HP przyjmuje umowy dotyczące telefonów komórkowych na usługę drukowania 3D

HP przyjmuje umowy dotyczące telefonów komórkowych na usługę drukowania 3D

Firma HP wprowadziła nowy model subskrypcji 3D-as-a-Service (3DaaS) do drukowania 3D, który pozwala klientom płacić w miarę budowania lub zdecydować się na roczną umowę obejmującą pełną dostawę sprzętu i usług.

Ogólny pomysł polega na tym, aby masowa produkcja części poprzez druk 3D była bardziej dostępna, skalowalna i ogólnie przystępna cenowo, przy użyciu dwóch różnych poziomów usług pierwotnie oferowanych przez HP.

Usługa subskrypcji 3DaaS Base zapewnia automatyczne uzupełnianie materiałów eksploatacyjnych do druku 3D, śledzenie zużycia i rozliczeń, a także wsparcie na miejscu i zdalne.

Działa na modelu „a la carte” z drukarkami 3D HP Jet Fusion 5200, Jet Fusion 4200 i Jet Fusion 500. HP wskazuje, że będzie obowiązywać stała cena na podstawie użytkowania przez okres jednego roku. Oferta ta jest już dostępna w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i kilku innych krajach europejskich.

Więcej punktów

Subskrypcja 3DaaS Plus obejmuje sprzęt, instalację, konserwację i wsparcie, a także długoterminowe materiały eksploatacyjne. HP twierdzi, że idealnie nadaje się do „zoptymalizowanego, szybkiego prototypowania we własnym zakresie i produkcji końcowych części”.

Początkowo rozwiązanie 3DaaS Plus będzie dostarczane z drukarką HP Jet Fusion 340, chociaż inne opcje sprzętowe zostaną wprowadzone później. Poziom Plus wymaga co najmniej rocznej umowy i kosztuje 5,000 euro, a miesięczna opłata zaczyna się od 3,500 euro. Oczekuje się, że usługa ta będzie powszechnie dostępna w 2020 r. w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a także w niektórych innych krajach europejskich.

Ogłoszenia wydane przez HP na konferencji Formnext 3D Printer Conference 2019 ujawniły również, że HP rozwija swoją cyfrową sieć produkcyjną, społeczność dostawców usług, o nowych partnerów, w tym Prototal w Europie i Solize w Japonii.

Jak widzieliśmy wczoraj, HP już czyni ogromne postępy w zakresie technologii Metal Jet do masowej produkcji metalowych części do samochodów drukowanych w 3D (we współpracy z Volkswagenem).

Oczekuje się, że do 2021 roku części konstrukcyjne samochodów będą drukowane w 3D i będą tak samo bezpieczne jak części produkowane tradycyjnie, z wyjątkiem najlżejszych i wszystkich korzyści, jakie to może wiązać (w zakresie oszczędności paliwa dla początkujących).