Microsoft 365 może w końcu sprawić, że Outlook będzie naprawdę przyjemny w użyciu

Microsoft 365 może w końcu sprawić, że Outlook będzie naprawdę przyjemny w użyciu

Microsoft Outlook z pewnością należy do najlepszych usług e-mailowych, zwłaszcza jeśli korzystasz z poczty e-mail w pracy, czyli dla wszystkich.

Jednak firma nie spoczywa na laurach, zwłaszcza że Google stale udoskonala Gmaila, a niedawno opublikowany plan działania produktu dla Microsoft 365 pokazuje, że Outlook jest na dobrej drodze do wprowadzenia kilku całkiem interesujących aktualizacji.

Po niedawnym dokuczaniu nowemu klientowi One Outlook, który pierwotnie wyciekł, wydaje się, że Microsoft zmierza w stronę przyszłości, w której wszystko działa w doskonałej harmonii.

Zupełnie nowy Outlook

Outlook będzie miał między innymi nowy wygląd, przypomnienia o wiadomościach, pojedynczy widok kalendarza, zadań i poczty e-mail. Sprawy są wciąż finalizowane, więc sprawdź w przyszłości, aby uzyskać więcej informacji, ale wygląda całkiem nieźle.

Wygląda na to, że Microsoft na tym nie poprzestanie. Zgodnie z planem Outlook powinien lepiej integrować się z innymi usługami Microsoftu od lipca 2022 r., co będzie dużym plusem dla każdego, kto subskrybuje ten zestaw narzędzi.

„Dodajemy możliwość szybkiego dostępu użytkowników do zadań do wykonania, Eksploratora organizacji, społeczności usługi Yammer i rezerwacji bezpośrednio w programie Outlook” – wyjaśnia firma. „Możesz także spersonalizować to doświadczenie, przypinając swoje ulubione aplikacje Outlook i Microsoft 365”.

Aktualizacja zostanie wdrożona na całym świecie i wygląda na to, że Microsoft jest już na dość zaawansowanym etapie rozwoju, biorąc pod uwagę lipcowy harmonogram.

Walka o urząd

Gdy pandemia zmusiła firmy do pracy hybrydowej, zestaw narzędzi Microsoftu stał się jeszcze ważniejszy, ale na scenę wkroczyli także konkurenci.

Ze swojej strony Microsoft odnotował silny rozwój usługi Teams, która przekroczyła 270 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w czwartym kwartale 2021 r., w porównaniu z 250 milionami w połowie 2021 r., w związku z ciągłym wzrostem przychodów pakietu Office z kwartału na kwartał.

Jednak Google zaobserwował ogromny wzrost liczby osób i firm korzystających z narzędzi Workspace ze względu na fakt, że Dokumenty i wiele innych są dostępne bezpłatnie.

Slack również odnotował wzrost wykorzystania, ponieważ w lipcu ubiegłego roku został przejęty przez Salesforce za około 27,7 miliarda euro.

Zwycięzca wyścigu o narzędzia do zdalnego biznesu nie będzie jeszcze widoczny, ale Microsoft postawił się na dobrej pozycji, a integracja Outlooka z ekosystemem to dopiero jego mocna strona.