Inteligentniejszy SUV: nowy Juke Nissana poważnie podchodzi do specyfikacji technicznych

Inteligentniejszy SUV: nowy Juke Nissana poważnie podchodzi do specyfikacji technicznych

Nissan dba o prostotę i prostotę dzięki nowemu Juke. Istnieją tylko dwa warianty modelu, które mają wspólny silnik, który wydaje się być małym jak na wielkość samochodu. Można go kupić z sześciobiegową manualną skrzynią biegów DiG-T o mocy 116 KM lub z automatycznym modelem DCT z tym samym trzycylindrowym silnikiem. To wszystko (należy pamiętać, że Juke nie jest już dostępny w Stanach Zjednoczonych).

Chociaż opcje wyposażenia są liczne i zróżnicowane, odświeżająco proste opcje układu napędowego są mile widziane. Dzięki pakietom Visia, Acenta, N-Connecta i Tekna zawsze możesz urozmaicić swojego Juke tymi opcjami wnętrza. Dostępnych jest także jedenaście nowych kolorów nadwozia, a dwukolorowy lakier jest standardem. Zarejestruj się na model Tekna+, a otrzymasz duże 19-calowe felgi aluminiowe.

Biorąc pod uwagę jego rozmiar – jest nieco dłuższy od poprzedniego modelu – nowy Nissan Juke wydaje się mieć słabszą moc. Ale mimo że ma tylko trzycylindrowy silnik z doładowaniem o pojemności 999 cmXNUMX, jest o wiele lepszy, niż myślisz. Właściwie dużo lepiej niż większy, starszy samochód. Mogliśmy przetestować nasz zaawansowany model Juke na ulicach miast i górskich drogach i ogólnie zrobił on wrażenie.

Przyjemnie zwinny

Dzięki naszej wersji automatycznej, która korzysta z asystenta jazdy Nissan ProPilot, prowadzenie jest przyjemnie zwinne podczas jazdy po tętniących życiem ulicach miasta. Nawiasem mówiąc, nie jest to dołączone do instrukcji. Jeśli wyruszysz w drogę, zauważysz, że po wybraniu trybu sportowego układ kierowniczy staje się cięższy, za pomocą przycisku naciśniętego przy dźwigni zmiany biegów. Model z automatyczną skrzynią biegów, którym jeździliśmy, był również wyposażony w duże 19-calowe felgi aluminiowe, co zapewniało jeszcze bardziej luksusowy widok z wnętrza.

Wchodzenie po stromych, krętych górskich drogach było interesujące, w dobrym tego słowa znaczeniu. Jeśli przełączysz się z automatycznej skrzyni biegów na tryb Flappy, Juke trochę walczy z całą aktywnością, gdy mijasz cyfry. Kiedy już opanujesz obsługę, automat sprawia mnóstwo frajdy.

I oczywiście, w trybie w pełni automatycznym, wrażenia z jazdy są same w sobie proste. Turbo zapewnia dodatkowe ciepło w razie potrzeby, zwłaszcza gdy chcesz wyprzedzić cichszy samochód.

Obraz 1 z 3

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Obraz 2 z 3

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Obraz 3 z 3

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Tymczasem we wnętrzu Juke każdy znajdzie coś dla siebie: stylowe wnętrze i mnóstwo wysokiej jakości materiałów, szczególnie w luksusowej gamie Tekna+. Nasza deska rozdzielcza, panele drzwi i podłokietniki miały bardzo energetyczne akcenty Orange Energy, które podobały nam się w miarę jazdy samochodem.

Świetnie wygląda również oświetlenie otoczenia wokół dźwigni zmiany biegów. Istnieją inne ciekawe akcenty stylistyczne, z układem bulwiastych otworów wentylacyjnych, którym nie można się oprzeć. Przednie siedzenia również są bardzo przyjemnym elementem tej formuły, ponieważ nasz model jest niezwykle wygodny i otaczający. Całość dopełnia skórzana kierownica.

Aktualizacja techniczna

Ale w Juke two poprawiono także aspekt techniczny. Jeśli możesz, postaw na najwyższą specyfikację i zdecyduj się na ośmiogłośnikowy system audio Bose Personal Plus, który jest standardem w modelu Tekna.

Nasz samochód to miał, a dźwięk był zdecydowanie muskularny dzięki dwóm zestawom głośników ultrabliskiego pola Bose wbudowanych w zagłówki przednich siedzeń. Dostęp do elementów sterujących można uzyskać za pośrednictwem 7-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, a dzięki wzmocnieniu tonów niskich i wysokich możliwe jest udostępnienie ich każdemu, kto znajduje się w samochodzie. Technologia wysokiej wierności 360 stopni.

System informacyjno-rozrywkowy również jest bardzo przyzwoity. Apple CarPlay i Android Auto, a także TomTom Maps i LiveTraffic. Według Nissana od początku lipca 2020 r. Juke będzie również wyposażony we wbudowany moduł Wi-Fi.

Jak zwykle aplikacja towarzysząca pozwala śledzić Twoją dumę i radość, a jednocześnie umożliwia śledzenie historii podróży itp.

Obraz 1 z 2

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Obraz 2 z 2

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Należy jednak zauważyć, że jeśli podstawowy model Visia zaczyna się od 17,395 22,000 euro (około 32,000 25,000 euro, 32,000 47,000 dolarów australijskich), za samochody Tekna+ lub Premiere Edition zapłacicie ponad 4.2 XNUMX euro (około XNUMX XNUMX euro, około XNUMX XNUMX dolarów australijskich). I tak w niższych edycjach idą kompromisy, łącznie z faktem, że modele Visia i Acenta mają tylko XNUMX-calowy wyświetlacz TFT, w przeciwieństwie do XNUMX-calowych ekranów w droższych samochodach. Jeśli lubisz dużo ekranów, będziesz musiał dodatkowo zapłacić.

Inteligentna pomoc

Nissan wyposażył także nowego Juke w wiele funkcji zapewniających bezpieczeństwo, w tym inteligentne, inteligentne hamowanie z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, które przydaje się w mieście.

Bardzo chętnie uczestniczyliśmy w naszym modelu, nawet gdy nic nas specjalnie nie martwiło. Jest to jednak cenny towar, który warto mieć pod ręką. Inteligentna interwencja na drodze i ostrzeżenia przydadzą się także wtedy, gdy lubisz poczucie bycia mądrzejszym podczas jazdy po drodze.

Modele spełniające najwyższe specyfikacje Tekna korzystają z nowych technologii, takich jak inteligentny tempomat, wspomniany wcześniej system ProPilot w systemie automatycznym, interwencja w martwym polu widzenia, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i monitor bezpieczeństwa.Wysoka wydajność, oferująca uniwersalny widok na Twojego Juke, dzięki do kamery 360 stopni i nie tylko.

Obraz 1 z 3

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Obraz 2 z 3

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Obraz 3 z 3

Nissan Juke

(Zdjęcie: Nissan)

Wspomniałem tylko o bagażniku, ponieważ dzięki sprytnemu przeprojektowaniu, które oddziela tylne światła, otwór jest szerszy. Oznacza to, że masz 422 litry przestrzeni do zabawy i łatwiej ją załadować. Robi wrażenie. Tylne siedzenia wydają się nieco bardziej przestronne, z pewnymi regulacjami, które pozwoliły uzyskać więcej miejsca i znacznie większą przestrzeń dla osób z długimi nogami. Ogólnie rzecz biorąc, po uwzględnieniu dodatkowych wypełniaczy, Juke sprawia wrażenie solidnego opakowania.

Nic dziwnego, że nie ma diesla, ale nowy Nissan Juke z manualną skrzynią biegów oferuje spalanie około 45–47 mpg, co jest wartością przyzwoitą, chociaż prawdopodobnie w wersji automatycznej uzyskasz mniej. Istnieją podstawy, by sądzić, że poradzi sobie co najmniej tak dobrze, jak oryginalny Juke, a może nawet lepiej. Nieźle jak na oryginalny pomysł, który istnieje od dziesięciu lat i zapoczątkował całą brygadę crossoverów supermini.