Jak technologia noszenia może pomóc służbom ratunkowym

Jak technologia noszenia może pomóc służbom ratunkowym
O autorze

David Sims jest specjalistą ds. sprzedaży rozwiązań w Dynabook Northern Europe.

Według IDC do 190 r. globalne dostawy urządzeń do noszenia osiągną prawie 2022 milionów sztuk rocznie. Kiedy myślimy o technologii noszenia, nie kojarzymy jej już wyłącznie z technologią „nosną”. przestrzeń konsumencka W rzeczywistości urządzenia do noszenia w przedsiębiorstwach są obecnie przedmiotem dyskusji. Jednak pomimo rosnącego zainteresowania, nie jesteśmy jeszcze świadkami rozkwitu tej technologii w świecie biznesu.

Jak dotąd przewidywania dotyczące przenośnych aplikacji komercyjnych nie sprawdziły się, a przykłady urządzeń podłączonych do Internetu nie mają możliwości mobilności i bezpieczeństwa, aby wspierać nowoczesne środowiska pracy. Mimo to istnieją przykłady sektorów, które poczyniły postępy w zakresie integracji technologii ze swoimi informatyka dla przedsiębiorstw oraz organizacje z sektorów, na które nie wpłynęło to jeszcze na technologie odzieżowe, są nadal zainteresowane omówieniem potencjalnych przypadków użycia.

Na przykład branże, które w dużym stopniu opierają się na pracownikach pierwszej linii i pracownikach terenowych, takie jak logistyka, produkcja, magazynowanie i opieka zdrowotna, coraz częściej wdrażają rozwiązania takie jak okulary inteligentnej rzeczywistości. wspomagany. Do dyskusji na temat telefonów komórkowych przyłączają się także inne sektory, być może bardziej zaskakujące. Jedną z takich branż jest sektor służb ratunkowych. Decydenci w policji, straży pożarnej i karetkach pogotowia zaczynają rozumieć, jak najlepiej wykorzystać te urządzenia, aby zwiększyć produktywność pracowników mobilnych, poprawić bezpieczeństwo osób udzielających pierwszej pomocy i poprawić bezpieczeństwo. Opieka świadczona pacjentom.

Wearables na pierwszej linii frontu

Należy zauważyć, że dyskusje te są wciąż w powijakach, ale producenci urządzeń zauważają rosnące zainteresowanie testowaniem i eksperymentowaniem przypadków użycia. W jaki sposób urządzenia ubieralne mogą pomóc służbom ratowniczym na pierwszej linii frontu?

karetki pogotowia

(Zdjęcie: Pixabay)

Weźmy na przykład pogotowie ratunkowe. Obecnie ratownicy medyczni pracują przede wszystkim w silosach przy szpitalach. Istniejące systemy oznaczają, że ratownicy medyczni muszą ręcznie rejestrować dane pacjenta przed przekazaniem urządzenia lub notatek po przybyciu do szpitala. Może to spowodować opóźnienie w przekazaniu informacji o pacjencie z miejsca wypadku do zespołów ratunkowych oczekujących na kontynuację leczenia po przybyciu pacjenta. Ratownicy medyczni mogą używać inteligentnych okularów AR do odbierania i wysyłania ważnych informacji o pacjencie bez zakłócania diagnostyki i segregacji pacjentów. Dzięki temu nie tylko lekarz ma wolne ręce i może skupić się na pacjencie, ale także personel szpitala jest lepiej przygotowany, gdy pacjent do niego dołączy, co poprawia zarówno istniejącą wcześniej opiekę szpitalną, jak i ciągłość opieki.

Chociaż ratownicy medyczni są przeszkoleni w zakresie różnych sytuacji kryzysowych, niektóre scenariusze wymagają określonych umiejętności i wiedzy, które mogą być mniej powszechne w terenie niż w szpitalach. Za pomocą inteligentnych okularów antystresowych ratownicy medyczni mogą korzystać z funkcji Remote Expert, aby uzyskać dostęp do wiedzy, porad i informacji medycznych od specjalistów szpitalnych za pośrednictwem wideokonferencji i wysokiej jakości obrazów.

Strażak

(Zdjęcie: Pixabay)

Urządzenia ubieralne oferują także wiele korzyści innym obszarom służb ratunkowych. Na przykład technologie połączone z Internetem w kombinezonie lub hełmie strażackim mogą dostarczyć ważnych informacji zarówno na miejscu zdarzenia, jak i na miejscu zdarzenia, na temat zawartości tlenu, tętna i temperatury w chwili zdarzenia. strażacy.

wyzwania do pokonania

Obecnie jesteśmy o krok od urzeczywistnienia tych przypadków użycia. Jednakże, podobnie jak w przypadku wszystkich nowych technologii, nadal istnieją pewne problemy związane z młodzieżą, które należy rozwiązać na wczesnych etapach eksperymentów. Należy wziąć pod uwagę użyteczność sprzętu, zwłaszcza jeśli jest on lekki, wytrzymały i na tyle niezawodny, że można go używać na pierwszej linii frontu. Należy również rozważyć kwestie związane z infrastrukturą, zarządzaniem danymi i bezpieczeństwem oraz łącznością. Na przykład, w jaki sposób będzie zarządzana ta technologia? W jaki sposób urządzenia takie jak inteligentne okulary AR będą integrować się z istniejącymi sieciami? Czy usługi posiadają infrastrukturę pozwalającą na skuteczne i bezpieczne zarządzanie danymi generowanymi przez te urządzenia? A może mają dostęp do dobrej łączności, aby zapewnić prawidłowe działanie technologii w terenie?

Rozwój technologii 5G i przetwarzania brzegowego pomaga organizacjom służb ratunkowych w rozwiązywaniu tych potencjalnych problemów. Przetwarzanie brzegowe pomaga organizacjom rozwiązać niektóre z tych problemów, udostępniając jednocześnie nowe metody gromadzenia, analizowania i redystrybucji danych oraz uzyskanych informacji. Wbudowane przetwarzanie danych zmniejsza obciążenie chmury, umożliwiając użytkownikom większą selektywność w zakresie danych wysyłanych do rdzenia sieci.

Jak zatem wygląda przyszłość urządzeń ubieralnych w sektorze służb ratunkowych? Chociaż technologie odzieżowe w działalności Blue Light są wciąż w powijakach, technologia ta stale się rozwija, a ci, którzy już testują technologię odzieżową, odkrywają coraz więcej potencjalnych zastosowań.

David Sims, specjalista ds. sprzedaży rozwiązań w Dynabook Northern Europe