Microsoft Teams vs Google Meet: co jest lepsze?

Microsoft Teams vs Google Meet: co jest lepsze?
Microsoft i Google to dwie największe firmy technologiczne na świecie, więc nie jest niespodzianką, że obie weszły do ​​przestrzeni wideokonferencji. Microsoft Teams to oferta firmy z Redmond, a Google Meet to rozwiązanie opracowane przez firmę znaną pierwotnie z usług wyszukiwarek. Nie tak dawno temu dziedzina komunikacji i współpracy była bardziej przyjaznym środowiskiem, w którym wiele różnych usług mogło szczęśliwie współistnieć. Ponieważ jednak pandemia Covid-19 utrudniła bezpośrednie interakcje, coraz więcej organizacji zostało zmuszonych do polegania na rozwiązaniach cyfrowych. Dlatego konkurencja między usługami znacznie się nasiliła. Dobrą wiadomością jest to, że Microsoft Teams i Google Meet to dobre przykłady wideokonferencji. Jednak ze względu na to, że ich programiści cały czas dodają nowe funkcje, jest to tętniący życiem ekosystem. Firmy i osoby prywatne, które chcą rozważyć zalety każdego rozwiązania, muszą wziąć pod uwagę wiele kwestii. W poniższym przewodniku zebraliśmy wszystkie informacje potrzebne do podjęcia decyzji, czy usługa Microsoft Teams lub Google Meet jest odpowiednia dla Twojej firmy, porównując plany i ceny, funkcje, zabezpieczenia i nie tylko.

Pakiety i ceny

Microsoft Teams i Google Meet są dość hojne, jeśli chodzi o ich bezpłatne plany. Obie pozwalają na korzystanie z podstawowych wersji każdej platformy przez nieograniczony czas i prawdopodobnie wystarczy to osobom, które chcą od czasu do czasu przeprowadzić wideorozmowę z przyjaciółmi lub rodziną, a nawet niezależnym marketerom, którzy mają rzadkie rozmowy wideo. Jednak w przypadku dużych firm ograniczenia wbudowane w bezpłatne wersje Teams i Meet mogą wydawać się nieco restrykcyjne. Na przykład bezpłatna wersja obu platform pozwala na maksymalnie 100 uczestników spotkania jednocześnie. Choć może się to wydawać dużo, w zasadzie wyklucza to spotkania w całej firmie dla średnich i dużych organizacji. Teams Struktura cen Microsoft Teams jest powiązana z firmowymi planami Microsoft 365. Na przykład platforma Microsoft 365 Business Basic kosztuje 5.00 EUR / 3.80 GBP / 6.90 USD za użytkownika miesięcznie i jest wyposażona w 1 TB przestrzeni dyskowej w usłudze OneDrive oraz dostęp do aplikacji Teams. Tymczasem Microsoft 365 Business Standard kosztuje 12.50 USD / 9.40 GBP / 17.20 USD za użytkownika miesięcznie, a także jest dostarczany z komputerowymi wersjami programów Word, Excel i PowerPoint. Podczas gdy Microsoft 365 Premium dodaje dodatkowe funkcje za 20.00 EUR / 15.10 EUR / 27.50 EUR za użytkownika miesięcznie. W szczególności możliwość dodania do 10,000 365 uczestników spotkania z Microsoft 365 Premium prawdopodobnie spodoba się większym firmom. Jednak nawet Microsoft 60 Business Basic zwiększa przedział czasowy z 24 minut do 6 godzin, oszczędzając firmom wstydu związanego z koniecznością nagłego zakończenia połączenia, ponieważ korzystają z darmowej wersji. Google Meet Podobnie jak Microsoft Teams, Google Meet jest oferowane bezpłatnie tylko jako samodzielna wersja, ale użytkownicy mogą zapłacić za Google Workspace, który zapewnia dodatkowe funkcje Meet i dostęp do innych narzędzi Google. Google Workspace Standard kosztuje 300 euro na użytkownika miesięcznie i zwiększa liczbę licencji, z których mogą korzystać firmy do 12. Tymczasem Google Workspace Standard kosztuje 100 euro na użytkownika miesięcznie i zwiększa dozwoloną liczbę uczestników spotkań ze 150 do 18, podczas gdy Google Workspace Standard kosztuje 250 euro na użytkownika miesięcznie i zwiększa dozwoloną liczbę uczestników spotkań ze XNUMX do XNUMX. Plus, który kosztuje XNUMX euro na użytkownika miesięcznie, ma tę liczbę XNUMX. Wersja Enterprise jest rozliczana na zamówienie, ale dodaje funkcje redukcji szumów i ulepszoną obsługę.

Cechy

Dla każdej firmy, która zdecyduje się zapłacić za pakiet Microsoft 365 lub Google Workspace, najbardziej przydatną funkcją będzie z pewnością integracja z innymi aplikacjami. Jednak pod względem podstawowej funkcjonalności nie ma wiele do oddzielenia od Meet i Teams. Niektóre funkcje Google Meet obejmują ekran podglądu audio i wideo, udostępnianie ekranu, sterowanie gospodarzem spotkania oraz napisy na żywo podczas spotkań. Ponadto użytkownicy mają dostęp do konfigurowalnych środowisk i ustawień jakości połączenia, które wykorzystują możliwości sztucznej inteligencji. Z drugiej strony funkcje Microsoft Teams obejmują również udostępnianie ekranu i konfigurowalne tła, ale opcja integracji ponad 250 aplikacji prawdopodobnie oznacza, że ​​​​większość firm odniesie większe korzyści z Teams niż Google. Poznać. To po prostu wydaje się oferować większy potencjał współpracy.

Bezpieczeństwo

Dla płatnych użytkowników Google Meets oferuje złożone identyfikatory spotkań, które zapewniają dodatkową ochronę przed próbami włamań siłowych. Z drugiej strony Teams oferuje firmom fantastyczne zabezpieczenia do użytku wewnętrznego. Na przykład właściciele zespołu mają szczegółowy poziom kontroli, na którym mogą działać jako administratorzy i ograniczać działania innych użytkowników. Ponieważ większość naruszeń danych ma miejsce w wyniku działań personelu wewnętrznego, ta funkcja jest mile widzianym dodatkiem.

Apoyo

Chociaż Microsoft Teams i Google Meet oferują wszystkie zwykłe kanały obsługi klienta, istnieją pewne drobne różnice. Teams z pewnością ma świetną społeczność wsparcia, składającą się głównie z innych użytkowników, którzy chętnie pomogą, gdy masz problem. Natomiast Meet oferuje samouczki wideo i bezpłatny kurs online dla użytkowników. Jeśli wolisz samodzielną naukę, jest to wielka zaleta Google Meet.

Veredicto

Decyzja, czy Google Meet czy Microsoft Teams jest najlepszą opcją, będzie prawdopodobnie zależała od wielkości Twojej organizacji. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą lub prowadzisz małą firmę, trudno będzie przebić prostotę Google Meet. Jeśli jednak reprezentujesz dużą organizację, która potrzebuje bardziej zaawansowanych funkcji współpracy, lub jeśli już często korzystasz z platformy Microsoft 365, lepiej skorzystaj z usługi Microsoft Teams.