Inspiracje God of War Ragnarok pochodzą z zaskakującego źródła

Inspiracje God of War Ragnarok pochodzą z zaskakującego źródła

God of War Ragnarok może być fantastyczną wizytówką współczesnych gier AAA, ale jego inspiracje dotyczące rozgrywki sięgają głęboko.

Reżyser God of War Ragnarok, Eric Williams, omówił gry, które pomogły ukształtować jego wizję przygodowej gry akcji na PS5 w wywiadzie dla IGN(Otwiera się w nowej karcie). Wszystkie pięć to tytuły NES, a niektóre z nich możesz zagrać już teraz w bibliotece Nintendo Switch Online NES.

Wybór Williamsa sięga od przewidywalnych cięć po dość głębokie cięcia. Zaczyna od The Legend of Zelda , stwierdzając, że „zabawa w lesie jako dziecko uczyniła tę grę tak znajomą, a jednocześnie fantastyczną”.

Jednak inne opcje są w rzeczywistości znacznie bardziej interesujące. Williams cytuje także Punch-Out! autorstwa Mike'a Tysona, sluggera SNK Baseball Stars, kultowego klasyka River City Ransom i, być może kontrowersyjnego, Castlevania 2: Simon's Quest, serii gier, którą fani uważają za pierwszą czarną owcę w głupkowatej i przerażającej serii Konami.

czuć się zainspirowanym

Najlepsze gry na PS4: Kratos odwraca się twarzą do kamery w God of War Ragnarok

(Źródło zdjęcia: Sony Santa Monica)

Dobór inspiracji dokonany przez Williamsa może na pierwszy rzut oka wydawać się dziwny, ale powody, które stoją za każdą z nich, wyjaśnia on aż nadto trafnie. „W tej grze obowiązywał system wynagrodzeń, który nauczył mnie podstaw statystyki i systemów ekonomicznych” – mówi na przykład o Baseball Stars.

Inne opcje nie są tak zaskakujące. River City Ransom (znany ogólnie jako Street Gangs w Europie) znacznie wyprzedzał swoje czasy. Gra zawierała nieliniowy świat, ruchy do odblokowania i statystyki, które można ulepszać. Jego wpływ można zobaczyć do dziś w takich dziełach jak Scott Pilgrim vs The World i następca serii River City Girls.

Castlevania 2: Simon's Quest również była w swoim czasie uważana za bardziej nieszablonową. Ale prawdopodobnie nie na lepsze. Gra wydaje się dość archaiczna jak na dzisiejsze standardy ze swoim zagmatwanym światem, tajemniczym postępem i szalenie zakodowanym cyklem dnia i nocy. Mimo to gra nie była pozbawiona obiecujących pomysłów, które później zostały w pełni zrealizowane w Castlevania: Symphony of the Night i innych grach w stylu „metroidvania”.

Te gry NES mogą być według dzisiejszych standardów tak stare jak wzgórza, ale jasne jest, że nadal mają duży wpływ. Nawet w przypadku nowoczesnych gier AAA, które nie mogą być bardziej od siebie oddalone pod względem zakresu i budżetu. Jesteśmy pewni, że wiele innych najlepszych gier na PS5 również było inspirowanych stylem retro.