Jak technologia poprawia jakość życia osób z demencją

Jak technologia poprawia jakość życia osób z demencją

Gavin Bashar, brytyjski lekarz medycyny z Tunstall Healthcare, omawia ważną rolę systemów ostrzegania medycznego, monitorowania aktywności i monitorowania stanu zdrowia w poprawie świadczenia opieki oraz utrzymaniu zdrowia i dobrego samopoczucia osób dotkniętych demencją. Obecnie 850,000 1.6 osób w Wielkiej Brytanii cierpi na demencję, ale oczekuje się, że liczba ta osiągnie 2040 miliona do 19 r. ze względu na starzenie się społeczeństwa. Opieka nad osobą z demencją może być trudna, a COVID-XNUMX tylko ją pogorszył. Dostępna jest jednak technologia wspierająca świadczenie opieki i zapewniająca ludziom opiekę, której potrzebują, aby prowadzić zdrowe, szczęśliwe życie o wysokiej jakości. Technologia może ułatwić opiekę, nawet podczas globalnego kryzysu zdrowotnego, i pozwolić osobom z demencją pozostać w znajomym otoczeniu tak długo, jak to możliwe. Mogą dłużej cieszyć się lepszą jakością życia, a osoby, które się nimi opiekują, łatwiej mogą udzielić cennego wsparcia. W miarę jak coraz lepiej rozumiemy różne formy demencji, staje się jasne, że technologia wspomagająca może potencjalnie wnieść znaczącą i pozytywną zmianę w życie osób z demencją oraz w zdolność naszej opieki zdrowotnej i społecznej do skutecznego reagowania. wymagania. .

Dlaczego technologia?

Technologie takie jak alarmy medyczne, systemy telezdrowia i telezdrowia stanowią doskonałą okazję do poprawy jakości życia osób z demencją. Odpowiednio wdrożona technologia może pozwolić osobom znajdującym się w trudnej sytuacji na zachowanie niezależności, bezpieczeństwa i zaangażowania społecznego z przyjaciółmi, rodziną i społecznością. Ponadto osoby z demencją mogą korzystać z technologii, aby uzyskać więcej możliwości wyboru opieki i upewnić się, że jest ona dla nich odpowiednia. Jednak technologię należy zawsze postrzegać w kontekście komplementarności opieki i wsparcia danej osoby, a nie jako zamiennika interakcji międzyludzkich, ponieważ może sprawić, że użytkownicy poczują się odizolowani i samotni. Medyczne systemy alarmowe i inne technologie zapewniają nie tylko wiele korzyści osobom z demencją, ale także ich opiekunom. Wprowadzenie teleopieki może pozwolić opiekunom na poprawę relacji z osobą, którą się opiekują, możliwość wykonywania czynności poza rolą opiekuna oraz spokój, że osoba, którą się opiekują, jest bezpieczna i wygodna. Aby w pełni czerpać korzyści z technologii w opiece nad osobami z demencją, należy ją wprowadzić jak najwcześniej i dostosować do konkretnych potrzeb każdej osoby. Uzyskanie odpowiedniego wsparcia tak szybko, jak to możliwe, pozwoli użytkownikom żyć w wybranym przez siebie środowisku tak długo, jak to możliwe, z pełną niezależnością i godnością. Ponadto zakres dostępnych technologii stale się powiększa, co sprawia, że ​​wczesna diagnoza jest niezbędna, aby można było wprowadzić odpowiednie systemy zapewniające wgląd we wzorce zachowań i umożliwiające skuteczne planowanie opieki.

Rola technologii w opiece

Technologia ma do odegrania kluczową rolę w poprawie jakości opieki, zwiększeniu wydajności kluczowych usług i elastyczności w sposobie świadczenia opieki. Dzięki temu opieka nad osobami z demencją będzie bardziej proaktywna i przewidująca oraz pomoże sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom. Technologia jest katalizatorem, a wraz ze starzeniem się naszej populacji i coraz większą liczbą osób dotkniętych demencją, umożliwi ona skuteczniejsze codzienne monitorowanie, tak aby osoby znajdujące się w trudnej sytuacji mogły żyć niezależnie i jak najdłużej były trzymane z dala od opieki stacjonarnej. Systemy ostrzegania, a także monitorowanie stanu zdrowia i aktywności można dostosować do potrzeb ludzi i automatycznie monitorować zagrożenia w domu, takie jak upadki czy pożary. Osoby znajdujące się w trudnej sytuacji mogą również zwrócić się o pomoc w nagłych wypadkach, 24 godziny na dobę, do różnych zainteresowanych stron. Ponadto operatorzy mogą proaktywnie dzwonić do użytkowników usług, sprawdzać ich samopoczucie, udzielać porad i wspierać opiekunów. Technologia wspomagająca umożliwia wyrafinowane zdalne monitorowanie i proaktywne planowanie opieki, zapewniając opiekę wtedy, gdy jest ona najbardziej potrzebna. Dyskretne monitorowanie aktywności domowej w czasie, np. częstotliwości korzystania z kuchni i łazienki, pozwala wykryć pogorszenie samopoczucia na wczesnym etapie i umożliwić interwencje, które mogą zmniejszyć lub opóźnić potrzebę bardziej złożonej opieki. Podobnie zdalne monitorowanie oznak i objawów życiowych może dać wczesne wskazanie pogarszającego się stanu zdrowia, a lekarze mogą przeglądać dane za pośrednictwem portalu internetowego, aby zidentyfikować osoby najbardziej potrzebujące interwencji. .

Technologia w praktyce

Organizacje w całej Wielkiej Brytanii pracują nad pomaganiem ludziom o różnych potrzebach w korzystaniu z technologii w usługach. Usługa Hertfordshire Telecare pomaga prawie 4,000 osób w Hertfordshire żyć bardziej niezależnie, z których wiele cierpi na demencję. Pacjent, który dzwoni do Normana, aby chronić swoją prywatność, cierpi na demencję naczyniową i mieszka samotnie, choć w pobliżu mieszka jego córka. Technologia pomaga jej zapewnić bezpieczeństwo w domu i uspokaja córkę. Dyskretne czujniki teleopieki w jego domu automatycznie uruchomią alarm w całodobowym centrum monitoringu, jeśli wykryją powódź, pożar lub tlenek węgla w domu Normana, a także uruchomią zainstalowane czujniki wyjścia, które powiadomią centrum, jeśli drzwi zewnętrzne otwierany. Specjalnie przeszkolony operator w centrum może rozmawiać z Normanem przez zestaw głośnomówiący jednostki Lifeline, aby ocenić sytuację i upewnić się, że z Normanem wszystko w porządku. Jeśli operator nie może uzyskać odpowiedzi, może skontaktować się z córką Normana lub z sekretarką Brytyjskiego Czerwonego Krzyża, aby to sprawdzić. Norman ma również urządzenie śledzące GPS, które pozwala jego córce zlokalizować go, jeśli wyjdzie z domu i nie może znaleźć drogi. Usługa teleopieki już pomogła Normanowi w szybkim odnalezieniu i powrocie do domu, unikając niebezpieczeństwa. Oznacza to również, że Norman może zostać we własnym domu, zamiast trafiać do placówki opiekuńczej dla własnego bezpieczeństwa. Możesz przeczytać więcej o tym, jak Tunstall Healthcare pomaga pacjentom z demencją tutaj. Gavin Bashar, dyrektor zarządzający Tunstall Healthcare w Wielkiej Brytanii