Jak firmy mogą wykorzystać technologię, aby wrócić do pracy

Jak firmy mogą wykorzystać technologię, aby wrócić do pracy

Chociaż pełny wpływ COVID-19 dopiero się okaże, nie można zaprzeczyć, że przedsiębiorstwa musiały dokonać transformacji w niespotykanym dotąd tempie. Wszystkie te zakłócenia spowodowały, że firmy zwróciły się w stronę technologii, które mogą zapewnić pracownikom dostęp do informacji, bezpieczeństwo i łączność. Przez ten czas zmiana była ogromna. Firmy przeniosły się do pracy z domu, obsługiwały modele w zmniejszonej skali lub tylko realizowały dostawy, a nawet otwierały się na nowe branże, aby utrzymać światło. Wszystkie te zakłócenia spowodowały, że firmy zwróciły się w stronę technologii, które mogą zapewnić pracownikom dostęp do informacji, bezpieczeństwo i łączność. Przejście na komunikację zdalną i współpracę online w wielu przypadkach doprowadziło do większego skupienia się firm na budowaniu społeczności. Zaangażowanie pracowników i komunikacja szybko stały się priorytetem zarządu, a wielu naszych klientów przekonało się, że mogą wykorzystać Workplace do stworzenia kultury biura online, nawet jeśli tego nie zrobili. nie jesteśmy razem. Weźmy na przykład sieć restauracji Honest Burger, która pomimo zwolnień pracowników i kolejnych iteracji kuchni zarezerwowanych na dostawę, zdołała zapewnić swoim pracownikom łączność, rozrywkę i informacje w Workplace za pośrednictwem wideokonferencji i transmisji na żywo. na żywo, grupy i czat.

Hybrydowe podejście do powrotu do pracy

Co firmy powinny wziąć pod uwagę, zarządzając pracownikami powracającymi do biur, lokalizacjami na miejscu i osobami pracującymi zdalnie? Po pierwsze, firmy muszą myśleć o tym, co jest najlepsze dla ich pracowników. Żadne życie w domu nie jest takie samo, a pandemia oznacza, że ​​duża część społeczeństwa potrzebuje większego wsparcia, od rodziców uczących się w domu po rodziców opiekuńczych, by wymienić tylko dwóch. - przedsiębiorstwa muszą to uznać i odpowiednio działać, oferując niezbędną elastyczność. Co najważniejsze, oznacza to również, że „jeden rozmiar dla wszystkich” planów powrotu do pracy nie zadziała i sprawi, że firmy będą wyglądać na rozłączne. Zapewnienie platformy umożliwiającej wszystkim „spotkanie się pośrodku” będzie miało kluczowe znaczenie dla utrzymania firmy na tej samej stronie. Teraz, gdy wirtualni uczestnicy będą na porządku dziennym na wszystkich spotkaniach, firmy nie mogą już zajmować się nimi po fakcie. I, naprawdę, nigdy nie powinny być na pierwszym miejscu. Podobnie jak w przypadku pandemii, wideorozmowy mogą być świetnym wyrównaniem dla pracowników zdalnych, działając jako wizualne przypomnienie dla uczestników nieobecnych w biurze i pozwalając im naprawdę uczestniczyć w rozmowie. Dążenie do zapewnienia elastyczności i priorytetowego traktowania pracowników zdalnych w celu wyrównania szans zapewni, że firmy będą mogły wydajnie działać z hybrydową siłą roboczą i że każdy pracownik będzie czuł się równie ceniony i związany z domem.

Zasady powrotu do pracy

Co powinno być priorytetem dla firm rozpoczynających wdrażanie polityki powrotu do pracy dla swoich pracowników? Bardzo ważne jest, aby pracownicy byli na bieżąco z nowymi zasadami i regulacjami organizacyjnymi, które ich wspierają. Te aktualizacje muszą być jasne, aktualne i dostępne dla wszystkich, zwłaszcza teraz, gdy wielu nie może już po prostu odwrócić się i zapytać współpracownika, gdzie coś jest przechowywane. Ustanowienie zasad HR i standardowych wytycznych dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa, wraz z najnowszymi wiadomościami od współpracowników i liderów, w jednej, przyjaznej dla urządzeń mobilnych aplikacji online jest niezbędne do aktualizacji. ludzi dnia w biurze i poza nim. Stwórz narzędzie „Szwajcarski scyzoryk”, aby zapewnić łatwy, bezproblemowy dostęp do pracowników, niezależnie od tego, czy są na linii frontu, w biurze, czy w domu. Pomoże to również w szybkim rozpowszechnianiu informacji i zapewni, że każdy będzie wiedział, co robić w przypadku regionalnych ognisk w miastach pochodzenia lub w pobliżu biur. Należy jednak pamiętać, że polityka i rozmowy nie zawsze mogą odbywać się odgórnie w czasach zmian. Firmy muszą poświęcić czas i wdrożyć procesy, aby pracownicy mogli przekazywać informacje zwrotne, współpracować z firmą i sugerować pomysły. Otwarty i uczciwy dialog, taki jak ten, może pomóc ujawnić ważne pomysły i zbliżyć firmy i pracowników, przygotowując ich na przyszłość, w której praktyki pracy mogą nadal płynnie ewoluować.

Praca zdalna

Czy w przyszłości telepraca będzie normą? W jakich obszarach, Twoim zdaniem, firmy będą musiały się rozwijać i inwestować, aby w przyszłości wspierać więcej pracy zdalnej? W tych niewiarygodnie trudnych okolicznościach wiele firm posunęło się nawet do dostosowania, aby sprostać wymaganiom swoich pracowników, klientów i społeczności. W oparciu o ten postęp trudno będzie teraz powrócić do aktywnego życia, jak wcześniej, aw wielu przypadkach nawet podjęcie próby przyniosłoby efekt przeciwny do zamierzonego. Oczywiście zawsze będą istniały grupy niezbędnych pracowników fabryk i sklepów, szefów kuchni i lekarzy, którzy nie mogą pracować z domu. Jednak wyciągnięte wnioski i zmiany wynikające z pracy w rozproszonej sile roboczej muszą być budowane na przyszłość. Istotne jest, aby firmy wykorzystały ten czas na zastanowienie się nad wypracowanymi nowymi mięśniami, zbierając informacje i opinie z całej firmy, aby określić, czego chcą ich pracownicy, co można ulepszyć i co działa. już lepiej. Poświęcenie tego czasu na refleksję zmobilizuje całe firmy, wspierając produktywność i spójność, w następnej fazie ożywienia. Oczekujemy, że w przyszłości wiele firm zainwestuje w budowanie możliwości pracy zdalnej i kultury społeczności. Pomoże to przyciągnąć i zatrzymać w dłuższej perspektywie talenty, które wcześniej były nieosiągalne, poprzez demokratyzację procesu rekrutacji. Umożliwianie opiekunom, mamom, talentom spoza miasta lub kraju oraz ludziom ze wszystkich środowisk bycia częścią firmy w sposób, który wcześniej nie był możliwy. Aby naprawdę stworzyć kulturę integracji dla wszystkich, firmy muszą starać się nadal ustalać priorytety i inwestować w technologię, która umożliwia rzeczywistą zdalną obecność i zmniejsza dystans między odległymi współpracownikami. Technologia, która może to umożliwić, od AR i VR po wideo, ma zmienić sposób, w jaki współpracujemy i na zawsze przedefiniować znaczenie biura.