Jak przezwyciężyć problemy z bezpieczeństwem i kompatybilnością konsumentów w inteligentnym domu?

Jak przezwyciężyć problemy z bezpieczeństwem i kompatybilnością konsumentów w inteligentnym domu?
Autor: Stewart Wolpin Jak prywatne są inteligentne głośniki aktywowane głosem? Jak bezpieczne są obrazy rejestrowane przez kamery Wi-Fi? Jak kompatybilne i inteligentne są produkty inteligentnego domu? To tylko niektóre z pytań, na które sprzedawcy detaliczni próbujący sprzedawać nowe produkty inteligentnego domu stawiają konsumentom na powierzchni sprzedaży. Detaliści nie potrzebują inteligentnego czujnika dymu, aby wykryć, jak gorąca jest kategoria inteligentnych domów. ABI Research twierdzi, że rynek inteligentnych urządzeń domowych będzie wart w tym roku prawie 12 mld euro, co oznacza ponad dwukrotny wzrost do 24,8 mld euro do 2024 r. Ale chociaż producenci i sprzedawcy detaliczni mogą być świadomi technologii inteligentnych domów, wielu konsumentów dopiero zaczyna korzystać z IoT, często szukając rozwiązania krótkoterminowego problemu lub dwóch. Zobacz też: Czym jest inteligentny dom? „Nasze badania pokazują, że jest to wciąż bardzo improwizowany rynek i że większość konsumentów zwraca się ku inteligentnym urządzeniom domowym, aby zaspokoić różne lub unikalne potrzeby” — mówi Adam Wright, starszy analityk ds. badań w IDC. „Ta podróż zazwyczaj zaczyna się od podłączonych do sieci urządzeń rozrywkowych – inteligentnych telewizorów, inteligentnych konsol do gier, odtwarzaczy DVD/Blu-ray oraz podłączonych dekoderów i urządzeń do przesyłania strumieniowego – a następnym krokiem jest często bezpieczeństwo/nadzór w domu. takie jak podłączone kamery do użytku wewnątrz/na zewnątrz, czujniki drzwi i okien itp., a także inne rzeczy, które zwiększają komfort, wygodę i oszczędności w domu: inteligentne termostaty, inteligentne żarówki, podłączone roboty sprzątające itp. Nowicjusze oczywiście zadają pytania dotyczące problemów, o których „słyszą”, często w odpowiedzi na głośne doniesienia o wrażliwych obrazach skradzionych z kamery bezpieczeństwa Wi-Fi lub rozmowach przechwyconych w jakikolwiek sposób. Szkodliwe dzięki inteligentnemu sterowaniu głosem głośnika, który często jest wyposażony w inteligentny dom. wyzwań związanych ze sprzedażą urządzeń detalistom. Na szczęście sprzedawcy detaliczni wiedzą, że większość tych problemów związanych z bezpieczeństwem inteligentnego domu to przesada, ale często maskują bardziej przyziemne problemy z instalacją i użytkowaniem. „Są ludzie, którzy martwią się o prywatność i bezpieczeństwo, ale nie tak bardzo, jak mogłoby się wydawać” – mówi Kris Dybdahl, wiceprezes Bjorn's Audio/Video w San Antonio. „Widzimy skoki pytań, gdy media dowiadują się o wielkiej pirackiej historii, ale niestety konsumenci na ogół nie mówią o tym tak często, jak myślę, że powinni”. „Bez wątpienia niektórzy konsumenci będą zaniepokojeni lukami w zabezpieczeniach kamer wideo lub kwestiami bezpieczeństwa/prywatności w inteligentnych urządzeniach domowych” — przyznaje Jonathan Collins, dyrektor ds. badań w ABI Research. „To powiedziawszy, zdecydowana większość konsumentów czuje się komfortowo z bezpieczeństwem/prywatnością zapewnianą przez urządzenia i systemy lub przynajmniej wystarczająco komfortowo, biorąc pod uwagę ceny i użyteczność systemów. Inteligentny dom, który zrównoważy Twoje zmartwienia.” Zobacz też: Rozwój handlu detalicznego w dobie inteligentnych domów Jednak pojawiają się pytania dotyczące bezpieczeństwa i prywatności, a zwłaszcza czczony mit, że głośniki zawsze słuchają i nagrywają wszystko, co mówisz, i należy je rozwiązać.

Pracować razem

Najlepszy zakup

(Źródło zdjęcia: Best Buy) Chociaż rozmowa o hakowaniu kamer bezpieczeństwa Wi-Fi i słuchaniu głośników głosowych brzmi bardziej seksownie, sprzedawcy detaliczni mają w rzeczywistości poważniejsze problemy, takie jak kompatybilność inteligentnych urządzeń domowych. „Dla nas najważniejsze są klienci, którzy chcą wiedzieć, czy to zadziała", podkreśla Dybdahl z Bjorn. Kwestie kompatybilności „mogły mieć większy wpływ, ponieważ konsumenci zmagają się z interoperacyjnością między istniejącymi urządzeniami i systemami oraz nowymi dodatkami", zauważa Collins. „Wcześniej wyselekcjonowane zestawy urządzeń i usług ukrywały złożoność przed użytkownikami końcowymi. Ponieważ coraz więcej inteligentnych urządzeń domowych jest sprzedawanych bezpośrednio konsumentom i jest markowych, konsumenci mają zadanie zapewnienia interoperacyjności między nowymi i istniejącymi urządzeniami”. trend w końcu się łączy, aby w coraz większym stopniu rozwiewać problemy ze zgodnością konsumencką: dominację kilku ekosystemów marek: Amazon Alexa, Asystent Google i, w mniejszym stopniu, Apple HomeKit. Zobacz też: Konsumenci kupują inteligentne urządzenia domowe od większej liczby sprzedawców detalicznych niż kiedykolwiek „Amazon obsługuje prawie każde urządzenie, jakie można sobie wyobrazić. Google jest dość podobny. Apple ma kłopoty i prawdopodobnie będzie walczyć przez długi czas, dopóki nie zmieni swojego podejścia, ponieważ tak, są bardzo zamkniętym ekosystemem i mają mały ekosystem urządzeń/partnerów” – mówi Wright z IDC. „Podczas gdy jakakolwiek standaryzacja pozostaje odległa, w najbliższej przyszłości główni gracze chcą oferować szeroką gamę urządzeń pod tą samą marką, aby uprościć kwestie interoperacyjności dla sprzedawców detalicznych i ich klientów”, dodaje Collins z ABI. Markowe ekosystemy wydają się również eliminować wszechobecną wadę inteligentnych domów: koncentratory. „Hub zazwyczaj oddziela klienta szybciej niż cokolwiek innego” — zauważa Taylor z firmy Abt. „Na rynku jest wystarczająco dużo produktów wysokiej jakości, aby można było wypełnić cały dom bez potrzeby stosowania koncentratora”. Chociaż zapewniona jest kompatybilność z ekosystemem, sprzedawcy detaliczni napotykają również niektórych niezręcznych technicznie konsumentów, którzy próbują nawigować po samodzielnej instalacji i rzeczywistym użytkowaniu. „Nie każdy czuje się komfortowo, rozbierając przewodowy termostat, dzwonek do drzwi lub projektor” — zauważa Taylor, dlatego rosnąca liczba sprzedawców detalicznych, takich jak Abt, oferuje usługi instalacji inteligentnego domu.

wartość bezprzewodowa

logotyp wifi

(Źródło zdjęcia: Pixabay) Jeden z aspektów procesu sprzedaży inteligentnych domów, który jest prawdopodobnie najbardziej pomijany przez konsumentów i sprzedawców detalicznych: Wi-Fi. Często konsumenci są całkowicie nieświadomi siły lub zasięgu ich Wi-Fi. -Fi - lub, co bardziej prawdopodobne, nie jest, co często prowadzi do złej instalacji i użytkowania. „Absolutnie konieczne jest, abyśmy wiedzieli, jakie mają Wi-Fi”, mówi Dybdahl. W większości przypadków nalegamy, aby miały one minimum do prawidłowego użytkowania ”. Abt identyfikuje również ustawienia Wi-Fi konsumenta „w 100% przypadków”, powtarza Taylor. „Gdy rozmawiasz z klientem o kamerach, które wyświetlają wideo w rozdzielczości do 4K, kluczowe znaczenie mają szybkość internetu i wydajność routera”. Ale nie wszyscy detaliści, nie mówiąc już o konsumentach, są równie świadomi potencjalnych problemów z Wi-Fi. „Podejrzewam, że większość sprzedawców detalicznych/dostawców nie zawraca sobie głowy edukacją na temat sytuacji Wi-Fi, chcą po prostu zwiększyć sprzedaż urządzenia” – mówi Wright z IDC. „Jednak Amazon jest bardzo sprytny w tej dziedzinie, ponieważ zdaje sobie sprawę, że dobra sieć bezprzewodowa jest kluczem do dobrego doświadczenia użytkownika, dlatego przejął Eero i wkrótce zobaczymy, jak oferuje te produkty wraz z innymi produktami”. Wszyscy zgadzają się, że aktywny marketing inteligentnych urządzeń domowych to najlepszy sposób na przezwyciężenie obaw konsumentów dotyczących bezpieczeństwa, prywatności, kompatybilności i Wi-Fi. „Demonstracje i ekspozycje w sklepach są niezbędne do sprzedaży inteligentnych urządzeń domowych” — mówi Wright z IDC. „Usuwają złożoność otaczającą te urządzenia i pozwalają dostawcom lepiej zademonstrować, w jaki sposób urządzenia mogą ze sobą współpracować, aby zapewnić lepsze wrażenia”.