Google ma sprytny plan przełamania blokady reklam

Google ma sprytny plan przełamania blokady reklam
Google ogłosiło, że rozszerzenia przeglądarki Chrome napisane zgodnie z przestarzałą specyfikacją Manifest V2 przestaną działać w styczniu 2023 r., przypadkowo wyłączając różne wtyczki, takie jak blokery reklam. Manifest V3, jak twierdzi Google, rozwiązuje wiele problemów związanych z bezpieczeństwem w istniejącej strukturze, która pozwala rozszerzeniom na zastąpienie modelu bezpieczeństwa przeglądarki i pobieranie poufnych danych. „Przez lata Manifest V3 był bardziej bezpieczny, wydajny i lepiej chronił prywatność niż jego poprzednik. Jest to ewolucja platformy rozszerzeń, która uwzględnia zarówno ewolucję krajobrazu internetowego, jak i przyszłość rozszerzeń przeglądarek” – napisał David Li. , menedżer produktu ds. rozszerzeń Chrome i Chrome Web Store, we wpisie na blogu.

LaComparacion cię potrzebuje! Przyglądamy się, w jaki sposób nasi czytelnicy korzystają z VPN z witrynami do przesyłania strumieniowego, takimi jak Netflix, abyśmy mogli ulepszać nasze treści i oferować lepsze porady. Ta ankieta nie zajmie Ci więcej niż 60 sekund i bylibyśmy bardzo wdzięczni, gdybyś podzielił się z nami swoimi doświadczeniami.
Kliknij tutaj, aby uruchomić ankietę w nowym oknie
Li dodał, że nowe rozszerzenia Manifest V2 nie będą już akceptowane w Chrome Web Store od 17 stycznia 2022 r., zanim zostaną całkowicie wyłączone w styczniu 2023 r.

refleksje?

Kiedy po raz pierwszy wprowadził Manifest V3 w 2019 roku, Google twierdził, że była to jedna z największych zmian w platformie rozszerzeń i stworzył rozszerzenia, które wykorzystują ją do poprawy bezpieczeństwa, prywatności i wydajności. Jednak Manifest V3 wycofał niektóre funkcje WebRequestAPI, na których działają rozszerzenia blokujące reklamy, takie jak uBlock Origin i Ghostery. W corocznym raporcie złożonym kilka lat temu w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), Google jasno stwierdził, że technologia blokowania reklam może zaszkodzić dochodom giganta wyszukiwania. Nie jest więc niespodzianką, że późniejsze wprowadzenie Manifest V3 z funkcją usuwania blokad reklam doprowadziło do wniosku, że firma miała ukryte motywy za aktualizacją. Gigant reklamowy twierdzi jednak, że jego celem w Manifest V3 nie jest blokowanie programów blokujących reklamy, ale nowa specyfikacja pomoże programistom tworzyć lepsze programy blokujące reklamy. „W rzeczywistości ta zmiana ma na celu umożliwienie programistom tworzenia bezpieczniejszych i wydajniejszych programów do blokowania reklam” – napisał w swoim blogu Simeon Vincent, rzecznik programistów ds. rozszerzeń Chrome. Jednak nie wszyscy są zadowoleni. "Nasza krytyka wciąż jest aktualna. Powody, które podali publicznie, nie mają większego sensu" - powiedział The Register Aleksiej Miagkow, starszy technolog w Electronic Frontier Foundation (EFF).