Zgodnie z nowym raportem rozwiązano problem, w wyniku którego uważano, że dyski SSD w komputerach Apple Mac z chipami M1 cierpią z powodu nadmiernego zużycia lub przynajmniej rzekomo nieprawidłowego nadmiernego zużycia. Być może pamiętasz oryginalną historię wypalenia SSD, która wybuchła w lutym, zauważając, że problem był tylko uporczywym problemem dla bardzo niewielkiej liczby właścicieli komputerów Mac, ale wyraźnie wzbudził pewne obawy. Firma Apple nigdy nie została poproszona o skomentowanie rzekomych gremlinów SSD, które miały miejsce tutaj, ale AppleInsider informuje teraz, że problem został rzekomo naprawiony w nowej aktualizacji macOS XNUMX (która pojawiła się pod koniec maja), jednocześnie zauważając, że źródło w Apple powiedziało im, że ten błąd był w rzeczywistości usterką raportowania danych w oprogramowaniu mierzącym użycie SSD (w tym momencie może pojawić się problem). Innymi słowy, niepokojące zużycie, które zaobserwowano (w rzadkich przypadkach) nie występowało fizycznie na dysku (zamiast tego zostało po prostu błędnie zgłoszone jako występujące). To wewnętrzne źródło Apple powiadomiło dział techniczny, że aktualizacja macOS XNUMX naprawiła problem, a AppleInsider potwierdził, że system operacyjny raportuje teraz „odpowiednie statystyki czasu działania” tam, gdzie nie było, ani wcześniej.