Google chce, aby YouTube stał się główną platformą handlu elektronicznego

Google chce, aby YouTube stał się główną platformą handlu elektronicznego

Google planuje przekształcić YouTube w główną platformę handlu elektronicznego, umożliwiając widzom kupowanie nierozpakowanych produktów i innych filmów od ich ulubionych twórców bezpośrednio z witryny. Jak donosi Blomberg, największy na świecie serwis hostingowy wideo zaczął ostatnio wymagać od twórców używania oprogramowania YouTube do oznaczania i śledzenia produktów prezentowanych w ich filmach. Dane te zostaną następnie połączone z narzędziami zakupowymi i analitycznymi Google, aby ułatwić konsumentom zakup artykułów, których szukali w witrynie. Ostatecznym celem działań e-commerce Google w YouTube jest przekształcenie 5 miliardów filmów wideo w serwisie w katalog, który użytkownicy mogą bezpośrednio przeglądać i kupować, zgodnie z osobami zaznajomionymi z sytuacją. Jednocześnie gigant wyszukiwania testuje obecnie nową integrację z Shopify, która ułatwi twórcom sprzedaż produktów za pośrednictwem YouTube. Bloomberg skontaktował się z rzecznikiem YouTube, który potwierdził, że firma testuje te nowe funkcje z ograniczoną liczbą kanałów w witrynie. W ramach tego planu twórcy będą mieli pełną kontrolę nad produktami prezentowanymi w ich filmach, ale w tym momencie projekt pozostaje eksperymentem. Dodając funkcjonalność e-commerce bezpośrednio do YouTube, Google ma szansę zmierzyć się z największymi światowymi gigantami e-commerce, w tym Amazonem w Stanach Zjednoczonych i Alibaba w Chinach. Nie jest jeszcze jasne, w jaki sposób firma będzie generować przychody ze sprzedaży dokonywanej za pośrednictwem witryny do hostingu wideo, ale usługa niedawno zaczęła oferować subskrypcje twórców, zmniejszając je o 30%. Podczas niedawnej rozmowy o zarobkach, dyrektor generalny Alphabet i Google, Sundar Pichai, zasugerował, że filmy z rozpakowywania produktów na YouTube mogą być idealną okazją do zakupu dla widzów. Na YouTube jest też mnóstwo tutoriali do makijażu i gotowania, w których twórcy prezentują najnowsze komercyjne produkty. Przekształcenie YouTube w witrynę e-commerce nie jest nowym pomysłem, ponieważ w zeszłym roku witryna zaczęła testować integrację Shopify, która umożliwiła twórcom wystawianie do 12 przedmiotów na sprzedaż w cyfrowej karuzeli wyświetlanej pod ich filmami. . Prawdopodobnie usłyszymy o tym więcej, gdy Google zajmie się wszystkimi szczegółami, ale możliwość kupowania przedmiotów bezpośrednio z YouTube może z pewnością zapewnić bardzo potrzebny impuls do Zakupów Google, gdy gigant wyszukiwania próbuje konkurować z Amazon. a nawet Walmart w przestrzeni zakupów online. przez Blomberga