Kontroler DualSense PS5 ma fantazyjne funkcje, ale nie będą one używane

Kontroler DualSense PS5 ma fantazyjne funkcje, ale nie będą one używane
W poście na blogu, który wydaje się nieoczekiwany, Sony w końcu ujawniło nowy kontroler DualSense PS5. Oznacza to radykalne odejście od DualShocka 4, ale przeprojektowany pad będzie miał jedną wspólną cechę ze swoim poprzednikiem: programiści będą nadal ignorować prawie wszystkie jego unikalne funkcje. A szkoda, bo DualSense jest pełen ekscytujących i potencjalnie rewolucyjnych technologii. Sony chce wkładać opuszki palców i masować dłonie na wiele interesujących sposobów, wykorzystując dotykowe sprzężenie zwrotne i wyzwalacze adaptacyjne, a ja jestem za tym. Widzieliśmy technologię skutecznie wykorzystywaną w kontrolerach VR, ale jeśli dopiero zaczynasz korzystać z dotykowego sprzężenia zwrotnego, oznacza to w zasadzie, że poczujesz więcej niż to, co widzisz na ekranie: błoto podczas jazdy samochodem w błocie lub na przykład naciąganie podtrzymującego naciągu cięciwy podczas naciągania strzały. Problem polega na tym, że nienawidzę tego przyznawać, że te funkcje będą w dużej mierze pomijane przez wszystkie studia poza zastrzeżonymi studiami Sony. Historia wielokrotnie pokazała nam, że nawet jeśli zaprojektujesz konsolę całkowicie w oparciu o charakterystyczne urządzenie wejściowe (cześć, Nintendo Wii), zewnętrzni programiści wciąż znajdą sposób na zignorowanie 95% „specjalnych cech urządzenia”. kontroler.

Ignorowany i niewykorzystany

Rzućmy okiem na DualShock 4 jako głównego podejrzanego. Ma ładny pasek świetlny, który może zmieniać kolor, aby odzwierciedlić to, co dzieje się w grze, na przykład migać na biało, jeśli używasz latarki lub zmieniać kolor na czerwony, jeśli twoje zdrowie jest niskie. Jednak ile gier używa tego w ten sposób? Odpowiedź brzmi: prawie żadna. Następnie pasek dotykowy DualShock 4. Jeśli kiedykolwiek potrzebowałeś bardziej konkretnego przykładu pełnego efektu apatii programistów, to ten pasek dotykowy wyczerpuje Twoją baterię. Widzieliśmy, jak Killzone: Shadowfall, tytuł startowy PS4, używa paska dotykowego w interesujący sposób, tak jak zrobił to Infamous: Second Son. Ale ile innych gier możesz wymienić, które znacząco zmieniają wrażenia z korzystania z tej funkcji? Prawdopodobnie nic więcej niż garstka, ponieważ w zasadzie każda gra używa go jako zbyt dużego przycisku mapy. Wspaniale. A akcelerometr PS4? Funkcja, która istnieje od czasu kontrolera SixAxis, który pojawił się wraz z PlayStation 3. Kiedy ostatnio grałeś w grę wideo, używając akcelerometru do czegoś innego niż głupie urządzenie? Tak, nie miałem tego na myśli.

Funkcje Schmeatures

(Źródło zdjęcia: Sony) Ale poczekaj Może to być spowodowane tym, że te funkcje były dość zbędne. Mam na myśli, daj spokój, migające światło, którego przez większość czasu nawet nie widzisz? Kogo to obchodzi! Panie i panowie na dworze, przedstawiam wam Dowód B: HD Rumble na Nintendo Switch. Nintendo, które jest mistrzem we wprowadzaniu ekscentrycznych technologii w gardła graczy, wciąż próbuje wprowadzić dziwny nowy system wprowadzania danych do swoich konsol. Nie inaczej było z Nintendo Switch. Obiecano nam wrażenie kostek lodu w kontrolerze, bo oczywiście tak jest. Pomimo naprawdę imponującej technologii w grach takich jak 1-2-Switch, jest w zasadzie ignorowana nawet przez Nintendo i nadal nie osiągnęła pełnego potencjału, który nam obiecano. Nadal zaprzeczasz? Cóż, zakończmy kolejnym niefortunnym przykładem. Możesz tego nie wiedzieć, ale kontroler Xbox One ma wyzwalacze impulsowe. I są naprawdę fajne i nigdy się nie przyzwyczajają. Zrób sobie przysługę i zagraj w jedną z gier Forza Motorsport na Xbox One, a przeżyjesz decydujący moment, w porównaniu z którym wszystkie inne gry wyścigowe są trochę smutne. Spusty dudnią i reagują w zależności od tego, gdzie opony znajdują się na torze, więc możesz fizycznie poczuć wrażenie blokowania się koła, poruszania się po szutrze i reagowania na moment obrotowy. To bardzo fajne, ale najwyraźniej nie jest priorytetem dla programistów.

funkcjonalność dla każdego

Dlaczego więc ten niepokojący trend występuje cały czas? Prawdę mówiąc, wszystko rozbija się o czas i pieniądze. Gry wideo są niezwykle drogie w produkcji i wymagają wielu zasobów. Deweloperzy, którzy spędzają więcej czasu na kodowaniu określonych funkcji konsoli, nie czerpią żadnych korzyści finansowych. Czasami może się to zdarzyć, ale jest to anomalia. Szanse są ułożone w stosunku do kontrolera DualSense. Nie ma wątpliwości, że zobaczymy kilka naprawdę imponujących momentów z ekskluzywnych studiów Sony (strzelanie z łuku Aloy w Horizon: Zero Dawn 2 jest czymś oczywistym dla strzelanek adaptacyjnych), ale postaraj się nie rozczarować, jeśli w połowie przypadków te funkcje są przyjemne niespodzianką, a nie nowym standardem na przyszłość.