Microsoft opatentował kontroler Xbox One zapisany brajlem

Microsoft opatentował kontroler Xbox One zapisany brajlem
Microsoft chce uczynić gry bardziej dostępnymi. W zeszłym roku firma wypuściła Xbox Adaptive Controller, aby pomóc niepełnosprawnym graczom grać w gry na Xboksie. Ale to się nie skończyło. Zgodnie z nowym patentem (zauważonym przez Windows Latest i opublikowanym przez WIPO), Microsoft złożył patent na kontroler do gier z możliwością dotykowej regulacji brajla. Patent szczegółowo opisuje kontroler gier, który obejmuje „różne adaptacje, które zapewniają alternatywne wejścia i wyjścia, aby ułatwić grę użytkownikom niewidomym lub niedowidzącym”. Możesz zobaczyć obraz układu, zawarty w repozytorium, poniżej:

Jak by to działało?

Obraz nieszczęsnego wyjścia brajlowskiego kontrolera gier. Haptyczne wyjście brajlowskie kontrolera gier wymienionego we wniosku patentowym Microsoftu (Źródło zdjęcia: Microsoft/WIPO) Zgodnie z wnioskiem patentowym Microsoftu, konstrukcja kontrolera oznacza, że ​​gracze mogą kodować znaki brajlowskie za pomocą „kilku łopatek (w” „obudowie kontrolera gier Umożliwiłoby to graczom granie w gry za pomocą kontrolera lub wprowadzanie tekstu w alfabecie Braille'a. Patent stwierdza, że ​​​​kombinacja łopatek (zdejmowany element panelu przymocowany z tyłu kontrolera) zapewni dotykowe sprzężenie zwrotne dla czytelnika, umożliwiając mu odbierać i wprowadzać pismo Braille'a w kontakcie z łopatkami. Ponadto akcesorium może nawet konwertować mowę na pismo Braille'a, umożliwiając użytkownikom chwytanie za pomocą dźwięku, a także kontaktowanie się z łopatkami. Patent wyjaśnia następnie, że ulepszona grafika w nowoczesnych gry i gry o szybkim tempie, takie jak te z gatunku bijatyk, sprawiły, że gra jest trudniejsza dla użytkowników niewidomych i niedowidzących. Mogą one być ograniczone przez słyszalne opóźnienie lub towarzyszące mu opóźnienie gry. .

Panel brajlowski kontrolera gier szczegółowo opisany w patencie. Panel brajlowski kontrolera gier opisany w patencie (Źródło: Microsoft/WIPO) „Chociaż przemysł gier wideo poczynił postępy w poprawie ogólnej dostępności gier, nadal istnieje potrzeba ulepszenia kontrolerów i akcesoriów do gry, dostosowanych „szczególnie dla użytkowników, którzy są niewidomi lub niedowidzący w celu interakcji z grami wideo”, pisze Microsoft. Patent wyjaśnia również, że kontroler będzie miał typowy rozmiar kontrolera Xbox One, ale Microsoft przyznaje, że nie jest to „będzie zrozumiał, że można określić różnych odbiorców docelowych i że przy projektowaniu kontrolera do gier, aby dopasować go do określonej grupy odbiorców, używane są określone rozmiary i / lub kształty kontrolera ", stwierdza patent. Jak to by działało Microsoft podał przykład, że kontroler może obejmować elementy sterujące w górę iw dół, aby umożliwić łatwiejsze użytkowanie. Firma wskazuje również, że zdaje sobie sprawę, że niektórzy użytkownicy mogą mieć różne potrzeby w zakresie kształtu, rozmiaru, tekstury i położenia elementów sterujących.

Czy będzie działać tylko z Xbox One?

< p class="bordeaux-image-check">Kontroler adaptacyjny Xbox Xbox Adaptive Controller (Źródło zdjęcia: TechRadar) Wydaje się, że tak nie jest. Dane patentowe sterowników można skonfigurować tak, aby przekładały dane wyjściowe na komputerowe urządzenia peryferyjne, takie jak laptopy, konsole do gier, telefony komórkowe i tablety. Nie określono jednak, czy produkty te muszą być produktami firmy Microsoft. Kontroler Xbox Adaptive Controller działa tylko z grami na konsolę Xbox One lub urządzeniami z systemem Windows, które są zgodne z kontrolerem bezprzewodowym dla konsoli Xbox One. Tak jest w przypadku braku określenia sterownika brajlowskiego. Wydaje się jednak, że Microsoft chce poprawić dostępność dla graczy lub różne potrzeby. Skontaktowaliśmy się z firmą Microsoft w celu uzyskania komentarza, ale w międzyczasie miejmy nadzieję, że nowy kontroler nie będzie tak drogi jak Xbox Adaptive Controller…