich jak Yammer, i jest wspierany przez silną platformę opartą na chmurze i sztuczną inteligencję. Inne rozwiązania mają bardziej ograniczony zakres i niekoniecznie czerpią korzyści z wykorzystania tak wielu zasobów i będą oceniane na podstawie znacznie niższej wydajności, co może wymagać dokładniejszej analizy ich kosztów. W przypadku klientów platformy Microsoft 365 uruchomienie Viva może pozwolić działowi IT na przyjęcie bardziej aktywnej roli w zarządzaniu i koordynowaniu doświadczeń pracowników w ich organizacji. „Jeśli nie pracujemy w dziale kadr, większość z nas nie korzysta na co dzień z oprogramowania HRMS; do wykonywania naszej pracy używamy oprogramowania firmy Microsoft lub innego oprogramowania zwiększającego produktywność” — powiedział Johnson. jest zwiększenie znaczenia roli CIO w doświadczeniu pracownika, co planowaliśmy od kilku lat.

Połączenia na żywo

Przejście na pracę zdalną wpłynęło na poczucie wspólnoty i przynależności pracowników do ich organizacji, zwłaszcza w przypadku nowo zatrudnionych. Według badania firmy Microsoft 60% pracowników czuje się odizolowanych od swojej odległości. Viva Connections to spersonalizowana cyfrowa przestrzeń robocza oparta na SharePoint. Stamtąd pracownicy mogą uzyskiwać dostęp do różnorodnych treści, w tym wewnętrznych wiadomości firmowych, zasad i korzyści, a także wchodzić w interakcje z różnymi grupami i społecznościami dzięki integracji z aplikacjami firmy Microsoft, takimi jak Yammer, SharePoint i Stream. conexiones viva Microsoft Viva Connections to unikalna i konfigurowalna aplikacja Teams, która podkreśla wiadomości i zasoby firmy. Każdy pracownik otrzymuje spersonalizowany kanał informacyjny, za pomocą którego zespoły ds. komunikacji wewnętrznej mogą podkreślać ważne informacje; można uzyskać do niego dostęp w panelu sterowania, który służy jako strona główna Viva. Aplikację Connections można dostosować za pomocą firmowego brandingu i wybranych treści dla docelowych grup pracowników za pomocą określonych informacji i narzędzi. Oczekuje się, że Connections będzie dostępny na pulpicie Teams w pierwszej połowie 2021 r., a aplikacja mobilna pojawi się tego lata.

Statystyki na żywo

Narzędzie analityczne, Viva Insights, jest skierowane zarówno do pracowników, jak i menedżerów i może śledzić produktywność i dobre samopoczucie na poziomie osobistym i biznesowym. Microsoft powiedział, że Viva Insights, które zastępuje dwa istniejące narzędzia Microsoft 365, MyAnalytics i Workplace Analytics, zapewni wgląd w poziomy produktywności. Celem jest zapewnienie dobrego samopoczucia pracownikom i zapobieganie wypaleniu, np. poprzez wykrycie, kiedy pracownik ma za dużo spotkań i nie ma czasu na skupienie. Dodatkowe funkcje, takie jak wirtualne spacery i integracja z aplikacją Headspace do medytacji i uważności, a także integracja z Viva Learning, będą dostępne w „nadchodzących miesiącach”. viva ideas Microsoft Zastępując istniejące możliwości analityczne platformy Microsoft 365, Viva Insights rzuca światło na samopoczucie i produktywność pracowników indywidualnych i menedżerów. Oprócz wykorzystywania danych z własnych produktów Microsoft, takich jak Teams i Outlook, Viva Insights będzie integrować dane z aplikacji innych firm, w tym narzędzi wideo, takich jak Zoom, oraz platform HR z Workday i SAP SuccessFactors. W ostatnich miesiącach Microsoft znalazł się pod ostrzałem ze względu na swoje narzędzie do oceny produktywności, które pozwala menedżerom monitorować indywidualne poziomy produktywności. Firma stwierdziła, że ​​dane osobowe pochodzące z Viva Insights mogą być przeglądane tylko przez poszczególnych pracowników, podczas gdy liderzy biznesowi i menedżerowie mogą uzyskać dostęp do informacji wyższego poziomu dopiero po ich zagregowaniu i anonimizacji oraz domyślnym ustanowieniu poufności. Usługa Viva Insights jest dostępna do pobrania dla aplikacji Teams już dziś, a dane osobowe są dostępne dla użytkowników usługi Microsoft Exchange Online w publicznej wersji zapoznawczej, a informacje administratora są dostępne dla obecnych klientów usługi Workplace Analytics.

Nauka na żywo

Aplikacja Viva Learning for Teams, dostępna teraz w prywatnej wersji zapoznawczej, to centralne repozytorium materiałów edukacyjnych. Celem jest ułatwienie pracownikom znajdowania informacji potrzebnych do wykonywania ich pracy, od filmów szkoleniowych po prezentacje PowerPoint. Użytkownicy aplikacji Teams mogą wyszukiwać i udostępniać treści szkoleniowe na czacie oraz tworzyć własne „zakładki” na platformie współpracy, aby organizować swoje treści. aprendiendo vivaMicrosoft Viva Learning zapewnia dostęp do materiałów edukacyjnych z różnych źródeł edukacyjnych firmy Microsoft i zewnętrznych. Treści szkoleniowe są dostępne z różnych źródeł, od Microsoft Learn i LinkedIn Learning po zewnętrznych dostawców, takich jak Coursera i PluralSight. Viva Learning będzie również integrować się z systemami zarządzania nauczaniem Cornerstone OnDemand, SAP SuccessFactors i innymi. Viva Learning jest obecnie testowany z wybranymi klientami firmy Microsoft, a ogólna wersja jest planowana „jeszcze w tym roku”.

Motywy z Vivy

Wreszcie Viva Topics to platforma do zarządzania wiedzą, która pomaga pracownikowi uzyskać dostęp do informacji związanych z jego rolą zawodową. Tematy używa sztucznej inteligencji do zbierania zawartości w ramach organizacji w obszarach takich jak projekty, produkty lub klienci, zbierając informacje z ekosystemu Microsoft 365, a także dostawców zewnętrznych, takich jak Salesforce i ServiceNow. Te strony tematyczne są automatycznie kompilowane przez sztuczną inteligencję firmy Microsoft, a „eksperci” w organizacji mogą dodawać i edytować strony w stylu wiki. Les «cartes» de topic są również dostępne w aplikacjach Microsoft 365, z dowodem na to, że tematy lorsqu'ils pojawiają się w niektórych wiadomościach lub innych treściach w sein des aplikacjach, fournissant a context rapide autour d'acronymes lub de termes inconnus, For przykład. Tematy są zorganizowane wokół „centrum tematów”, które ostatecznie będzie widoczne w aplikacjach Teams i SharePoint, umożliwiając pracownikom odkrywanie polecanych im treści na podstawie obserwowanych przez nich tematów i dostosowanych przez Microsoft Graph. Viva Topics jest ogólnie dostępna od dzisiaj dla wszystkich klientów Microsoft 365. temas vivaModuł Microsoft The Topics działa jak baza wiedzy podobna do Wikipedii dla wewnętrznych dokumentów i informacji.
<p>Copyright © 2021 IDG Communications, Inc.</p>