Jak nie aktualizować technologii firmy

Jak nie aktualizować technologii firmy

Apple, Zebra, Android? Nie ma znaczenia, w jaki sposób wybierzesz wyposażenie swoich zespołów pierwszej linii, jeśli nie byłeś w stanie dowiedzieć się, jakie problemy rozwiązuje dla nich Twoja inwestycja w technologię.

Czego nie wolno robić

Hipotetyczny scenariusz: duża firma produkcyjna postanawia wyposażyć 60 kierowników działów w wytrzymałe tablety do zbierania danych w pracy. Firma postąpiła zgodnie z radą i wprowadziła system zarządzania urządzeniami, aby umożliwić działowi IT zdalne zarządzanie i zabezpieczanie tych systemów. Kierownictwo wyższego szczebla spotkało się z dostawcą sprzętu i zdecydowało o gotowym interfejsie, który ich zdaniem spełniał większość potrzeb firmy. Następnie poinstruowali pracowników, aby zaczęli korzystać z nowych systemów.

Jak myślisz, co stało się dalej?

Gdy pracownicy pracowali z nowymi narzędziami w ramach przygotowań do zmiany, odkryli, że niektóre elementy interfejsu były niezgrabne lub nieistotne. Niektóre naprawdę ważne funkcje były ukryte w menu (lub aplikacjach), które nie miały innych przydatnych funkcji.

Ponadto niektóre kluczowe zadania nie były jeszcze obsługiwane przez oprogramowanie, co oznaczało, że pracownicy musieli wymyślać indywidualne obejścia, z których część była obsługiwana. Kiedy systemy zostały uruchomione, firma odkryła, że ​​niektóre obiekty miały poważne problemy z dostępem do sieci; kluczowe informacje były nieaktualne, co oznaczało, że pracownicy zawsze musieli konsultować się ze sobą w celu uzyskania informacji na temat starszych procesów.

Wynik?

Pracownicy przestali właściwie korzystać z technologii i polegali na starszych procesach bez informowania o tym kierownictwa wyższego szczebla, tworząc natychmiastową lukę w zabezpieczeniach danych i podważając zdolność firmy do wykorzystania wszystkich swoich danych w celu zwiększenia wydajności.

Kierownictwo zastanawiało się, dlaczego spostrzeżenia oparte na danych, których oczekiwali, wydawały się nierealne i dlaczego produktywność gwałtownie spadła.

Twoi pracownicy to prawdopodobnie Twoi klienci

To oczywiście fikcyjny przykład. Ujawnia jednak niektóre wyzwania, przed którymi stają firmy próbujące uwolnić cyfrową wydajność za pomocą technologii, gdy podchodzą do zadania z hierarchicznym sposobem myślenia.

Cyfrowa transformacja, cokolwiek by to nie była, ponieważ jest to ogólne hasło dla miliona różnych przypadków użycia, jest niczym, jeśli nie stawia ludzi w centrum zmian. Możesz umieścić w swojej firmie całą technologię świata, ale jeśli nie poświęcisz czasu na zastanawianie się, jakie problemy chcesz rozwiązać, inwestycja prawdopodobnie się nie powiedzie.

W tym przypadku największą porażką najwyższego kierownictwa była rozmowa z dostawcą technologii przed rozmową z docelowym klientem projektu. Ten klient nie był, jak myślało najwyższe kierownictwo, najwyższym kierownictwem, to szefowie sekcji 60 mieli korzystać z tych urządzeń.

Decydenci wybrali gotowe rozwiązanie przed rozmową z pracownikami. W rezultacie zamówili rozwiązania, które nie spełniały potrzeb ludzi w łańcuchu. Nie tylko to, ale opcje nadmiernie komplikowały istniejące procesy, utrudniając istniejące zadania.

Krótko mówiąc: cała ta inteligencja technologiczna nie zadziałała w społeczeństwie.

Technologia dla ludzi, nie dla nich

Elon Musk powiedział w 2018 roku: „Tak, nadmierna automatyzacja w Tesli była błędem. Dla ścisłości, mój błąd. Istoty ludzkie są niedoceniane.

Lub, jak powiedział kiedyś Steve Jobs z Apple, „Apple powinno być miejscem, do którego każdy może wejść i podzielić się pomysłami z dyrektorem generalnym”.

Innymi słowy, Twoi pracownicy pierwszej linii muszą być słyszani, a nie tylko widziani. To jest właśnie wyzwanie, przed którym stoi tak wiele firm, które śpieszą się z cyfryzacją swoich istniejących procesów biznesowych, co jest ironią losu, ponieważ konsumeryzacja IT powinna była nauczyć je już, że największe korzyści zawsze będą pochodzić z rozwiązań, które stawiają ludzi na pierwszym miejscu.

Apple oczywiście o tym wie: jego słynne wytyczne dotyczące interfejsu użytkownika są jednym z powodów jego sukcesu na rynkach konsumenckich. Te same wytyczne wyjaśniają również, dlaczego coraz większa liczba klientów biznesowych wybiera sprzęt Apple z dokładnie tych samych powodów: łatwości użytkowania, znajomości i dobrego doświadczenia użytkownika.

Doświadczenie użytkownika jest oczywiście częścią wyzwania, które nie powiodło się w przejściu firmy od fantazji. To przypadkowe uruchomienie nie uwzględniało w pełni doświadczeń pracowników i jest pocałunkiem śmierci dla każdej firmy próbującej wdrożyć nowe systemy i procesy.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, technologia, której używasz w pracy, powinna być nie tylko tak dobra, jak ta, której używasz w domu, ale powinna być również odpowiednia do zadań, które próbujesz wykonać. Nie powinieneś mieć do czynienia z tarciami, aby załatwić sprawy – technologia, której używasz, powinna pozwolić Ci zrobić więcej szybciej, nie powstrzymując Cię przed robieniem tego, co już robisz.

Straciłem rachubę, ile razy ludzie mówili mi to, gdy rozmawiali o swoim podejściu do udanej transformacji technologicznej w ich firmie lub w imieniu klientów. Jednak chociaż wiele firm nie do końca zrozumiało, w jaki sposób technologie mobilne mogą pomóc ich firmom, jest to coś, co musi być powtarzane w nieskończoność.

transformacja wykonana prawidłowo

Niedawno zgłoszona premiera Volvo jest doskonałym przykładem skuteczniejszej strategii wprowadzania na rynek. Inżynierowie z branży motoryzacyjnej otrzymali urządzenie do noszenia, które pomaga wzmocnić relacje z klientami. Opracowując interfejs użytkownika, zespoły ds. cyfrowych doświadczeń producenta samochodów ściśle współpracowały z najważniejszymi osobami: inżynierami, którzy mieli korzystać z rozwiązania. Następnie opracowali dla nich niestandardowy system. Obejmowało to usunięcie funkcji, których programiści pierwotnie zakładali, że będą potrzebować inżynierów, oraz włączenie funkcji, których nie spodziewali się potrzebować.

Wynik? Zadowoleni inżynierowie i lepszy kontakt z klientem.

Jeśli chcesz dokonać poważnych zmian organizacyjnych, warto najpierw porozmawiać z ludźmi, których praca zapewnia ciągłość działania Twojej firmy.

Transformacja musi rozpocząć się w sercu firmy i wypływać, a nie na szczycie firmy i spływać w dół. Wiemy już, że wszystko, co płynie, rzadko jest dobrze rozdzielone.

Dlaczego w Twojej firmie miałoby być inaczej?

Aby uzyskać najlepsze wyniki, inwestycje w technologię muszą rozwiązywać problemy Twoich pracowników. Kiedy to zrobią, wszystko inne musi nastąpić.

Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.