Pomimo pierwszej rocznicy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) w tym miesiącu, brytyjskim firmom bardzo brakuje możliwości wykorzystania pełnego potencjału swoich danych. W dzisiejszym cyfrowym świecie każda transakcja jest rejestrowana, aby zapewnić firmom nieskończoną ilość informacji biznesowych, które można wykorzystać do zrozumienia wszystkiego, od preferencji klientów, przez trendy zakupowe, po wyzwania branżowe. Jednak 63% brytyjskich firm przyznaje, że ponad połowa ich danych jest „ciemna”; nie wiedzą, że istnieją, ani nie wiedzą, jak je znaleźć, przygotować, przeanalizować lub wykorzystać. Oprócz oczywistych wyzwań związanych z RODO, firmy te poświęcają znaczną przewagę konkurencyjną, ponieważ branże inwestują więcej w wyniki operacyjne oparte na danych. Jak więc firmy mogą odblokować swoje niewykorzystane ciemne dane, aby poprawić swoją wydajność?
przekształć swój biznes
Niedawny raport Splunk na temat stanu ciemnych danych podkreśla znaczenie zdobywania umiejętności związanych z danymi w firmie – 70% liderów biznesu w Wielkiej Brytanii uważa, że będzie to kluczowa część przyszłych miejsc pracy. Ponieważ w coraz większym stopniu przenosimy się do danych, firmy muszą zacząć rozumieć, jakie umiejętności są istotne dla przyszłości ich organizacji, i dostosowywać swoje strategie rekrutacyjne, aby jak najlepiej wykorzystać swoje zasoby danych. Z pewnością istnieje zapotrzebowanie na lepiej poinformowaną siłę roboczą. Aby uwolnić pełny potencjał danych, konieczne jest inwestowanie w nowe talenty i szkolenia. Rekrutując pracowników, firmy muszą upewnić się, że ich umiejętności związane z danymi są częścią ich codziennych obowiązków oraz że kandydaci posiadają umiejętności i zdolności, aby sprostać tym wymaganiom. Jednak firmy muszą również zapewnić, aby obecni pracownicy mieli możliwość rozwijania własnych umiejętności związanych z danymi. Dzisiaj, dzięki wdrożonym dedykowanym programom szkoleniowym, pracownicy będą mieli pewność siebie i bogate umiejętności, których potrzebują, aby zacząć wykorzystywać dane w swoich codziennych rolach. Istnieje niemal powszechna zgoda co do tego, że wgląd w dane będzie integralną częścią przyszłego sukcesu firm. W rzeczywistości 76% światowych liderów biznesowych i IT zgadza się, że „wygra organizacja, która ma najwięcej danych”. W oczekiwaniu na to transformacja strategii rekrutacji i szkoleń musi rozpocząć się już teraz.Źródło obrazu: Shutterstock (zdjęcie: © Shutterstock)
Zbuduj kulturę danych.
Bez względu na to, jak ważne są umiejętności związane z danymi, mają one niewielką wartość, jeśli przedstawiciele firmy nie traktują strategii w zakresie danych jako najwyższego priorytetu. 21% firm podaje brak zainteresowania ze strony liderów jako główny powód walki o odzyskanie niewidocznych danych, podkreślając, że liderzy są integralną częścią rewolucji danych w przyszłości. Aby wspierać i promować kulturę danych, liderzy muszą być świadomi wartości danych i informacji, które mogą dostarczyć. Menedżerowie często rozumieją wartość danych, ale zarządzanie i analizę pozostawiają pracownikom, co oznacza, że mają niewielki wpływ na to, jak maksymalizować zyski biznesowe. Aby rozwiązać ten problem, liderzy biznesowi muszą być odpowiedzialni za strategie zarządzania danymi. Gdy kultura danych zostanie rozwinięta, będzie miała większą moc czerpania korzyści i usprawniania operacji biznesowych. Dane, podobnie jak pieniądze, są aktywami, a firma maksymalnie je wykorzysta.(Zdjęcie: © Źródło zdjęcia: Pixabay)