Prace Microsoftu nad Linuksem najwyraźniej się załamały

Prace Microsoftu nad Linuksem najwyraźniej się załamały
Oficjalne repozytorium Microsoftu, z którego udostępnia całe swoje wieloplatformowe oprogramowanie dla różnych dystrybucji Linuksa, było niedostępne przez prawie cały dzień. Firma Microsoft tworzy i obsługuje różnorodne oprogramowanie dla dystrybucji, takich jak Red Hat Enterprise Linux, CentOS, Debian, Fedora, Ubuntu i inne, oraz udostępnia je za pośrednictwem standardowych repozytoriów pakietów APT i YUM. Wielu użytkowników, którzy korzystali z tego oprogramowania i narzędzi, odwiedziło GitHub, aby zgłosić problem w odpowiednich projektach, w tym .NET Core, Microsoft Teams, Microsoft SQL Server dla systemu Linux, Microsoft Edge i innych. Chociaż Microsoft oficjalnie nie potwierdził problemu, inżynier firmy Microsoft Rahul Bhandari z zespołu .NET poinformował użytkowników, że w repozytorium „wystąpiły problemy z miejscem”.

zła prasa

Awaria najwyraźniej zakłóciła pracę wielu programistów, sfrustrowanych brakiem komunikacji ze strony Microsoftu. W odpowiedzi na aktualizację Bhandari, która miała miejsce kilka godzin po awarii, użytkownik wymienił kilka innych problemów zgłoszonych przez użytkowników w innych projektach, które zostały zamknięte bez żadnej aktualizacji lub rozwiązania awarii. Aktualizacja stanu projektu Azure DevOps przeprowadzona przez innego inżyniera oprogramowania firmy Microsoft, Edgara Ruiza Silvę, wskazała problem na prace konserwacyjne. „Problem został już całkowicie wyeliminowany. Prace konserwacyjne w witrynie package.microsoft.com spowodowały chwilową niedostępność niektórych plików w tym repozytorium pakietów. Przepraszamy za wpływ, jaki to miało na naszych klientów” – napisał Silva. Porażka tego rodzaju i skali ze strony głównego dostawcy usług przetwarzania w chmurze nie świadczy dobrze o Microsoft, zwłaszcza że jego konkurenci mają trudności z wykazaniem się wydajnością jego platformy przetwarzania w chmurze. Jedyne, co Microsoft może teraz zrobić, zwłaszcza biorąc pod uwagę liczbę przestojów spowodowanych uszkodzonymi repozytoriami, to poświęcić czas na interakcję z użytkownikami i szczegółowe wyjaśnienie problemu, a także podjętych przez nich działań. powtarzać.