Matryca jest prawdziwa i jest wszędzie. A przynajmniej może się to stać w niedalekiej przyszłości dzięki bricolage Microsoftu z nowymi technologiami VR.
Korzystając z wirtualnej rzeczywistości, Microsoft stara się zmienić ideę poruszania się, zanurzając użytkowników VR w wirtualnym świecie, gdy przemierzają rzeczywiste środowiska, aby pracować, uczyć się lub napić się kawy. pieszy.
W niedawno opublikowanym artykule badacze Jackie Yang, Eyal Ofek, Andy Wilson i Christian Holz wyczarowują ideę przyszłości, w której ludzie spędzają znacznie więcej czasu w rzeczywistości wirtualnej, nawet wędrując między miejscami. Świat rzeczywisty W tym celu stworzyli system rzeczywistości wirtualnej, który pozwala użytkownikom poruszać się po świecie rzeczywistym, spacerując po wybranym przez siebie miejscu w świecie rzeczywistości wirtualnej.
Nazwali ten system DreamWalker VR.
¿Jak to działa?
Jak donosi serwis Ars Technica, ma ona pozwolić użytkownikom na pełne zanurzenie się w wirtualnym świecie pomimo przeszkód występujących w realnym świecie. W tym celu DreamWalker ma za zadanie znaleźć w wybranym środowisku VR ścieżkę podobną do tej, którą zapewnia użytkownik w świecie rzeczywistym.
Został również zaprojektowany z własnym systemem śledzenia, który wykorzystuje pozycje GPS, śledzenie wewnętrzne i ramki RGBD, aby kierować użytkowników we właściwym kierunku, pomagać im unikać przeszkód i doprowadzać ich do celu. miejsca docelowego, jednocześnie zanurzając ich w dynamicznym środowisku. zmienić świat wirtualnej rzeczywistości
Obraz 1 z 2Nierealistyczna grafika DreamWalker przypomina serię gier wideo Sims.
(Zdjęcie: Microsoft)
Obraz 2 z 2Nierealistyczna grafika DreamWalker przypomina serię gier wideo Sims.
(Zdjęcie: Microsoft)
Zespół posunął się nawet do przetestowania systemu na ośmiu uczestnikach, jak pokazano w filmie opublikowanym na YouTube przez Microsoft Research. Uczestnicy ci zostali poproszeni o zwiedzenie kampusu Microsoftu 15-minutową trasą podczas spaceru po Manhattanie w świecie wirtualnej rzeczywistości.
Oczywiście ten system wirtualnej rzeczywistości ma jeszcze długą drogę do przebycia, zanim ujrzy światło dzienne. W obecnej wersji sceny DreamWalker VR nie są bardziej malowniczą alternatywą dla świata rzeczywistego, z nierealistyczną grafiką przypominającą te z serii gier wideo Sims. To nie jest tak jak w filmach, chłopaki. Przynajmniej jeszcze nie.
Co więcej, rzeczywiste konsekwencje takiej technologii są łatwe do wyobrażenia. Na przykład następujące obliczenie błędu, a użytkownik może zostać potrącony przez samochód.
Jednakże, jeśli zostanie udoskonalony, DreamWalker może mieć również wiele zastosowań w świecie rzeczywistym.