Microsoft Defender znika, usuwa ikonę z menu Start, paska zadań i nie tylko

Microsoft Defender znika, usuwa ikonę z menu Start, paska zadań i nie tylko

Niedawna aktualizacja programu Microsoft Defender spowodowała, że ​​niektórzy użytkownicy systemu Windows utracili skróty do swoich programów.

Dziwaczna usterka spowodowała usunięcie ikon systemu Windows i skrótów do aplikacji z paska zadań i menu Start bez ostrzeżenia.

Wygląda na to, że użytkownicy Windows XNUMX i Windows XNUMX ucierpieli, a program antywirusowy sprawia problemy klientom na całym świecie.

Problem z ASR usługi Microsoft Defender

Chociaż rzekomo dotyczyło to tylko niektórych skrótów, a nie samych aplikacji, wielu użytkowników skarży się na szybkość błędu: Friday the XNUMXth.

Wielu z nich zaczęło lamentować w dyskusjach online, takich jak Reddit (otwiera się w nowej karcie) i Microsoft Tech Community (otwiera się w nowej karcie).

Użytkownik Reddita wyjaśnia, że ​​dotyczy to również menu Start: „Nie mogę otworzyć przeglądarki Mozilla Firefox za pomocą klawisza Windows i wpisując nazwę potrzebną do uzyskania dostępu do plików programu”.

Firma Microsoft wydała oświadczenie (otwiera się w nowej karcie), w którym napisano: „Klienci usługi Windows Security i Microsoft Defender for Endpoint mogli doświadczyć wielu fałszywych alarmów w przypadku ataku (ASR) „Blokowanie wywołań Win32 API z makra pakietu Office” po aktualizacji do wersji analizy bezpieczeństwa między 1.381.2134.0 a 1.381.2163.0".

Autor wyjaśnia dalej, że luka „dotyczy głównie plików skrótów systemu Windows (.lnk)” i że nie powinna mieć wpływu na użytkowników, którzy nie włączyli funkcji „Blokuj wywołania Win32 API z makra pakietu Office”.

Innemu użytkownikowi udało się rozwiązać problem, ale odkrył, że niektóre ikony na pasku zadań stały się niewidoczne.

Firma wydała łatkę dla swojego programu antywirusowego, ale wiele firm nadal twierdzi, że nie otrzymało dobrego wsparcia. Niektórzy skarżyli się, że łatka „nie przywraca skrótów Microsoft Office, które zostały zaewidencjonowane przez użytkownika”, podczas gdy inni prosili o wykonanie czynności sprawdzających poprawkę za pośrednictwem usługi Intune.

Ponieważ każdego dnia dodawane są nowe opinie, nie ma wątpliwości, że Microsoft musi zrobić więcej, aby naprawić trwający błąd Defendera. TechRadar Pro zażądał wyjaśnień od firmy Microsoft.