Metaverse może stać się przemysłem o wartości 13 bilionów euro do 2030 r.: oto, co musisz wiedzieć

Metaverse może stać się przemysłem o wartości 13 bilionów euro do 2030 r.: oto, co musisz wiedzieć Źródło: Deloitte

Według najnowszego raportu międzynarodowej firmy konsultingowej Deloitte metaverse może generować dodatkowe 800 do 1,4 biliona dolarów produktu krajowego brutto (PKB) Azji rocznie do 2035 roku, stając się rynkiem wartym nawet 13 bilionów dolarów rocznie do 2030 roku. . .

Raport zatytułowany The Metaverse in Asia: Strategies for Accelerating Economic Impact zawiera szczegółową ocenę możliwości gospodarczych przedstawionych przez Metaverse dla 12 krajów i terytoriów regionu: Chin kontynentalnych i Hongkongu, Indii, Indonezji, Japonii, Pakistanu. , Filipiny, Singapur, Korea Południowa, Tajwan, Tajlandia i Wietnam.

„Potencjalny wpływ Metaverse w Azji i na całym świecie może być znaczący, jeśli inwestycje zostaną dokonane na fundamentalnych i sprzyjających czynnikach. Chociaż inwestycje poczynione w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat mogą nie przynieść natychmiastowych krótkoterminowych zwrotów w produkcji, inwestycje te będą prawdopodobnie nastąpi to w dłuższym okresie, w miarę dojrzewania technologii” – czytamy w raporcie.

„Korzystając z wczesnych szacunków potencjalnych inwestycji w Metaverse z literatury, szacujemy, że wpływ Metaverse na PKB w Azji może wynosić od 0,8 biliona USD do 1,4 biliona USD rocznie do 2035 r., czyli około 1,3-2,4% światowego PKB rocznie do 2035.1 r.XNUMX Jednak ścieżka rozwoju tej raczkującej technologii jest nadal niejasna” – powiedziała firma konsultingowa.

Deloitte powiedział, że do 2035 r. wpływ Metaverse na gospodarki azjatyckie może osiągnąć od 1,4% do 2,4% całkowitego PKB regionu.

„Wpływy te mają konsekwencje w wielu branżach, nie tylko w rozrywce i grach. Procesy handlu detalicznego, handlu elektronicznego i produkcji można radykalnie zmienić. Innowacje w opiece zdrowotnej i edukacji stworzą nie tylko wartość ekonomiczną, ale mogą również poprawić zdrowie ludzi. samopoczucie i kondycję” – wynika z badań.

W miarę jak coraz większa liczba dużych korporacji rozszerza swoją obecność online w metawszechświat, międzynarodowa firma konsultingowa McKinsey & Co. szacuje, że roczne globalne wydatki związane ze światem wirtualnym mogą osiągnąć do 5 r. 2030 bilionów dolarów. Analiza Gartner Inc potwierdza, że ​​Metaverse jest kolejnym innowacja technologiczna. Firma spodziewa się, że w ciągu kilku lat co czwarta osoba będzie spędzała co najmniej godzinę dziennie w metaverse.

Hamza Khan, współdyrektor ds. wysiłków metaverse w McKinsey, powiedział: „Randowie muszą zbliżyć się do swoich klientów, a metaverse jest kanałem, który to umożliwia. W porównaniu do początków e-commerce, tym razem marki są dużo bardziej aktywne, dużo wcześniej.