Microsoft i Sony współpracują nad technologią strumieniowego przesyłania gier.

Microsoft i Sony współpracują nad technologią strumieniowego przesyłania gier.

Microsoft pomaga firmie Sony w tworzeniu kolejnej konsoli do gier lub przynajmniej usługi strumieniowania gier, którą będzie obsługiwała: dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella i dyrektor generalny Sony Kenichiro Yoshida ogłosili dziś partnerstwo i projekt tej pary, która będzie współpracować nad sztuczną inteligencją i gra strumieniowa. Podstawą tego partnerstwa jest opracowana przez Microsoft technologia chmurowa Azure, która obecnie obsługuje wiele aplikacji internetowych i usług przesyłania strumieniowego, które Sony i Microsoft będą nadal rozwijać w przyszłości. „W ramach protokołu umowy podpisanego przez strony obie firmy zbadają wspólny rozwój przyszłych rozwiązań chmurowych na platformie Microsoft Azure w celu wspierania ich odpowiednich usług dostarczania treści i dostarczania treści” – powiedział. Microsoft stwierdził w opublikowanym dzisiaj artykule. „Ponadto obie firmy zbadają możliwość wykorzystania obecnych rozwiązań opartych na Microsoft Azure Data Center w usługach Sony do strumieniowego przesyłania gier i treści”.

Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem.

Dlaczego to się dzieje? Krótka odpowiedź jest taka, że ​​Sony szuka pomocy w opracowaniu nowych technologii dla swojej usługi gier online PlayStation Now, a Microsoft wie co nieco o centrach danych w chmurze. Ponadto, chociaż Sony i Microsoft zawsze były w czołówce sprzętu do gier, teraz mają do czynienia z większym wrogiem na arenie przesyłania strumieniowego: Google Stadia. Obawa polega na tym, że po przybyciu Stadia może uzurpować sobie tron ​​​​Sony i stłumić usługę Project X Cloud Microsoftu, zanim jeszcze zostanie ona uruchomiona. Właśnie temu stowarzyszenie stara się zapobiec. „Aby Sony mogło rozszerzyć swoją ofertę w taki sam sposób, jak Microsoft dzięki Project X Cloud i Google dzięki Stadia, potrzebuje partnerstwa, aby zachować konkurencyjność”. Harding Rolls Zdaniem Piersa Harding-Rollsa, dyrektora ds. badań nad grami i starszego analityka AR/VR w IHS Markit, partnerstwo ma na celu odłożenie na bok różnic w celu stworzenia bardziej konkurencyjnego produktu. „Chociaż Sony ze swoją usługą PS Now jest największym na świecie operatorem gier w chmurze, posiadającym 36% udziału w światowym rynku gier w chmurze o łącznej wartości 387 mln euro w 2018 r., jest eksponowany pod względem infrastruktury „W chmurze i świadczeniu usług” Harding-Rolls stwierdził w e-mailu do LaComparacion: „Aby Sony mogło dostosować swoją ofertę do sposobu, w jaki Microsoft obiecał Project X Cloud i Google w przypadku Stadia, potrzebuje partnerstwa, aby zachować konkurencyjność”.

Szybsze usługi, lepszy sprzęt.

To powiedziawszy, jeśli platformą tego partnerstwa będzie wyraźnie platforma Microsoft Azure, obie firmy będą również współpracować nad rozwojem sztucznej inteligencji i nowymi półprzewodnikami, które będą wspólnie wykorzystywane. W przykładzie cytowanym na blogu Microsoftu partnerstwo Sony w zakresie półprzewodników z technologią sztucznej inteligencji firmy Microsoft może „zapewnić niezwykle intuicyjne i łatwe w obsłudze doświadczenia związane ze sztuczną inteligencją” na nowych urządzeniach. Choć nie wiemy, jaki to typ urządzenia ani jaka firma może je wypuścić na rynek. Rozwój ...