Jak wykorzystać ciemne dane w swojej organizacji.

Jak wykorzystać ciemne dane w swojej organizacji.
Pomimo pierwszej rocznicy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) w tym miesiącu, brytyjskim firmom bardzo brakuje możliwości wykorzystania pełnego potencjału swoich danych. W dzisiejszym cyfrowym świecie każda transakcja jest rejestrowana, aby zapewnić firmom nieskończoną ilość informacji biznesowych, które można wykorzystać do zrozumienia wszystkiego, od preferencji klientów, przez trendy zakupowe, po wyzwania branżowe. Jednak 63% brytyjskich firm przyznaje, że ponad połowa ich danych jest „ciemna”; nie wiedzą, że istnieją, ani nie wiedzą, jak je znaleźć, przygotować, przeanalizować lub wykorzystać. Oprócz oczywistych wyzwań związanych z RODO, firmy te poświęcają znaczną przewagę konkurencyjną, ponieważ branże inwestują więcej w wyniki operacyjne oparte na danych. Jak więc firmy mogą odblokować swoje niewykorzystane ciemne dane, aby poprawić swoją wydajność?

przekształć swój biznes

Niedawny raport Splunk na temat stanu ciemnych danych podkreśla znaczenie zdobywania umiejętności związanych z danymi w firmie – 70% liderów biznesu w Wielkiej Brytanii uważa, że ​​będzie to kluczowa część przyszłych miejsc pracy. Ponieważ w coraz większym stopniu przenosimy się do danych, firmy muszą zacząć rozumieć, jakie umiejętności są istotne dla przyszłości ich organizacji, i dostosowywać swoje strategie rekrutacyjne, aby jak najlepiej wykorzystać swoje zasoby danych. Z pewnością istnieje zapotrzebowanie na lepiej poinformowaną siłę roboczą. Aby uwolnić pełny potencjał danych, konieczne jest inwestowanie w nowe talenty i szkolenia. Rekrutując pracowników, firmy muszą upewnić się, że ich umiejętności związane z danymi są częścią ich codziennych obowiązków oraz że kandydaci posiadają umiejętności i zdolności, aby sprostać tym wymaganiom. Jednak firmy muszą również zapewnić, aby obecni pracownicy mieli możliwość rozwijania własnych umiejętności związanych z danymi. Dzisiaj, dzięki wdrożonym dedykowanym programom szkoleniowym, pracownicy będą mieli pewność siebie i bogate umiejętności, których potrzebują, aby zacząć wykorzystywać dane w swoich codziennych rolach. Istnieje niemal powszechna zgoda co do tego, że wgląd w dane będzie integralną częścią przyszłego sukcesu firm. W rzeczywistości 76% światowych liderów biznesowych i IT zgadza się, że „wygra organizacja, która ma najwięcej danych”. W oczekiwaniu na to transformacja strategii rekrutacji i szkoleń musi rozpocząć się już teraz.

Źródło obrazu: Shutterstock Źródło obrazu: Shutterstock (zdjęcie: © Shutterstock)

Zbuduj kulturę danych.

Bez względu na to, jak ważne są umiejętności związane z danymi, mają one niewielką wartość, jeśli przedstawiciele firmy nie traktują strategii w zakresie danych jako najwyższego priorytetu. 21% firm podaje brak zainteresowania ze strony liderów jako główny powód walki o odzyskanie niewidocznych danych, podkreślając, że liderzy są integralną częścią rewolucji danych w przyszłości. Aby wspierać i promować kulturę danych, liderzy muszą być świadomi wartości danych i informacji, które mogą dostarczyć. Menedżerowie często rozumieją wartość danych, ale zarządzanie i analizę pozostawiają pracownikom, co oznacza, że ​​mają niewielki wpływ na to, jak maksymalizować zyski biznesowe. Aby rozwiązać ten problem, liderzy biznesowi muszą być odpowiedzialni za strategie zarządzania danymi. Gdy kultura danych zostanie rozwinięta, będzie miała większą moc czerpania korzyści i usprawniania operacji biznesowych. Dane, podobnie jak pieniądze, są aktywami, a firma maksymalnie je wykorzysta.

Zdjęcie: Pixabay. (Zdjęcie: © Źródło zdjęcia: Pixabay)

Skorzystaj z AI

Znaczenie umiejętności i kultury w przeprowadzaniu analizy danych jest kluczowe, ale sami użytkownicy nie są w stanie uzyskać wglądu na dużą skalę i szybko. wymagane, aby firma mogła szybko dostosować się do trendów w branży. Z tego powodu firmy powinny również zastanowić się nad zastosowaniem rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI). Na całym świecie tylko 10 do 15 procent firm wdraża sztuczną inteligencję w takich przypadkach, jak wydajność operacyjna, podejmowanie decyzji strategicznych, zasoby ludzkie i analiza biznesowa. doświadczenie klienta Problem z AI polega na tym, że technologia jest wciąż w powijakach i wiele firm nie rozumie, jak można ją z powodzeniem zastosować. W rezultacie niewidoczne dane pozostają niewykorzystanym źródłem informacji dla wielu firm. Pracownicy po prostu nie mają czasu na eksplorację, sortowanie i stosowanie ogromnych ilości danych przechowywanych w organizacji. Ale jeśli te dane okażą się duszące dla ludzi, jest to akcelerator dla sztucznej inteligencji. Ponieważ branże stają się coraz bardziej cyfrowe, a stosy danych stale rosną, firmy muszą zacząć eksperymentować z rozwiązaniami AI, które współpracują z pracownikami w celu przetwarzania i generowania danych. informacje. Przedsiębiorstwa, które z powodzeniem mogą ją wdrożyć w swojej organizacji, są zainteresowane uzyskaniem ogromnej przewagi nad konkurencją.

Wyłącz światła

Tradycyjnie firmy przyjęły szybkie i łatwe podejście do zatrudniania konsultantów do zarządzania problemami z ciemnymi danymi. Takie podejście jest jednak kosztowne i na dłuższą metę nie rozwiązuje problemów. W rzeczywistości tylko 29% respondentów uważa, że ​​konsultanci mogą rozwiązać ich problemy z ciemnymi danymi. Ponieważ spostrzeżenia oparte na danych stają się coraz ważniejsze dla sukcesu biznesowego, należy skupić się na budowaniu wewnętrznych możliwości danych. Firmy muszą teraz pomyśleć o tym, jak wyróżnić ciemne dane i uwolnić potencjał ciemnych danych, aby odnieść sukces. Niewykorzystane dane reprezentują świat potencjału, który pozwala zrozumieć zachowania klientów i poprowadzić firmę w przyszłość. James Hodge, starszy doradca techniczny, EMEA w Splunk